Sneglemotor brummer Baxi 1,5-300

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 34 gange

Sneglemotor brummer Baxi 1,5-300

Indlæg af Flemmingth »

Send elektriker regningen til forsyningsselskabet. Ikke sikkert de vil betale, men de har godt af at få røde øren.
Vi oplevede lidt det samme da el-forsyningen blev lagt i jorden for mange år siden.
Fruen var hjemme den dag selve omlægningen skete. El-folkene meddelte hende at nu ville hun lige miste strømmen et kvarters tid. En times tid senere ringede hun til mig på arbejdet og beklagede sig over, at vi ikke havde vand (egen vandboring). Hun har ikke forstand på el, så jeg instruerede hende i at få fat i el-folkene og så vrissent forlange: Fasefølgen "back-to-normal".
Hun kunne senere fortælle, at el-folkene reagerede noget slukøret på hendes sure opstød ganjataz-giggle.gif og kom tilbage og rettede fejlen omgående.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Aakerman
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 34
Tilmeldt: 06 apr 2011 22:31
Mit fyr: Baxi 1,5/350 Multiheat med iltstyring.
Areal: 160
Brændsel: Norrlands 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 24 kg

Sneglemotor brummer Baxi 1,5-300

Indlæg af Aakerman »

Hej Gutter
Jeg vil helt klart klage, og når den er gennemført, vil jeg orientere jer om udfaldet.

venlig hilsen

Bent
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Blevet takket: 1 gang

Sneglemotor brummer Baxi 1,5-300

Indlæg af snubbi »

hej
der er meget der tyder på af folkene fra forsynninge selvskabet ikke har cheket fase følgen ind til huset, inden de omlage strømen.
du skal vide at en helt del af folke forsynings selvskaber bruger er kun tillærd/sidemands oplærd og derfor ikke er elektriker derfor kun må lave den spicifike opgave.
mvh elektrikkeren

Besvar