Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mange problemer med Baxi MG+ 15

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Mange problemer med Baxi MG+ 15

Indlæg af triumph » 08 mar 2015 19:39

Jeg håber du har retshjælp via forsikringen, ellers kan det blive dyrt
Hvad begrundelse har Baxi, for ikke at tage fyret retur ?


thomas1956
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 06 dec 2009 17:53
Mit fyr: Baxi TPK24 med Scanpell brænder
Areal: 290
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3740
Årligt forbrug: ca 10 ton
Geografisk sted: Bornholm

Mange problemer med Baxi MG+ 15

Indlæg af thomas1956 » 08 mar 2015 23:21

Jeg synes du skal gå hårdt til Baxi!
Jeg - og en anden kunde på Bornholm, har begge fået leveret en Baxi MG 15+ i maj 2011. Begge kedler har kørt helt elendigt.
Se længere tilbage i tråden....
Vi har fået skiftet luftkasser adskillige gange (de har været brændt totalt i stykker), jeg har fået skiftet printkort, moduler og software mm flere gange. Intet har hjulpet!
Kedlen har mildest talt kørt af h. til - uanset indstillinger!
Vi har som dig haft utallige besøg af montør fra Baxi - uden et tilfredsstillende resultat.
Vi har begge haft den samme installatør, der har været utrolig hjælpsom i processen, men også har været noget træt af Baxi i denne sag.
Jeg har i en periode dagligt sendt driftdata direkte til Baxi, så de kunne følge med i hvordan kedlen fungerede (eller rettere - IKKE fungerede).

Sagen er endt med at vi begge har fået Baxi til at ombytte MG 15+ kedlen til en Baxi TPK 24 kedel med Scandpell brænder. Jeg har desuden fået lidt penge retur, da TPK kedlen er billigere end MG 15+ kedlen.
Begge vores TPK kedler fungerer fornuftigt / til forskel fra MG15+ eren, der har været en ren katastrofe. Jeg har dog en smule knas med at pillebrænderen ind i mellem melder om fejl på sneglkredsløb, uden at der ser ud til at være noget i vejen i øvrigt.

Som sagt synes jeg ikke du skal finde dig i den behandling fra Baxi. En kedel til den pris (og vel i øvrigt uanset pris) SKAL bare fungere. Alt andet er totalt uacceptabelt. Så det er nok en god ide at slæbe dem i retten
Senest rettet af thomas1956 08 mar 2015 23:31, rettet i alt 1 gang.

nemocharley

Mange problemer med Baxi MG+ 15

Indlæg af nemocharley » 08 mar 2015 23:30

ja der må altså være en konsekvens, det kunne være interessant om man kunne finde flere mg15+ ejere, der er ligeså frustrerede - forresten thomas1956, du står stadig som mg15+ ejer i din profil.

cyberimport
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16 aug 2011 20:36
Mit fyr: Baxi mg15+ og RTB 16KW
Areal: 300
Brændsel: 6 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9440
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Åbybro
Kontakt:

Mange problemer med Baxi MG+ 15

Indlæg af cyberimport » 09 mar 2015 10:40

triumph skrev:Jeg håber du har retshjælp via forsikringen, ellers kan det blive dyrt
Hvad begrundelse har Baxi, for ikke at tage fyret retur ?
Ja jeg har forsikring der dækker noget af udgiften, men det har jo allerede været dyrt, 82000,- kr for fyret og 10.800,- for forsøg på at reparere fyret.

Men Baxi har åbenbart ingen skrupler, selv om de ved der er problemer med fyret, og har forsøgt at reparere 10 gange, forsøger de at give VVS firmaet og skorstensfejeren skylden.
Klaus Kirkegaard
Baxi mg15+ 300 m2 bolig / Lager forbrug 8 tons træpiller pr. år.
http://www.cyberimport.dk

cyberimport
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16 aug 2011 20:36
Mit fyr: Baxi mg15+ og RTB 16KW
Areal: 300
Brændsel: 6 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9440
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Åbybro
Kontakt:

Mange problemer med Baxi MG+ 15

Indlæg af cyberimport » 09 mar 2015 10:43

thomas1956 skrev:Jeg synes du skal gå hårdt til Baxi!
Jeg - og en anden kunde på Bornholm, har begge fået leveret en Baxi MG 15+ i maj 2011. Begge kedler har kørt helt elendigt.
Se længere tilbage i tråden....
Vi har fået skiftet luftkasser adskillige gange (de har været brændt totalt i stykker), jeg har fået skiftet printkort, moduler og software mm flere gange. Intet har hjulpet!
Kedlen har mildest talt kørt af h. til - uanset indstillinger!
Vi har som dig haft utallige besøg af montør fra Baxi - uden et tilfredsstillende resultat.
Vi har begge haft den samme installatør, der har været utrolig hjælpsom i processen, men også har været noget træt af Baxi i denne sag.
Jeg har i en periode dagligt sendt driftdata direkte til Baxi, så de kunne følge med i hvordan kedlen fungerede (eller rettere - IKKE fungerede).

Sagen er endt med at vi begge har fået Baxi til at ombytte MG 15+ kedlen til en Baxi TPK 24 kedel med Scandpell brænder. Jeg har desuden fået lidt penge retur, da TPK kedlen er billigere end MG 15+ kedlen.
Begge vores TPK kedler fungerer fornuftigt / til forskel fra MG15+ eren, der har været en ren katastrofe. Jeg har dog en smule knas med at pillebrænderen ind i mellem melder om fejl på sneglkredsløb, uden at der ser ud til at være noget i vejen i øvrigt.

Som sagt synes jeg ikke du skal finde dig i den behandling fra Baxi. En kedel til den pris (og vel i øvrigt uanset pris) SKAL bare fungere. Alt andet er totalt uacceptabelt. Så det er nok en god ide at slæbe dem i retten
Tak for dit svar, det er godt at høre du har fundet er løsning, og at jeg ikke er den eneste der har problemer med fyret.
Klaus Kirkegaard
Baxi mg15+ 300 m2 bolig / Lager forbrug 8 tons træpiller pr. år.
http://www.cyberimport.dk


cyberimport
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16 aug 2011 20:36
Mit fyr: Baxi mg15+ og RTB 16KW
Areal: 300
Brændsel: 6 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9440
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Åbybro
Kontakt:

Mange problemer med Baxi MG+ 15

Indlæg af cyberimport » 09 mar 2015 10:47

nemocharley skrev:ja der må altså være en konsekvens, det kunne være interessant om man kunne finde flere mg15+ ejere, der er ligeså frustrerede - forresten thomas1956, du står stadig som mg15+ ejer i din profil.
Ja det kunne være rigtig godt, hvis vi kunne finde nogle flere ejere af en Baxi mg+, selv om jeg egentlig ikke ønsker for andre, at de har købt et produkt der er så ringe.
Klaus Kirkegaard
Baxi mg15+ 300 m2 bolig / Lager forbrug 8 tons træpiller pr. år.
http://www.cyberimport.dk

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Mange problemer med Baxi MG+ 15

Indlæg af triumph » 09 mar 2015 12:28

cyberimport skrev:
Ja jeg har forsikring der dækker noget af udgiften, men det har jo allerede været dyrt, 82000,- kr for fyret og 10.800,- for forsøg på at reparere fyret.

Men Baxi har åbenbart ingen skrupler, selv om de ved der er problemer med fyret, og har forsøgt at reparere 10 gange, forsøger de at give VVS firmaet og skorstensfejeren skylden.
Har du selv måtte betale de 10.800 :shock: :evil:

cyberimport
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16 aug 2011 20:36
Mit fyr: Baxi mg15+ og RTB 16KW
Areal: 300
Brændsel: 6 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9440
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Åbybro
Kontakt:

Mange problemer med Baxi MG+ 15

Indlæg af cyberimport » 09 mar 2015 12:45

Ja, indtil videre, sagen er jo ikke færdig endnu. Når man bliver ladt i stikken i 14 dage uden varme, og 9,9 gr. i stuen, så er man villig til at prøve lidt af hvert. 10.800 kr indeholder dog udgifter til montering af midlertidig el fyr.
Klaus Kirkegaard
Baxi mg15+ 300 m2 bolig / Lager forbrug 8 tons træpiller pr. år.
http://www.cyberimport.dk

nemocharley

Mange problemer med Baxi MG+ 15

Indlæg af nemocharley » 09 mar 2015 12:49

Jeg kan blive så vred over sådan noget her.

Jeg mener faktisk at prisen på et fyr må modsvare forventningerne til nemhed, stabilitet osv. Eller sagt med andre ord, jeg ville bedre kunne tåle lidt startvanskeligheder med et fy ri 20k klassen end 60k klassen.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Mange problemer med Baxi MG+ 15

Indlæg af thy » 09 mar 2015 19:34

thomas1956 skrev:Jeg synes du skal gå hårdt til Baxi!
Jeg - og en anden kunde på Bornholm, har begge fået leveret en Baxi MG 15+ i maj 2011. Begge kedler har kørt helt elendigt.
Se længere tilbage i tråden....
Vi har fået skiftet luftkasser adskillige gange (de har været brændt totalt i stykker), jeg har fået skiftet printkort, moduler og software mm flere gange. Intet har hjulpet!
Kedlen har mildest talt kørt af h. til - uanset indstillinger!
Vi har som dig haft utallige besøg af montør fra Baxi - uden et tilfredsstillende resultat.
Vi har begge haft den samme installatør, der har været utrolig hjælpsom i processen, men også har været noget træt af Baxi i denne sag.
Jeg har i en periode dagligt sendt driftdata direkte til Baxi, så de kunne følge med i hvordan kedlen fungerede (eller rettere - IKKE fungerede).

Sagen er endt med at vi begge har fået Baxi til at ombytte MG 15+ kedlen til en Baxi TPK 24 kedel med Scandpell brænder. Jeg har desuden fået lidt penge retur, da TPK kedlen er billigere end MG 15+ kedlen.
Begge vores TPK kedler fungerer fornuftigt / til forskel fra MG15+ eren, der har været en ren katastrofe. Jeg har dog en smule knas med at pillebrænderen ind i mellem melder om fejl på sneglkredsløb, uden at der ser ud til at være noget i vejen i øvrigt.

Som sagt synes jeg ikke du skal finde dig i den behandling fra Baxi. En kedel til den pris (og vel i øvrigt uanset pris) SKAL bare fungere. Alt andet er totalt uacceptabelt. Så det er nok en god ide at slæbe dem i retten
det er sku sørgeligt at baxi faktisk ikke har noget der dur mere..scandpell brændern jeg er ikke imponeret af en 2 trins brænder i 2015...der som det nævnes har nogle underlige fejlmeldinger..

de skulle have sat tænder på multiheaten og så forsat med den... :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar