Side 2 af 3

Re: Fejl A3 motorværn

: 01 sep 2015 22:41
af T-mek
Rico skrev:Halløj igen...
Da jeg kom ned i klæderen var trunten helt i sort...
Af med fronten, grill sesonen er åbenbart ikke helt forbi her i Ringsted...Der lå en lille gnaver, godt ristet oven på printpladen.
Det er nok den der har piss.. mig af de sidste 2 dage.
Skal nok lige have fat i nogle sikringer og et par smækfælder i morgen, inden jeg kan se om det var årsagen...
Det er set før...
Sådan en fætter elsker at tygge i ledninger, så kontroller for dårlige ledninger / forbindelser.

Re: Fejl A3 motorværn

: 01 sep 2015 22:46
af Brandsen
Halløj i forum,

Yep, det er set før, at små gnavere har fundet vej til print kortene på en Baxi.

De bor jo i virkeligheden i et musehul, men var bare lige oppe i styringen, for at skrue lidt op for varmen 8) 8)

Re: Fejl A3 motorværn

: 01 sep 2015 22:57
af Rico
Hay Brandsen

8) Long time no see :twisted:
Har lige fået min knægt hjem fra Irak i god behold, han bære solen med et smil.

T-mek mange tak for udførlig vejledning, og hjælp

Re: Fejl A3 motorværn

: 02 sep 2015 08:56
af Brandsen
Halløj i forum,

[tag]Rico[/tag], dejligt at høre han er retur igen i god behold, og stadig bærer solen 8)

Re: Fejl A3 motorværn

: 02 sep 2015 18:26
af Rico
Hej T-mec
Efter at have fjernet gnaveren, og skiftet sikringer, kører tøsen som en drøm igen..
Endnu en gang, tak for hjælpen, og udførlig vejledning.
Lige en ting mere, hvad er egentlig formålet med at luse klemme 3 og 4 på J2 printet..?

Rico

Re: Fejl A3 motorværn

: 02 sep 2015 19:13
af T-mek
Rico skrev:Hej T-mec
Efter at have fjernet gnaveren, og skiftet sikringer, kører tøsen som en drøm igen..
Endnu en gang, tak for hjælpen, og udførlig vejledning.
Lige en ting mere, hvad er egentlig formålet med at luse klemme 3 og 4 på J2 printet..?

Rico
Ledningerne på de klemmer går hen til motorværn og er forbundet til et kontaktsæt der fortæller styring om motorværn er ind eller udkoblet.
Hvis nu der var gnavet i ledningerne eller kontaktsæt i motorværn er blevet træt, så ville det kunne give en A3 fejl.
Så formålet med luset er sådan set bare at udelukket fejl på ledninger og motorværn.
Men i det den lille maskinmester har vadet rundt på printet og muligvis også pisset og skidt på det, så har det sikkert kunne lave nogen falske alarmer.

Re: Fejl A3 motorværn

: 02 sep 2015 20:57
af Rico
Men når man omgår denne fejlmeddelse, kan det så ikke give alvorlige følger, hvis nu motoren bliver overbelastet..?
Det er vel en årsag til, at man har denne alarm, eller er det bare lidt ekstra gear.

Re: Fejl A3 motorværn

: 02 sep 2015 21:05
af T-mek
Rico skrev:Men når man omgår denne fejlmeddelse, kan det så ikke give alvorlige følger, hvis nu motoren bliver overbelastet..?
Det er vel en årsag til, at man har denne alarm, eller er det bare lidt ekstra gear.
Overbelastes motor bør motorværn koble ud, hvis det da virker og er indstillet rigtigt.
Om alarm så overføres til styring eller ej, så kan du ikke ødelægge noget ved at lave den lus, men det bør naturligvis ikke være en vedvarende løsning.

Re: Fejl A3 motorværn

: 02 sep 2015 21:10
af Rico
Altså udelukkelses metoden...aha.!
Hvis baxi køre, uden jeg har foretaget mig noget, bortset fra udskiftning af sikring, bør jeg så gøre mere, eller bare satse på at alt er ok.
Varmemesteren har ganske rigtigt besørget på printet, så der kan nok komme efter veer...

Re: Fejl A3 motorværn

: 02 sep 2015 21:18
af T-mek
Rico skrev:Altså udelukkelses metoden...aha.!
Hvis baxi køre, uden jeg har foretaget mig noget, bortset fra udskiftning af sikring, bør jeg så gøre mere, eller bare satse på at alt er ok.
Varmemesteren har ganske rigtigt besørget på printet, så der kan nok komme efter veer...
Uden at have set det, så tror jeg da det kører igen.
Ellers sig til, begge print er lagervarer på udlånsbasis.