Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Multi Heat 1,5

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
ZaViaX
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17 apr 2017 10:37

Multi Heat 1,5

Indlæg af ZaViaX » 17 apr 2017 11:18

Hej med jer.

Jeg har lige et par ting.

1. Jeg er helt nye indenfor denne verden, min kæreste og jeg købte vores første hus i efteråret, hvori der står er Baxi Multi Heat 1,5 fra 2005. Vores hus er på 270m2 fordelt på 2 etager + kælder (hvor fyret står) og udestue. Huset er fra 1974, og alle vinduer blev skiftet i 2008.

2. Vi har lige været på ferie i en uge, hvor min far ringer om tirsdagen, fordi både deres og vores fyr er gået ud, pga lyn. Han får efter meget besvær de våde piller ud, og får gang i fyret. Vi finder så ud ad, efter vores hjemkomst sent i aftes, at fyret har været slukket det meste af ugen, og står og hyler med fejlkoden A-1. Jeg kan ikke få gang i fyret, så jeg har læst lidt herinde, og fjernet pladen over lågen, og kan se der er fugtigt. Jeg prøver at løsne 2 at pladerne, og det pibler frem med vand, så skynder mig at stramme den igen. Hvad betyder dette?

Jeg håber I kan hjælpe mig, da jeg er helt grøn på dette område.
Hvis I har brug for mere info må I endelig sige til.

På forhånd tak
Henning.


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Multi Heat 1,5

Indlæg af thy » 17 apr 2017 12:36

ZaViaX skrev:Hej med jer.

Jeg har lige et par ting.

1. Jeg er helt nye indenfor denne verden, min kæreste og jeg købte vores første hus i efteråret, hvori der står er Baxi Multi Heat 1,5 fra 2005. Vores hus er på 270m2 fordelt på 2 etager + kælder (hvor fyret står) og udestue. Huset er fra 1974, og alle vinduer blev skiftet i 2008.

2. Vi har lige været på ferie i en uge, hvor min far ringer om tirsdagen, fordi både deres og vores fyr er gået ud, pga lyn. Han får efter meget besvær de våde piller ud, og får gang i fyret. Vi finder så ud ad, efter vores hjemkomst sent i aftes, at fyret har været slukket det meste af ugen, og står og hyler med fejlkoden A-1. Jeg kan ikke få gang i fyret, så jeg har læst lidt herinde, og fjernet pladen over lågen, og kan se der er fugtigt. Jeg prøver at løsne 2 at pladerne, og det pibler frem med vand, så skynder mig at stramme den igen. Hvad betyder dette?

Jeg håber I kan hjælpe mig, da jeg er helt grøn på dette område.
Hvis I har brug for mere info må I endelig sige til.

På forhånd tak
Henning.
hmm du har da også været uheldig :shock:

de plader kan/bør man ikke afmontere uden først at have tømt fyret for vand,da det er direkte ind til vand beholder..du skal jo have fat i en pakning eller sårn noget man selv kan lave pakning af(noget gummi aktig)
der er vel 3 plader?

våde piller så brændte den måske tilbage da der var strømafbrydelse,så er det jo luft kassen i bunden der skal tømmes for vand,det gøres ved at tage pladen af under lågen og inde bag isolering helt nede ved bundrammen sidder der en umbrako skrue der skal afmonteres så kommer vandet ud,tryk på begge blæser symboler samtidigt så kører blæser maks og tvinger vandet ud..

sender pb med mit nr da der er mange ting at få styr på her.. den kan du ikke svare på,før x-antal indlæg...(50 indlæg. Mvh Lintz/Redaktør)
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Besvar