Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Snegle interval på iltstyring på baxi 2.5

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
harres15
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 22
Tilmeldt: 19 nov 2013 21:50
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Snegle interval på iltstyring på baxi 2.5

Indlæg af harres15 » 11 okt 2017 09:27

hej med jer

Jeg har lige eftermonteret en iltstyring på min go' gamle Baxi 2.5 - og det ser jo ud til at kører meget fornuftigt
Dog har jeg studset over en ting - jeg kunne ikke finde fremkørsel intervallet i programmerings menuen - den står til 15 sek og det gør den tilsyneladende på begge niveauer - både høj og lav. Jeg har en version 1.09 PROM i
Jeg har fundet ud af at jeg skal ind i installatør menuen istedet for programmerings-menuen - hvor logikken i dette så end er men skidt nu med det.
Der står H til 15 og L til 60 som forventet. Men når den kører i lav ydelse så kører den frem hvert 15. sekund
Nu er det jo ikke fordi det gør det store da jeg så bare sætter pulsen til det lavere (fyrer med spåner så der skal en del ind) men jeg undres blot og ha rne mistanke om at hvis jeg skifter til træpiller så vil det nok give mig et problem.
Er der andre med version 1.09 af EEPROM'er der har samme "opførsel" ?

mvh thomas iwang


Rene`Strøm
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 210
Tilmeldt: 29 nov 2010 08:14
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 f 360l
Areal: 365
Brændsel: piller fra genfa
Fremviser gerne i postnummer: 7840
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Stårup 7840 Højslev
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Snegle interval på iltstyring på baxi 2.5

Indlæg af Rene`Strøm » 11 okt 2017 10:00

harres15 skrev:hej med jer

Jeg har lige eftermonteret en iltstyring på min go' gamle Baxi 2.5 - og det ser jo ud til at kører meget fornuftigt
Dog har jeg studset over en ting - jeg kunne ikke finde fremkørsel intervallet i programmerings menuen - den står til 15 sek og det gør den tilsyneladende på begge niveauer - både høj og lav. Jeg har en version 1.09 PROM i
Jeg har fundet ud af at jeg skal ind i installatør menuen istedet for programmerings-menuen - hvor logikken i dette så end er men skidt nu med det.
Der står H til 15 og L til 60 som forventet. Men når den kører i lav ydelse så kører den frem hvert 15. sekund
Nu er det jo ikke fordi det gør det store da jeg så bare sætter pulsen til det lavere (fyrer med spåner så der skal en del ind) men jeg undres blot og ha rne mistanke om at hvis jeg skifter til træpiller så vil det nok give mig et problem.
Er der andre med version 1.09 af EEPROM'er der har samme "opførsel" ?

mvh thomas iwang
mener helt bestemt du skal op i prom 1,10 , inden det køre som det skal

harres15
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 22
Tilmeldt: 19 nov 2013 21:50
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Re: Snegle interval på iltstyring på baxi 2.5

Indlæg af harres15 » 11 okt 2017 10:53

hmmm - lidt pudsigt - nu har jeg lige prøvet at holde øje med den hvor den kører på lav ydelse - når jeg nu kontrollerer hvad den mener er intervallet ved at trykke på knappen for indstillinger til lav ydelse fremdrift så vises 20.1 i displayet - men så vidt jeg kan fornemme ved at stå og tælle er der kun 15 sekunder imellem

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10374
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Snegle interval på iltstyring på baxi 2.5

Indlæg af thy » 11 okt 2017 12:32

harres15 skrev:hmmm - lidt pudsigt - nu har jeg lige prøvet at holde øje med den hvor den kører på lav ydelse - når jeg nu kontrollerer hvad den mener er intervallet ved at trykke på knappen for indstillinger til lav ydelse fremdrift så vises 20.1 i displayet - men så vidt jeg kan fornemme ved at stå og tælle er der kun 15 sekunder imellem
Mere senere
15 sek er jo korteste pause så det er 4 gange Per minut og 60 kun engang vil anbefale 40

Sek bliver så justeret mellem 15 -40 din 60

Under set vil den gå mod 15 over set mod 40(60)
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

harres15
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 22
Tilmeldt: 19 nov 2013 21:50
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Re: Snegle interval på iltstyring på baxi 2.5

Indlæg af harres15 » 11 okt 2017 13:57

ok - vil det sige at den dynamisk justerer internval-tiden ? Det var det der umiddelbart så ud til for mig men jeg havde lidt svært ved at vurdere om det rent faktisk forholdt sig sådan - om det lige er 15-16 eller 20 sekunder mellem intervallerne


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10374
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Snegle interval på iltstyring på baxi 2.5

Indlæg af thy » 11 okt 2017 15:22

harres15 skrev:ok - vil det sige at den dynamisk justerer internval-tiden ? Det var det der umiddelbart så ud til for mig men jeg havde lidt svært ved at vurdere om det rent faktisk forholdt sig sådan - om det lige er 15-16 eller 20 sekunder mellem intervallerne
når du fyrer med flis er sek 12 nok bedre det giver ca 20% mere at give af

hvis ledel temp kommer 6 grader under set vil den gå på høj,men det er jo super den så lige har et gear mere der :D

når du trukker på sek knappen får du øjebliglige sek værdi som du så 20,1 altså 20,1 sek blæs lige så og det vil vises samme tal om du trykker på høj eller lav...

driftformsknap må ikke lyse for så vil den være låst i høj eller lav..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar