Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vand i hele fyret

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Vand i hele fyret

Indlæg af thy » 23 mar 2013 09:54

kejser2001 skrev:Trykte holder fint og det er IKKE syr ventilen. Det ved jeg med sikkerhed. Har prøvet det så mange gange. Det er kondens for det hænger på sider og låg. Hvis det var syrventilen ville den melde fejl og bålet ville slukke.
ikke nødvendigvis kan godt køre hvis syrventil lækker lidt...

blæser laver overtryk i tanken,hvis der er vand i bunden af luftkanaler, kan det måske give fugtigt luft i tanken..

synes du lige skulle prøve at tjække om der sku være vand i luftkassen... unbrakoskruen sidder under dækpladen under nederste låge,under isolering i højre side..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

Vand i hele fyret

Indlæg af Olaf13 » 23 mar 2013 09:56

Der har vel ikke være lidt tilbage brand uden at syr ventilen har virket? Hvis magasinet har gløder i bunden det giver også våde piller.

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Vand i hele fyret

Indlæg af snubbi » 23 mar 2013 10:01

hej
jeg har oplevet at syrventilen stod og dryppe lidt det gav fugtig pillerne ,men fyret kunne godt køre men ikke så godt.
jeg har justeret fyr nu så det står og hælde fremad mod låge,så skal der meget vand til at det løber tilbage i siloen .

kejser2001
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 27 jan 2008 01:16
Modtaget likes: 1 gang

Vand i hele fyret

Indlæg af kejser2001 » 24 mar 2013 12:42

Har nu været en tur i Jylland med overnatning. Ja jeg kom hjem her til morgen kørte fyret stadig men da jeg åbnede magasinet var det smårøget dernede med sorte og halvbrændte piller og samtidig var der fugtigt og masser af ulækkert sort og brunt klistret snask i magasinet på sider og låg. Jeg har tidligere oplevet at der har været tilbagebrand og at syrventilen så har slukket det men det har kun været hvis magasinet var ved at løbe tør for piller. I dette tilfælde har magasient været mellen en halv og en tredjedel fuld. Nu har jeg tømt magasinet fuldstændigt for piller og kørt snegl frem således at sneglgangen var helt fri. Jeg lå længe og kiggede og der var ingen dryp at konstatere fra syrventilen. Det er vel ikke muligt med til bøgebrændet med halvfuld magasin når der praktisk talt ingen ilt er tilstede eller hvad? Nu har jeg fyldt et minimum af piller i magasinet og startet fyret op igen. Nu vil jeg prøve at følge det time for time. Er det muligt at der er en utæthed på taget ved skorstenen og så at sne er smeltet og på dn eller anden mystisk måde er løbet nede fyret? Som sagt drev vandet ned og ud af rørgrør i forgårs. Jeg synes det er Meget mystisk?

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Vand i hele fyret

Indlæg af thy » 24 mar 2013 12:45

lyder som om din skorsten er tæt et sted
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


kejser2001
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 27 jan 2008 01:16
Modtaget likes: 1 gang

Vand i hele fyret

Indlæg af kejser2001 » 24 mar 2013 14:54

Jeg ringer skorstensfejeren i morgen tidlig. Tak for hjælpen so far:)

Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

Vand i hele fyret

Indlæg af Olaf13 » 24 mar 2013 22:44

Er magasinets låg hel tæt?

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Vand i hele fyret

Indlæg af thy » 25 mar 2013 00:02

kejser2001 skrev:Har nu været en tur i Jylland med overnatning. Ja jeg kom hjem her til morgen kørte fyret stadig men da jeg åbnede magasinet var det smårøget dernede med sorte og halvbrændte piller og samtidig var der fugtigt og masser af ulækkert sort og brunt klistret snask i magasinet på sider og låg. Jeg har tidligere oplevet at der har været tilbagebrand og at syrventilen så har slukket det men det har kun været hvis magasinet var ved at løbe tør for piller. I dette tilfælde har magasient været mellen en halv og en tredjedel fuld. Nu har jeg tømt magasinet fuldstændigt for piller og kørt snegl frem således at sneglgangen var helt fri. Jeg lå længe og kiggede og der var ingen dryp at konstatere fra syrventilen. Det er vel ikke muligt med til bøgebrændet med halvfuld magasin når der praktisk talt ingen ilt er tilstede eller hvad? Nu har jeg fyldt et minimum af piller i magasinet og startet fyret op igen. Nu vil jeg prøve at følge det time for time. Er det muligt at der er en utæthed på taget ved skorstenen og så at sne er smeltet og på dn eller anden mystisk måde er løbet nede fyret? Som sagt drev vandet ned og ud af rørgrør i forgårs. Jeg synes det er Meget mystisk?

der er i hvertfald noget der ikke stemmer...
piller skal ikke blive sorte den vej ind.. trykkes kontakten helt ned ved tank lågen?
kører sneglen let og uden modstand..klikker relæet som det plejer?
er der en aske/kul ring der spærer for pillerne kommer i herden..


gidder du liste alle indstillinger...

hvis der er kan vi aftale noget tlf tid i morgen..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

kejser2001
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 27 jan 2008 01:16
Modtaget likes: 1 gang

Vand i hele fyret

Indlæg af kejser2001 » 25 mar 2013 06:54

Kontakt klikker fint og låget lukker tæt. Under også mig med de sorte piller. Snegl kører fint og relæ klikker som normalt. Sne på taget er nu helt forsvundet og jeg har holdt nøje øje med fyret jævnligt og fylder lidt pilleri magasinet løbende. Jeg er også stadig dybt forundret.

kejser2001
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 27 jan 2008 01:16
Modtaget likes: 1 gang

Vand i hele fyret

Indlæg af kejser2001 » 25 mar 2013 08:53

Nu har jeg haft besøg af skorstensfejeren her til morgen som har tjekket det hele igennem og han siger at det med sikkerhed er noget sne som er hvirvlet op og kommet ned gennem skorstenen. Jeg har monteret solcellepaneler i arealet rundt om skorsten. Jeg ved ikke om det måske kan medvirke til at sneen lettere hvirvles op på en hel glat flade. Besynderligt er det i hvert fald. Jeg håber bare ikke det sker igen da det er et værre svineri.


Besvar