Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forbrug på en Baxi 1.5

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Forbrug på en Baxi 1.5

Indlæg af Bigfoot » 22 maj 2012 10:12

jhjorsal » 22 May 2012, 08:01 skrev:jo jo men så har jeg jo ingen komfort varme i badeværelset og vaskerummet, nu har jeg et lunt gulv, tørre håndklæder og kan stadig tørre tøj indenfor. jeg kører lige et par dage mere, så prøver jeg at ændre til Thy sommerindstillinger, jeg er ikke klar over om det også reducere forbruget eller det bare giver bedre drift
bare du er obs på at thys sommerindstillinger, kræver iltstyring.... ellers går den bare i A1 for dig konstant.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 5 gange

Forbrug på en Baxi 1.5

Indlæg af jhjorsal » 22 maj 2012 12:35

Det er jeg og det har jeg
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.

Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 5 gange

Forbrug på en Baxi 1.5

Indlæg af jhjorsal » 23 maj 2012 07:53

hmmm, jeg tror desværre jeg fylder jer med løgn, da jeg igår aftes hørte sneglen fylde tanken op, og tænkte, da var da usævanlig tidligt, set i lyset af det aflæste forbrug, og jeg vidste jo jeg havde fyldt de 41 kg på igen som jeg havde tappet af + den mængde som der var i magasinet inden forsøget startede, det vejede jeg ikke men ca. 15 kg. Så den har brugt ca 60 kg på 3½ dag men cykelcomputeren siger ca 27 kg det fatter jeg bare nada af, fører fremgøringssneglen mere frem ved fyring end ved kontinuerlig fremføring.
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.

Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 5 gange

Forbrug på en Baxi 1.5

Indlæg af jhjorsal » 25 maj 2012 23:49

De sidste 3 dage har jeg brugt 13 kg i snit pr dag, ungerene er på tur så det er kun mig der bader, alle radiator er lukket, gulvvarme kører på 1 på ventilen (ca 27 grader frem), vejret bliver vel næppe mere gunstig. Jeg er bare ikke umiddelbart særlig imponeret, de 13 kg er det tomgangsdrift ?
Jeg vil lige nævne at jeg ikke er skiftet til Thy sommerindstillinger endnu, jeg vil gerne lige kører en portion mere for at være sikker på at cykelcomputeren viser det samme for hver portion jeg kører igennem.
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

Forbrug på en Baxi 1.5

Indlæg af Flyball » 27 maj 2012 12:16

jhjorsal » 25 May 2012, 23:49 skrev:De sidste 3 dage har jeg brugt 13 kg i snit pr dag, ungerene er på tur så det er kun mig der bader, alle radiator er lukket, gulvvarme kører på 1 på ventilen (ca 27 grader frem), vejret bliver vel næppe mere gunstig. Jeg er bare ikke umiddelbart særlig imponeret, de 13 kg er det tomgangsdrift ?
Jeg vil lige nævne at jeg ikke er skiftet til Thy sommerindstillinger endnu, jeg vil gerne lige kører en portion mere for at være sikker på at cykelcomputeren viser det samme for hver portion jeg kører igennem.
Well, det er derfor jeg slukker for fyret og kører på el-patron, det er meget nemmere og så er det også billigere, win win... :)


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons


Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 5 gange

Forbrug på en Baxi 1.5

Indlæg af jhjorsal » 27 maj 2012 12:34

Flyball » 27 May 2012, 12:16 skrev: Well, det er derfor jeg slukker for fyret og kører på el-patron, det er meget nemmere og så er det også billigere, win win... :)


:great:
Nu tror jeg ikke de 13 kg er det endelige resultat, jeg skal have omstillet til sommerfyring, så skulle forbruget gerne falde yderlig, jeg skal også have fundet ud af hvordan jeg sænker temp på gulvvarmen, der behover jo ikke være lige så meget bål på som om vinteren, det må bare ikke være iskoldt. Jeg har bare ikke thermostater på gulvvarmen, det er justeret ind efter gulvslangerene længde, så drejehovederene i toppen af fordelerrørene kan jeg jo nok ikke bare skrue ned på. Og jeg vil også prøve at have sat en måler på VVB for at se hvad jeg rent faktisk forbruger af strøm til varmt vand. Jeg har faktisk kørt på elpatron de sidste 2 sommere og fik først tændt sidste år da der pludselig groede muk i brusekabinen, og det jeg gerne vil frem til er, hvad koster mit komfortvarme mig, hvis jeg ønsker at fyrer igennem sommeren.
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.

Bubbii
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 22 feb 2011 22:30
Mit fyr: Baxi 1,5 350L m. Iltstyring
Areal: 238
Brændsel: Træpiller og for tiden m. olivenolie
Dagligt forbrug: 20-25
Årligt forbrug: Første år 8150 kg
Geografisk sted: Sønderjylland

Forbrug på en Baxi 1.5

Indlæg af Bubbii » 27 maj 2012 14:34

Hej

Ja nu er der lige fyldt 3 sække på baxien, fyldte den til renden sidste søndag også, så det vil sige 1 uges forbrug i denne uge, som jo har været dejlig varm icon_cheesygrin.gif er 3 * 16kg / 7 dage = 6,8 kg pr. døgn

- Nu er det kun en uges forbrug, så nu må vi se om det fortsætter, sidste sommer lå jeg på 10-12 kg pr. døgn i gennemsnit, men der kørte kedelvandet også konstant gennem VVB, i år er der monteret termostat så er da lidt spændt på at se om det giver noget
Mvh. Ronni

-Hvis du altid går i andres fodspor, kommer du aldrig foran

Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 786
Tilmeldt: 03 apr 2007 11:02
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 5 gange

Forbrug på en Baxi 1.5

Indlæg af jhjorsal » 24 jun 2012 09:18

Nu er jeg ved at have tælleren på plads, og i løbet af de sidste 8 dage har jeg brugt 15 kg om dagen, hvilket jeg syntes er rimelig meget eller ?
Jeg er også ved at være i bund med siloen, så jeg har et meget præcis tal for det sidste 1/2 år der siger 6 ton, jeg håber dog ikke at den sidste halvdel af året giver et lige så stort forbrug som den første men det burde den vel heller ikke.
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.


Besvar