a-2 fejl, sikring springer

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
pretrida
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 12
Tilmeldt: 30 aug 2014 09:35

a-2 fejl, sikring springer

Indlæg af pretrida »

Så har jeg fået de rigtige sikringer fra Sky og fyret er netop startet op igen, så bliver der spændende at se, hvor lang tid det kører denne gang.

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Har takket: 50 gange
Blevet takket: 39 gange

a-2 fejl, sikring springer

Indlæg af J-B »

Jeg har været ude for noget lignende med en KSM stoker.
Cirkulationspumpen var dog ikke koblet til i styringen på den, men i den samme CE stik.
Når begge dele var sat til, så gik der kort tid og HFI relæet slog fra og sikring i styring sprang.
Fejlen var at cirkulationspumpen var fuld af vand i eldåsen og der manglede jord i kraftstikket, så prøv lige at tage låget af pumpen og tjekke for fugt/vand, derefter om fyret er jordforbundet.
pretrida
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 12
Tilmeldt: 30 aug 2014 09:35

a-2 fejl, sikring springer

Indlæg af pretrida »

Jeg har skiftet cirkulationspumpen, så den skulle gerne være OK.
pretrida
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 12
Tilmeldt: 30 aug 2014 09:35

a-2 fejl, sikring springer

Indlæg af pretrida »

Fyret har nu kørt i 22 timer og gør det fortsat :lol: Jeg satte en 1,6 A sikring i, så lige nu tyder alt på at fejlen var noget så tåbeligt, som en for lille sikring. (det er da virkelig en "fejl 40" der vil noget) Jeg bygger lige strømforsyningen tilbage til fyret og ser hvad der sker.

Foreløbig mange tak til alle for indput og særlig tak til Sky for besøgene og hjælpen.
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

a-2 fejl, sikring springer

Indlæg af thy »

pretrida skrev:Fyret har nu kørt i 22 timer og gør det fortsat :lol: Jeg satte en 1,6 A sikring i, så lige nu tyder alt på at fejlen var noget så tåbeligt, som en for lille sikring. (det er da virkelig en "fejl 40" der vil noget) Jeg bygger lige strømforsyningen tilbage til fyret og ser hvad der sker.

Foreløbig mange tak til alle for indput og særlig tak til Sky for besøgene og hjælpen.
dejligt at det kører..og helt tilfældig at vi så det var 1A sikringer du havde fået..

ps har faktisk fået fat i sandfyldt 1,6A sikring,når jeg får hentet den ved naboen...der er sku ikke noget som godt nabo hjælp/forum hjælp..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Besvar