Jeg købte en Baxi Multiheat 1.5 hos Dansk VVS Center sidste år.
Pga. diverse andre gøremål og måske en lille bitte smule smøl

Den brændte fint og gav masser af varme. Alt så lyst og venligt ud, men lyden . . . .
Ved lav last var der intet at bemærke, men når den skulle bestille noget kom der en halvdyb varierende brummen - ikke voldsom, men nok til at en halvdøv maskinmester blev skeptisk.
Jeg gennemgik minutiøst kedlen for løsgående eller andre mulige vibr. støjkilder, checkede at der kom godt med forbrændingsluft hvor der skulle (incl. drænskruen) og checkede turbolatorer, røgkasse, røgrør og skorsten for evt. restriktioner. Fandt INTET ! - så den fra første færd nagende mistanke til kedelblæseren var sidste mulighed.
Sent fredag aften sendte jeg mail til DVCenter.dk med mine observationer og mistanke, sammen med forslag om, at jeg selv afmonterede blæseren for at checke om et eller andet havde sat sig i blæserhjulet eller . ? . ? . ? - uden at jeg mistede min reklamationsret. Og jeg gjorde opmærksom på, at det ikke var en hastesag, da jeg havde min Vigas at holde varmen med.
Lørdag formiddag svarede Søren (levi), at jeg godt kunne gå igang.
Afmonterede blæseren lørdag eftermiddag og konstaterede at blæserhjulet var skævt. Lavede en testopstilling og afprøvede blæseren. Omkring ½ last var der kraftige vibr.
Meddelte resultatet til Søren sent lørdag aften. Svaret tikkede prompte ind: "Du får en ny blæser med posten".
Men det går ikke altid som Søren prædiker

Igår formiddag ringede de fra HS Tarm (hedder de jo nu) og spurgte om det stod galt til, eller om de kunne vente til idag med at sende en montør, da det passede bedst i deres planer. Jeg svarede at jeg sagtens kunne vente til i dag, men at de da bare kunne nøjes med at sende en ny blæser. Det var de sådan set med på, men ville nu alligevel helst sende en montør. Helt fint med mig, blot han har en ny blæser i bilen.
Montøren kom i formiddags. Jeg gentog prøvekørslen, hvorefter han hentede en ny blæser i bilen. Den prøvekørte vi også lige, nu jeg havde opstillingen. Den havde også en lille smule vibr. (jeg er en pernittengryn og lever helst efter mottoet: Less than perfect is not an option), men dog langtfra som den afmonterede, så jeg accepterede en ombytning. Han tilbød at montere, men den fornøjelse beholdt jeg for mig selv.
Blæseren er monteret og prøvekørt. Nu lyder kedlen ”sund”, og kører med THY indstillinger og -pillebremse.
Mange tak til Søren og HS Tarm for HURTIG og KONSEKVENT reaktion på min reklamation.
Jeg er meget glad for, at jeg var så heldig med valg af producent og forhandler

Held er måske ikke det rette udtryk. Snarere "gode mavefornemmelser" efter at have gennemtrawlet dette forum. Så også en stor tak til Jer StokerPro'ere som har ledt mig på rette vej.