Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Så var det nok

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Så var det nok

Indlæg af thy » 03 feb 2015 17:10

[quote="Bubberbad"]Jeg kommer lige med en opdatering. jeg har nu fået skiftet trækstabilisatoren, som var helt færdig.
Diameter på røgrøret, er 100, ved ikke helt med inde i skorstenen.
Men Fyret har jo kort ganske fint i perioder, så det kan ikke have noget med dette at gøre.
Jeg har taget billede af røgrøret som du efterspurgte Thy, og billede af brændkammeret efter at jeg har sat gang i det igen.
Det ser HELT galt ud. Der er kæmpe flammer, og så mange gnister, også så langt ind i røgrørende jeg kan se.
Når jeg rengører, tager jeg alle røgrørende ud, og skraber turbolatorene rene, med et par handsker på. Alle turbolatorere er monteret.
Jeg tager herefter en stålbørste til skruemaskinen, og kører 5-10 gange frem og tilbage på fuld skrue i hvert røgrør.
Turbolatorene sidder tæt og stramt i rørene, men jeg har ikke problemer med at trække dem ud overhovedet når det er.
Ikke normalt ihvertfald.
tak for hjælpen alle sammen.[/

Skruemaskine er ikke hurtig nog skal helst være en elboremaskine gerne den billigste man kan finde..

Vil det sige at røgrøret skrumper efter baxien da den er 130mm.. Det kan måske give uhensigtsmæssig høj røghastighed gennem røgrøret og derved Højer temp på røret..
Ved faktisk ikke om det er lovligt at gå ned i diminition


Den går jo ret vildt til den når den kører op fra kold kedel... Det kan vi gøre noget ved..

Sender lige mit nr..i PB så kan vi lige ligge en plan..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar