Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Baxi TPK24/Scandpell div. problemer

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
mmgl198
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15 nov 2018 17:44
Mit fyr: Baxi TPK24/Scanpell
Areal: 250
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6920

Baxi TPK24/Scandpell div. problemer

Indlæg af mmgl198 » 15 nov 2018 18:01

Hej

Først og fremmest bær over med mig jeg er mere end grøn når det kommer til pillefyr. :wink:

Jeg har haft en række problemer på det seneste.

Her og nu problemet er at displayet er gået helt i sort og der er ingen liv.

Problemerne der er gået forud for det her vil jeg prøve, at forklare hvis det er til nogen hjælp overhovedet :)

Fyret har egentlig kørt fint i flere år, men for noget tid siden kunne jeg ikke antænde fyret længere og selv jeg kunne ret hurtig konstatere at det var eltænderen den var gal med. Så den fik jeg skiftet og fyret kunne tænde af sig selv igen.

Kort tid efter opstår der problemer med at eltænderen godt nok får antændt pillerne, men fyret går aldrig rigtig i drift. Jeg googler mig lidt frem til at det kan være lyssensoren og den reagerer heller ikke på lys overhovedet, så der får jeg også bestilt en ny.

Sidst men ikke mindst opstod der problemer med brænder sneglen. Der begyndte at være nogle rungende mislyde og fyret stoppede med alarm "Snegl kredsløb" flere gange under drift. Her i eftermiddag kunne den ikke engang påbegynde tænding inden fejlen opstod. Så jeg gav mig så til at afmontere brændersneglen og rense omkring for at se om der kunne sidde noget skidt. Det gjorde der umiddelbart ikke. Og efter montering og nyt tændingsforsøg døde hele skidtet og displayet er helt sort.

Alt det her har foregået i den seneste måned, hvor fyret egentlig aldrig har været 100% i ordentlig drift.



Beklager den lange smøre. Men er der nogen bud på hvad jeg kan gøre eller om jeg skal have fat i en elektriker?


Besvar