Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Baxi multiheat 1.5

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Baxi multiheat 1.5

Indlæg af Ollii » 17 dec 2012 19:27

nemocharley skrev:Så er det tid for afklaring, angående pilleforbrug på en Cpi12. Om man tror på det skrevne, er ikke mit problem - so here goes:

Min studiekammerat bruger 4 paller træpiller om året. Hendes hus er på 260m2 i to plan. MEN MEN MEN af disse varmes kun 200m2 OG fyret er slukket 1-2 måneder i sommer halvåret. Huset har gulvarme over det hele, 30cm isolering under taget og hulmursisoleret 7.5cm. De er to voksne og et barn i husstanden. Med til historien hører, at hun ikke er flink til at rense, vedligeholde og rengøre det stakkels lille Cpi12 fyr, men den finder sig i det, og arbejder loyalt videre.

Og jeg har en til historie. Jeg besøgte en anden Cpi12 ejer i går aftes. Han varmede lidt over 400 nyistandsatte m2 op og havde ca 14m2 solfangere på taget. Han brugte 5 paller german pellets om året.

Så jeg gætter på at jeg selv kommer til at bruge lige omkring 3½ paller om året. Men lad os nu se.
Jeg forstår nu ikke hvorfor din kammerat slukker det fyr om sommeren. Det bliver da meget dyrere med el vvb end det forbrug hun har på fyret.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.


nemocharley

Baxi multiheat 1.5

Indlæg af nemocharley » 17 dec 2012 21:03

Helt enig! Men lytte det vil hun ikke :). Nej seriøst, jeg tror bare det handler om dårlig vane, og så måske også fordi, de ofte er længe væk juni/juli.... -

Besvar