Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

baxi multiheat 2.5 med iltstyring, hjælp.

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

baxi multiheat 2.5 med iltstyring, hjælp.

Indlæg af snubbi » 18 dec 2013 18:13

hej
har diu rense bag røg rørene for nylig du skal ind i genem siden mellem kedelen og siloen der side en lille dæksel .
samt rør fra kedelen til skorsten for det gør fejren ikke altid ,pga af at risiko for at ødelægge ilt sonden og tempertur føleren .

hvad type flis køre du med ,gran fyr eller er det hård træ,bøg/eg din o2 bør ligge og svinge 0mkring det du har stille den til.
hvis du har fået flis fra et læ bælte eks.kan der være meget sand i .jeg tage et par skovl ud hver dag .

min instiller til flis
h 1.2
l 0,6
ilt 7
blæs 45
det er til 145 m2 stue hus med 22-23 grader + 180 m2 væksted med 13-14 grader .
jeg har en baxi 4,0 men 2,5 0g 4,0 er meget ens


kristensen87
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 16 dec 2013 18:55
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 (iltstyring +stablisa
Areal: 290
Brændsel: skovflis
Geografisk sted: nordjylland (vestbjerg)

baxi multiheat 2.5 med iltstyring, hjælp.

Indlæg af kristensen87 » 18 dec 2013 21:44

snubbi skrev:hej
har diu rense bag røg rørene for nylig du skal ind i genem siden mellem kedelen og siloen der side en lille dæksel .
samt rør fra kedelen til skorsten for det gør fejren ikke altid ,pga af at risiko for at ødelægge ilt sonden og tempertur føleren .

hvad type flis køre du med ,gran fyr eller er det hård træ,bøg/eg din o2 bør ligge og svinge 0mkring det du har stille den til.
hvis du har fået flis fra et læ bælte eks.kan der være meget sand i .jeg tage et par skovl ud hver dag .

min instiller til flis
h 1.2
l 0,6
ilt 7
blæs 45
det er til 145 m2 stue hus med 22-23 grader + 180 m2 væksted med 13-14 grader .
jeg har en baxi 4,0 men 2,5 0g 4,0 er meget ens
super rigtig mange tak, jeg aner ikke hvad det er for noget flis ikke andet end det er skovflis de gamle lejer har fået hos en bondemand, jeg har på fornemmer af at der er masser af sand og jord i.

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

baxi multiheat 2.5 med iltstyring, hjælp.

Indlæg af snubbi » 19 dec 2013 21:20

hej
hvis der er meget sand kan det give nogle glads hårde slagger ,fyre og gran nåle er der også salte og miniraler der ikke er brandbar. hvis træetå stå som læ bælt med let sand jord , kan der være utrolig meget sand i barken pga. sand fygning.
det slide rigtig meget på knivene i flishuggeren .har selv en traktor monteret flis hugger . :great:

kristensen87
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 16 dec 2013 18:55
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 (iltstyring +stablisa
Areal: 290
Brændsel: skovflis
Geografisk sted: nordjylland (vestbjerg)

baxi multiheat 2.5 med iltstyring, hjælp.

Indlæg af kristensen87 » 19 dec 2013 22:32

snubbi skrev:hej
hvis der er meget sand kan det give nogle glads hårde slagger ,fyre og gran nåle er der også salte og miniraler der ikke er brandbar. hvis træetå stå som læ bælt med let sand jord , kan der være utrolig meget sand i barken pga. sand fygning.
det slide rigtig meget på knivene i flishuggeren .har selv en traktor monteret flis hugger . :great:
jeps det har jeg også læst mig til, har heldigvis heller ikke mere og skal heller ikke have mere derfra :) jeg har fundet noget der hedder naturflis, det burde jeg vil godt kunne spytte i den. jeg har kigget på det og stykker ser fine ud.


Besvar