Side 2 af 7

MH 2,5 Et par spørgsmål

: 12 feb 2013 13:31
af Rob801
Nå, jeg var nød til at sluk for fyret igen pga (lidt) våd piller fra syr ventilen (pga. tilbagebrænd).

Jeg vil prøve at starte den op igen når den er kølet lidt ned for at prøve de nye indstillinger fra starten af, men... Jeg tror simpelthen at jeg er nød til at skift de pakninger ud og montere træk stabilisator/trykbeholder før jeg kan opnå noget ved indstillinger (men igen det er hvad jeg tror og ikke nødvendigvis hvad er rigtig). Jeg har bestilt de sidste ting i dag så håber jeg at det er her til weekenden. Jeg har hold fri dag i dag og i går men skal arbejde resten af ugen... desværre (er svært at overvåg fyret når man er ikke hjem), men jeg har fri næste uge og så får jeg mere tid til at arbejde med den.

MHT trykbeholder, jeg har to i mit system og den en som er afmonteret pt. er udelukkende til sluknings anlæg (mener jeg)... røret til trykbeholder er blindet af og vandet køre direkte til sluknings anlæg (jeg fik i sin tid forklaring på at den var nødvendig i tilfælde af strømsvigt)... men som sagte den er bestilt.

(konen er her ikke til at rette mine fejl denne gang så beklager jeg hvis min grammatik ser tåbeligt ud).

MH 2,5 Et par spørgsmål

: 12 feb 2013 13:35
af thy
Det ser sku godt ud med gramatiken.. bare jeg kunne skrive engelsk sådan..

MH 2,5 Et par spørgsmål

: 12 feb 2013 13:46
af Rob801
Hej Thy

Tak

Jeg så ikke din besked mht. manuelt indkørsel før efter jeg havde skrevet min sidste besked. Jeg ved godt at den er ikke den rigtig ting at gøre men jeg havde ingen valg da jeg kunne se ind i sneglekamret og den var stadigvæk på 86 grader :-(. Men som sagte jeg vil prøve igen og ser hvad der sker (også med det sidste du har skrevet). Er ret sikkert der er stadigvæk falsk luft et eller andet sted fra.

Holder lige en times pause først!

MH 2,5 Et par spørgsmål

: 12 feb 2013 14:05
af thy
det der hul man kan kikke ind af i lugen bør strammes til ellers kan der også komme luft til der...

jeg ville skifte hele syrventil nu hvor du har fået en ny..

har sendt pb med tlf nr..

MH 2,5 Et par spørgsmål

: 12 feb 2013 14:28
af Rob801
thy skrev:det der hul man kan kikke ind af i lugen bør strammes til ellers kan der også komme luft til der...

jeg ville skifte hele syrventil nu hvor du har fået en ny..

har sendt pb med tlf nr..
Tak, har lige set den. Jeg skal nok ring men vil se hvordan den køre når jeg start op igen først. Lugen er helt tæt/stram.

MH 2,5 Et par spørgsmål

: 12 feb 2013 14:32
af thy
Rob801 skrev:
Tak, har lige set den. Jeg skal nok ring men vil se hvordan den køre når jeg start op igen først. Lugen er helt tæt/stram.
giv de nye snore/pakninger noget wd-40 så sidder de mere tæte og smidige :great:

MH 2,5 Et par spørgsmål

: 12 feb 2013 16:45
af Rob801
Det lyder godt. Nu er den i gang igen. Jeg fandt et hjørne på magasin låget hvor pakningen er trykket så flad at jeg kan få en hobykniv kling under... Har sat et stykke dobbelt klæbe tape tværs over hjørnet for at udligne indtil den ny kommer hjem. Kan falsk luft komme den vej igennem???

MH 2,5 Et par spørgsmål

: 12 feb 2013 19:25
af Brandsen
Halløj i forum,

Ja, utæt pakning i låget på tanken er absolut den mest almindelige fejl kilde til falsk luft.

Det er almindeligt trick, lige at give pakningen lidt silicone en gang om året, det for den til
at forblive tæt og smidig. Jeg gør det selv om efteråret, når bilernes gummi lister alligevel
skal have en tur, for ikke at fryse fast om vinteren.

MH 2,5 Et par spørgsmål

: 13 feb 2013 05:53
af Rob801
Tak Brandsen. Det læst jeg i en af de andre tråde og gjorte det med det sammen men det var for lidt for sent i mit tilfælde. Den har aldrig fået silikon så det er nok imponerende at den holdt så lang som den gjort (den er en gang revnet eller noget bare, presset flad). Den nye pakning vil få en tur med det sammen når den er skiftet :-).

Nu har jeg kørt med de sidste indstilling fra Thy natten over og den holder endnu (dog var jeg nød til at sætte pause fra 15 ned til 10 fordi jeg kunne se at den var for langt ind i sneglekamret).

Der har godt nok været nogle søvnløse natter når man er usikkert om syr ventil vil åben sig nok hvis der er tilbagbrænd, eller hvis den virker for godt og ikke lukke igen og det hele svømme i vand når man står op osv. Det blive godt nok rart når jeg få det hele skiftet, styr på regulering, og min ellers meget pålidelig Baxi blive sig selv igen.

MH 2,5 Et par spørgsmål

: 13 feb 2013 08:02
af Brandsen
Halløj i forum,

Hey, jeg kommer lige i tanke om det før er set, at manglende piller var årsag til tilbagebrand.

Der sidder en microswitch ved låget på tanken, som bliver trykket ned af en pal på låget,
når låget lukkes. Dette for at sikre sneglen ikke kan køre hvis låget er åbent.

Hvis palen er blevet bukket en lille smule, så trykker den microswitchen korrekt hvis låget
lukkes meget stramt med håndtaget, men ikke hvis håndtaget kun strammes en lille smule.

Det gav en periodisk fejl med tilbagebrand, alt afhængig af hvor hårdt man havde strammet håndtaget.

Problemet blev løst ved at bukke palen en lille smule tilbage til korrekt stilling.

Det er jo hurtigt og nemt at kontrollere, og dermed udelukke denne mulighed som årsag til din Baxi pludselig
giver tilbagebrand, efter 12 års tro tjeneste.

Håber denne vrøvlede forklaring trods alt er forståelig 8)