Side 1 af 1

A-10 alarm igen og igen

: 03 nov 2017 20:47
af jcr1818
Mit 1,5 multiheat er begyndt at drille efter at have kørt uden problemer i meget lang tid. Det er en fejl der bare kom, da intet var ændret fra den ene dag til den anden. Sådan som jeg læser brugervejledningen skyldes det ilt% problemer - så har kørt manuel styring for at undgå alarmen.
Fyret er vedligeholdt og rengjort efter Thy`s forskrifter (så jo ved selvsyn hvordan det kunne gøres da jeg var over at besøge ham for nogle år tilbage :)
Mine indstillinger er læst ud fra auto fyring her klokken 20.30:
styring: auto
fremløb: 67 (er lige startet op efter en alarm)
returløb: 66
set: 75
røgtemp: 105
ilt: 21% (når auto er slået til)
blæsehastighed: 30 (når auto er slået til).
Pausefyring: 15
30-100% (blæs): 30
30-100% (sek): 16
100% (blæs): 30
100% (sek): 16
lys i knappen C: Nej
lys i pumpe symbolet:
Brugerindstillling:
blæserens min. luftmængde: 30
køretid snegl (høj ydelse): 1,6
køretid snegl (lav ydelse): 1,1
blæsetid max luft: 0,5
Ilt% (høj ydelse): 7,0
ilt% (lav ydelse): 7,0
Installatør menu:
prom version: 110
minimum pause: H16
maximum pause: L40
max blæsehastighed: 30
shuntventil: r00

Det er ligesom fyret har svært ved at fyre 100% efter behov. Jeg har et termometer siddende på et varmerør i køkkenet (viser fra 0-120 C). Når den
ligger på 60 har vi en rigtig god varme i huset. Men i et stykke tid har den kun kunne bevæge sig op på 50 og det har vi kunne mærke. Glæder os da ikke til at det bliver vinter:(
Håber nogen har et forslag til en anden indstilling hvis det er det som kan være problemet.

Re: A-10 alarm igen og igen

: 03 nov 2017 22:56
af thy
[quote="jcr1818"]Mit 1,5 multiheat er begyndt at drille efter at have kørt uden problemer i meget lang tid. Det er en fejl der bare kom, da intet var ændret fra den ene dag til den anden. Sådan som jeg læser brugervejledningen skyldes det ilt% problemer - så har kørt manuel styring for at undgå alarmen.
Fyret er vedligeholdt og rengjort efter Thy`s forskrifter (så jo ved selvsyn hvordan det kunne gøres da jeg var over at besøge ham for nogle år tilbage :)
Mine indstillinger er læst ud fra auto fyring her klokken 20.30:
styring: auto
fremløb: 67 (er lige startet op efter en alarm)
returløb: 66
set: 75
røgtemp: 105
ilt: 21% (når auto er slået til)
blæsehastighed: 30 (når auto er slået til).
Pausefyring: 15
30-100% (blæs): 30
30-100% (sek): 16
100% (blæs): 30
100% (sek): 16
lys i knappen C: Nej
lys i pumpe symbolet:
Brugerindstillling:
blæserens min. luftmængde: 30
køretid snegl (høj ydelse): 1,6
køretid snegl (lav ydelse): 1,1
blæsetid max luft: 0,5
Ilt% (høj ydelse): 7,0
ilt% (lav ydelse): 7,0
Installatør menu:
prom version: 110
minimum pause: H16
maximum pause: L40
max blæsehastighed: 30
shuntventil: r00

Det er ligesom fyret har svært ved at fyre 100% efter behov. Jeg har et termometer siddende på et varmerør i køkkenet (viser fra 0-120 C). Når den
ligger på 60 har vi en rigtig god varme i huset. Men i et stykke tid har den kun kunne bevæge sig op på 50 og det har vi kunne mærke. Glæder os da ikke til at det bliver vinter:(
Håber nogen har et forslag til en anden indstilling hvis det er det som kan være problemet.[/

Dit problem er at der kommer falsk luft ind i kedlen så kan iltsonden ikke virke...

Start med at tjække utætheder ved lågen til kammeret,giv snoren noget wd40,
Kan også være ved sonden eller samlingen hvor skorstensrøret sider på fyret,lukker lågen til magasinet korrekt....

Sonden går somregl i 0 hvis den ikke virker,så vil tro den virker

Re: A-10 alarm igen og igen

: 04 nov 2017 16:48
af jcr1818
Checker op Thy. Hvad mener du om indstillingerne?

Re: A-10 alarm igen og igen

: 04 nov 2017 17:03
af thy
jcr1818 skrev:Checker op Thy. Hvad mener du om indstillingerne?
ganske fint dog lav snegletid ret højt ville sætte til 0,5 på lav

Re: A-10 alarm igen og igen

: 04 nov 2017 17:32
af jcr1818
Det vil jeg gøre. Jeg har nu checket op på de områder du nævnte og lige givet snoren noget WD40. Efter opstart stod iltsonden stadigvæk på 21%. Herefter checkede jeg lige iltsonden en gang til, fik fjernet asken i åbningen helt væk og ikke mindst fik jeg børstet de 5 huller der sidder lige rundt om spidsen helt rent og nu holder ilt% sig i området 3-7%. Så jeg holder lige øje med den.
Indtil nu har jeg - pga. den manuelle fyring - haft mit set på 80. Høj ydelse på 2,0 og lav til 1,5. Så ved ikke om jeg skal lade dem være for at få mit termometer op på de 60 eller om jeg blot skal gå tilbage til 1,6 og 1,1.

Re: A-10 alarm igen og igen

: 04 nov 2017 17:41
af thy
de tal bruges ved normal drift... og kan saktens bruges uden og med iltstyring
så 0,5 på lav 1,4 på høj vil normalt passe godt
og uden iltstyring

så skal der kun ændres fra
-20 normaldrift
-30 iltstyring

Høj blæs 25
Sek 15

Lav blæs 8
Sek 20

har dårlig tid i dag så hvis du gerne vil have mere info bliver det i morgen :great:

ps 2,0 i snegletid er ret meget og passer ikke så godt med alm opsat blæs.. Men iltstyring stopper sneglen hvis den går på 0,0... men ikke optimalt.

Re: A-10 alarm igen og igen

: 04 nov 2017 18:26
af jcr1818
God lørdag Thy. Vi snakkes.