Iltstyring Baxi multiheat 2.5

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
kenneth g
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 7
Tilmeldt: 19 feb 2015 10:56

Iltstyring Baxi multiheat 2.5

Indlæg af kenneth g »

Hej med jer

Jeg har netop overtaget en ejendom hvor der er installeret et Baxi Multiheat 2.5 fra år 2000. dette er mit første kendskab til sådan en fætter.

jeg har lidt problemer med at få iltstyringen til at køre, jeg har downloadet en bruger manual fra nettet på en nyere type kedel, men dette ser ikke helt ud til at det er den samme styring. Så jeg ville høre om der er nogen herinde der har styr på hvordan jeg sætter fyret på automatisk drift og hvordan jeg kalibrere iltstyringen. det skal lige siges at jeg har skiftet Power printet på fyret da dette var brændt af da jeg overtog huset.

Venligste hilsner

Kenneth

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Iltstyring Baxi multiheat 2.5

Indlæg af thy »

kenneth g skrev:Hej med jer

Jeg har netop overtaget en ejendom hvor der er installeret et Baxi Multiheat 2.5 fra år 2000. dette er mit første kendskab til sådan en fætter.

jeg har lidt problemer med at få iltstyringen til at køre, jeg har downloadet en bruger manual fra nettet på en nyere type kedel, men dette ser ikke helt ud til at det er den samme styring. Så jeg ville høre om der er nogen herinde der har styr på hvordan jeg sætter fyret på automatisk drift og hvordan jeg kalibrere iltstyringen. det skal lige siges at jeg har skiftet Power printet på fyret da dette var brændt af da jeg overtog huset.

Venligste hilsner

Kenneth
Du trykker Alarmreset +driftformsknap i 3-5 sek samtidig

Så kommer
-20 der ændres til -30(-40 efter bogen men bedre med -30)
H sættes til 0,3
L sættes til 0,1
Po5
No ændres til au..så går du gennem de andre tal ved at bladre videre med driftformsknap
H 7,0 det er dem efter po5
L7,0
Cal.... Her calibrerer du sonden som er afmonteret skorstenen i mens røgtemp skal under 40 og nogle 30 for start den kører i ca 5 min læg mærke til tallet den viser under calibrering...bør ikke komme under 180 og ligger tit på 200-210
Tjæk tallene en ekstra gang og afslut med tryk på on,
Husk at bladre med driftformsknap i denne menu for at gemme..og af slut med tryk på onn knap

Ved tryk på Alarmreset + menuknap i 3-5 sek kommer der menu..

104-110 110 er den nyeste prom hvis det er den har du de bedste muligheder for at optimere,her bladres der med menuknap
H15
L40
b30
R0,0

Set bør være 75-80 på grund af røgtemp
Min bør være 10

Som altid driftformsknap må ikke lyse...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
kenneth g
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 7
Tilmeldt: 19 feb 2015 10:56

Iltstyring Baxi multiheat 2.5

Indlæg af kenneth g »

Mange tak for hjælpen nu er jeg kørende igen :-)

Besvar