Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kondens i skorsten Baxi 2,5

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Mureren
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26 nov 2007 22:35

Kondens i skorsten Baxi 2,5

Indlæg af Mureren » 26 nov 2007 22:54

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et baxi 2,5 med ilt styring.har 335m2 bolig, som jeg delvis opvarmer. da jeg fik startet op i sidste uge, kunne kedlen ikke komme af med varmen, og jeg måtte pille alle røg vendere ud, for at få røg temp. op. nu ligger den på 120-135. og kondensere stadig. jeg har nedsænket en keramisk isokern. skorstenen er ca. 8m. kedlen er monteret som anvist i baxi manualen, med bypass ventil over kedlen, og shunt i huset. fremløb over kedlen er 80 retur over kedlen er 74. frem i huset er 80 og retur 40-50grader. for mig virker det som om kedlen kører op i ca. 30 sek hvorefter blæseren helt stopper. 2 min efter gør den det samme. hvordan kan jeg få kedlen til at kører i længere perioder, med højre røg temp. Jeg er bange for at kedlen er forstor til huset! en nedlagt landejendom fra 1900.


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Kondens i skorsten Baxi 2,5

Indlæg af thy » 26 nov 2007 23:22

den kører med standart indstillinger...
blæsern stopper ikke helt men kører med tomgangs blæs hvis den stopper helt skal der stå off hvis du bladre ned til blæs...

prøv at ændre til det jeg foreslår under iltstyring 2,5 tal er nederst...

konsendens er det fra røgrørene så er det bare at få dem isoleret det hæver også røgtemp noget og giver en varmere skorsten...trækstabilisator kan øge luftmængden i skorstenen og holde den tørere :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Besvar