Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

TPK 24 ophobning /overfyldt brænderhus med tyk aske

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Svigerfarspillefyr
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 23 dec 2014 20:33
Mit fyr: TPK 24
Brændsel: Piller
Givet likes: 1 gang

Re: TPK 24 ophobning /overfyldt brænderhus med tyk aske

Indlæg af Svigerfarspillefyr » 28 dec 2017 21:18

Rakjaer skrev:Jeg har en 60 grader shunt på lige nu og mine settings er:

Kedel temperatur set 84*
Skift til lav drift: 8* under setpunkt (76*)
Skift til høj drift: 12* under setpunkt og faldende (72*)

Det vil sige at kedlen for det meste ligge mellem 66 og 82 grader (den stiger og falder lidt efter skiftet fra lav og høj drift)..
Hej Rakjaer:
Er ser en lk 810 shunt ? Hvad viser en retur ?
Midster du differenstrykket over dine radiatorventiler ( så de ikke bliver gemmevarme ) når den pendler mellem 66/82 ?
Har du ladetank eller direkte anlæg ?


Svigerfarspillefyr
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 23 dec 2014 20:33
Mit fyr: TPK 24
Brændsel: Piller
Givet likes: 1 gang

Re: TPK 24 ophobning /overfyldt brænderhus med tyk aske

Indlæg af Svigerfarspillefyr » 28 dec 2017 21:29

Svigerfarspillefyr skrev:Hej John tak for dit svar.
Jeg kan se på flere af svarende at jeg skal have skruet op på kedeltemperaturen, måske 75/80 grader.
Jeg forstår ikke at baxi viser konfigurationen som en løsning i deres manual, med en ladekreds med pumpe til et direkte anlæg, med en lk 810 laddomat der kun kan give fuld flow / dp til anlægget ved >70 grader.
Hvis den har hystereser på 5/10 grader vil den jo kunne droppe under setpunktet med 10 grader ( under feks 70 grader til 60g og dermed er der kun det korrekte differenstryk, når den så er over 70g.
Den kedel skal blot have minimum 55 grader vand retur og lk 810's. Termostatiske element kan kun fåes ned til 55 grader.
Det virker i mine øjne som om en laddomat på 55 grader skal regulere ned til de 55 grader,
Jeg tænker en laddomat sikkert er rigtig godt til opsætninger med ladeneholder og den anden pumpe til radiatorerne.


Der er en video på Youtube hvor man kan se den virke ( skåret igennem )
https://youtu.be/PIC_ZpS73QY

Svigerfarspillefyr
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 23 dec 2014 20:33
Mit fyr: TPK 24
Brændsel: Piller
Givet likes: 1 gang

Re: TPK 24 ophobning /overfyldt brænderhus med tyk aske

Indlæg af Svigerfarspillefyr » 29 dec 2017 16:18

John Skov Jensen skrev:Din ladeventil kræver en drifttrmperatur på 15 grader over termostatens åbningstemp. For at lave fuldt flow til huset. Derfor vil en 55 graders termostat først give fuldt flow fra ca 70 graders fremløb. Fremløbstemp derunder vil give reduceret flow til huset, også selvom pumpen kører på max.
Så var VVS'eren forbi i dag.
Han havde et nyt termostatisk element til ladomaten og jeg skal da lige love for der er kommet drifttryk til radiatorerne.
De suser ligefrem og nu skal pumpen reguleres ned :)

Yderligere vil VVS'eren se om han kan få huset til sneglen svejset i det nye år. Han oplyser at set kun der kedelen som har 5 års garanti !
Så der går lidt endnu før jeg igen kan få set på det med de sorte kager af aske på herdenen.


Besvar