Iltstyring MH 2,5
: 14 feb 2013 08:47
Hej alle BAXI lovers
Så er den gamle BAXI blevet opgraderet. Nyt styreprint og iltstyring.
Med stor hjælp fra de forskellige indlæg her i forum lykkedes det
Startede først med styreprintet, for at få mulighed for at køre med en snejltid på 0,1 i lav. Det hjalp en del på forbrændingen. Det gav en meget fin mulighed for at justere optimalt. Fint lille bål og næsten ingen blæs.
pausefyring forsvandt næsten helt.
Efter et døgn blev iltstyring monteret.(Kan se at jeg er blevet gammel. når man gør ting så velovervejet)
Efter et par AHA oplevelser, kører alt.
Efter justering af ilt % (7,0 %) Kørte fyret meget mærkeligt. ilt 0,8 - 2,1 %, og blæser for op og ned i hastighed.
Det viste sig at ilt % havde sat sig selv til 0,0 % i høj og lav ! Her efter tager et nødpogram over og tvinger ilt % op over 2 %. Se afsnittet om A11 fejl.
Efter at alt blev rettet, kører fyret nu som det skal. Næsten.
Ilt % vil ikke ned på 7 %. Ligger hele tiden mellem 10 og 12 %
Blæseren køre mere end ved manuel opsætning. ( Dette forklarer den høje ilt % )
Blæseren viser at den kører 0 - 1 %
Iltsensor er kalibreret. (værdi 206)
Hvordan får man blæseren til at køre langsommere.
Mit opsæt er som følger:
110
L 40
H 15
b 50 (Har prøvet med 40 uden ændring)
r 0,0
-40
H 0,3
L 0,1
P 0,5
H 7,0 %
L 7,0 %
AU-
Pause 60 min
Er der nogen der har en ide.
Med venlig hilsen og stor tak til alle i forum
Per
Man kan stjæle min bil, skyde min hund, banke mine børn og stikke af med min kone. Men man rør ikke mit pillefyr
Så er den gamle BAXI blevet opgraderet. Nyt styreprint og iltstyring.
Med stor hjælp fra de forskellige indlæg her i forum lykkedes det
Startede først med styreprintet, for at få mulighed for at køre med en snejltid på 0,1 i lav. Det hjalp en del på forbrændingen. Det gav en meget fin mulighed for at justere optimalt. Fint lille bål og næsten ingen blæs.
pausefyring forsvandt næsten helt.
Efter et døgn blev iltstyring monteret.(Kan se at jeg er blevet gammel. når man gør ting så velovervejet)
Efter et par AHA oplevelser, kører alt.
Efter justering af ilt % (7,0 %) Kørte fyret meget mærkeligt. ilt 0,8 - 2,1 %, og blæser for op og ned i hastighed.
Det viste sig at ilt % havde sat sig selv til 0,0 % i høj og lav ! Her efter tager et nødpogram over og tvinger ilt % op over 2 %. Se afsnittet om A11 fejl.
Efter at alt blev rettet, kører fyret nu som det skal. Næsten.
Ilt % vil ikke ned på 7 %. Ligger hele tiden mellem 10 og 12 %
Blæseren køre mere end ved manuel opsætning. ( Dette forklarer den høje ilt % )
Blæseren viser at den kører 0 - 1 %
Iltsensor er kalibreret. (værdi 206)
Hvordan får man blæseren til at køre langsommere.
Mit opsæt er som følger:
110
L 40
H 15
b 50 (Har prøvet med 40 uden ændring)
r 0,0
-40
H 0,3
L 0,1
P 0,5
H 7,0 %
L 7,0 %
AU-
Pause 60 min
Er der nogen der har en ide.
Med venlig hilsen og stor tak til alle i forum
Per
Man kan stjæle min bil, skyde min hund, banke mine børn og stikke af med min kone. Men man rør ikke mit pillefyr