Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Unaturligt stort forbrug

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
xkfc

Unaturligt stort forbrug

Indlæg af xkfc » 19 apr 2015 21:49

Det er måske 1. gang du tanker i en vinter periode, den forrige periode på 10md har jo indeholdt en masse sommer måneder, hvor fyret måske har været stoppet!!
Det er utroligt svært at spå om, specielt set i lyset af de store skæve perioder. Da jeg fik blæst 6t af gangen udregnede jeg det over mange år af gangen og fandt et gennemsnit. 9t pr år.
Hvad giver dit gennemsnit, hvis du da har gemt data, ellers har leverandøren det måske, det er jo nemt når det har været den samme.


lollaender
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 02 apr 2015 11:01

Unaturligt stort forbrug

Indlæg af lollaender » 20 apr 2015 07:27

Det kunne også være en varmekilde som er tændt i et rum som normalt ikke anvendes. Her vil du kunne afvikle en masse varme uden nogen opdager det. Vi har et par næsten voksne børn hjemme. Lige efter skolestart, den første måneds tid efter ferien bliver der ofte taget bad både morgen og aften og det kan altså ses på forbruget når et par teenagere tager dampbade i kvarte timer.

bennylar
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Givet likes: 104 gange
Modtaget likes: 42 gange

Unaturligt stort forbrug

Indlæg af bennylar » 20 apr 2015 08:28

lollaender skrev:Det kunne også være en varmekilde som er tændt i et rum som normalt ikke anvendes. Her vil du kunne afvikle en masse varme uden nogen opdager det. Vi har et par næsten voksne børn hjemme. Lige efter skolestart, den første måneds tid efter ferien bliver der ofte taget bad både morgen og aften og det kan altså ses på forbruget når et par teenagere tager dampbade i kvarte timer.
det er derfor man lige sætter en kuglehane på varme fremløb til bruseren, så tager det maks 5 minutter at bade.. :wink: icon_cheesygrin.gif
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 5 gange

Unaturligt stort forbrug

Indlæg af jhjorsal » 20 apr 2015 20:28

Der er ikke nogen mønstre der har ændret sig, hverken bademessigt eller brug af lokaler, men jeg kan da godt se at det er de "hårde" måneder jeg har fyret i, jeg holder bare ikke meget slukket om sommeren, da jeg ingen vinduer har mod syd, også syntes jeg jo bare at der er lang tid til om 6 måneder, hvor jeg havde forventet at skulle fyre igen.
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.


Besvar