Side 4 af 6

Baxi Multi-Heat 1.5 indstillinger

: 30 nov 2014 21:26
af Brandsen
Halløj i forum,

Lyder som defekt kondensator på blæsermotoren, en svag brummen i stedet
for at starte, er ofte symptom på defekt kondensator.

Baxi Multi-Heat 1.5 indstillinger

: 30 nov 2014 21:39
af thy
Kaerager skrev:Har stoppet fyret igen. Det virker ikke som om der sker noget med blæserne. Umiddelbart kommer der kun en svag snurren fra fyret, så prøver at få en ud og se på det i morgen hvis muligt.
det er nok konensatoren der er død...

nok klog at lukke ned men kan du klare dig uden?

ups så ikke sidste besked :oops:

Baxi Multi-Heat 1.5 indstillinger

: 30 nov 2014 21:41
af Kaerager
Vi har klaret os med brændeovnen og nogle ekstra tæpper siden i går formiddags. Så een dag mere går nok. :|

Baxi Multi-Heat 1.5 indstillinger

: 30 nov 2014 21:42
af thy
Kaerager skrev:Takker for jeres udemærkede rådgivning. Umiddelbart er jeg et fjols, da det ganske rigtigt var hanen jeg havde fat i. :oops: Min VVS'er havde ikke vist meg selve unbrakoskruen, men blot banket på nederste panel og sagt at det var bag dette at jeg skulle tappe vandet af ved en tilbagebrænding. Jeg har haft unbrakoskruen ude nu og der kommer intet vand.

Jeg har rendt de resterende punkter igennem på Brandsen spiseseddel uden noget at bemærke udover, at jeg prøvede at starte fyret og synes at blæserne er noget lang tid om at komme op i omdrejninger. Der kommer lidt luft men det er ikke meget.

Prøver at starte fyret op igen og så må vi se om det har haft nogen effekt.
jo jo fjols er vel lidt hårdt sagt.... vi glemte jo også lede dig den rette vej :oops:

godt godt så går det vel vi har haft noget frost på fyn... nævn symtomer på blæsern når du ringer til smeden

Baxi Multi-Heat 1.5 indstillinger

: 02 dec 2014 21:25
af Kaerager
Så lykkedes det at få smeden forbi. Umiddelbart ikke noget galt med fyret. Han mener at det må være pillerne der er fugtige. Han opdagede at der var vand der boblede i turbolatorrørene. Troede først at det var kedlen der var utæt, men da det var i alle rørene så måtte det være pillerne.

Har renset fyret og pillet 5 af turbolatorerne ud og håber så det kan køre indtil torsdag hvor jeg skulle få pillerne byttet. Krydser fingre for at det var noget så simpelt. 8)

Baxi Multi-Heat 1.5 indstillinger

: 02 dec 2014 21:41
af Brandsen
Halløj i forum,

Undskyld mit franske, men det tror jeg altså ikke en skid på.

Hvis pillerne er fugtige, så smuldrer de bare du rører ved dem, så det kan
du nemt kontrollere på bare 2 sekunder !

Derimod vil jeg gerne tro der kan være mega meget kondensvand, men kun
når du lige starter kedlen op. Min egen Baxi svedte i brændkammeret da jeg
startde den op efter sommeren forleden dag, der løb dråber ned af siderne
i brændkammeret, men kun 5 minutter, så var det brændt væk.

Hvis du har vand helt oppe i røgkanalerne, altså hvor turbolatorerne sider,
så vil jeg kraftigt anbefale du lige kontrollerer om de 3 luger der sidder lige
under kontrolpanelet et tætte. De er spændt med 4 møtrikker hver, og det er før
set at Baxi er blevet utæt, fordi de ikke har været spændt ordentligt.
Du trækker simpelthen den øverste blændplade af, sidder bare fast med pres-clips,
og fjerne rockwool isoleringen, så kan du se de 3 luger jeg taler om.
Det tager dog mere en 2 sekunder at lave den kontrol, vi taler vel om 2 minutter 8) 8)

Baxi Multi-Heat 1.5 indstillinger

: 03 dec 2014 10:15
af Kaerager
Ok, takker. Det kontrollerer jeg lige i aften når jeg kommer hjem. :great:

Baxi Multi-Heat 1.5 indstillinger

: 03 dec 2014 21:03
af Jobak
Apropos luger, her er billeder af luge + pakning fra Baxi 2.5, 10 gammel til april 2015.
Skiftet i går, billedet taler vist for sig selv, hvorfor. :lol:
baxi25.jpg

Baxi Multi-Heat 1.5 indstillinger

: 03 dec 2014 21:35
af Brandsen
Halløj i forum,

@Bigfoot, og her er så et billede af dækpladerne på min Baxi 2.5,
men den er så altså kun godt 9 år gammel 8) 8)
Baxi dæksler.jpg
Baxi dæksler.jpg (19.36 KiB) Vist 1507 gange

Baxi Multi-Heat 1.5 indstillinger

: 05 dec 2014 16:15
af Kaerager
Halløj i forum

Jeg har haft toppladen af og efterspændt møtrikkerne. Det var kun 4-5 stykker der kunne spændes mere og det virkede ikke som om de ligefrem havde siddet løst. Jeg har fået nye træpiller nu, så jeg renser fyret og prøver at starte det igen.

Hvis alt andet fejler ved jeg da nu at det kan køre til nød uden 5 af turbolatorerne i. Asken er rigtig fin og musegrå som den skal være, men selvfølgelig kører det så med nedsat effekt.

Jeg er tilbøjelig til at tro på at det ikke kan være pillerne der har fået fugt, da jeg før har set piller der har fået fugt og der er ingenting at se på disse. Hvis det ikke er dem så ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre. Har jo nu haft en fagmand ude og se på fyret.

Nå, men nu må vi se hvordan det kører de næste par dage... :|