Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

A-3 fejl

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
marcohp
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 76
Tilmeldt: 04 dec 2011 20:24
Mit fyr: Baxi MultiHeat 1,5
Areal: 263
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: Ca. 7-8
Geografisk sted: Slagelse, Vestsjælland

A-3 fejl

Indlæg af marcohp » 15 jan 2012 21:43

På min sædvanlige aftentur med pillepåfyldning, kommer jeg ud til bipbipbip med A-3 fejl. Fyret er med andre ord slukket. Hmm... Måtte så lige rense det og få det tændt op igen. Det eneste jeg har gjort i dag, er at pille samtlige ventiler af gulvvarmesystemet for at 'motionere' ventilerne. Troede de havde sat sig lidt fast.
Den fejl den er kommet med, kan jeg ikke lige få til at passe med mit gøren i dag. Måske også bare uheldigt sammentræf?!
Hvad er helt præcis motorværnet? Jeg har godt læst om en anden bruger med samme fejl, men der var der tale om vådt fyrrum og brugeren fandt selv frem til fejlen. Her er intet vådt!

Hvad kan fejlen ellers skyldes? Eller hvad betyder fejlen på 'dansk'?

Håber nogen kan hjælpe!


Brugeravatar
flemming paulsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30 jul 2010 13:30
Mit fyr: Baxi Multi Heat 1.5 m/iltstyring
Areal: 164 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9670
Dagligt forbrug: ca 10 kg
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

A-3 fejl

Indlæg af flemming paulsen » 15 jan 2012 21:47

Måske er dit relæ ved at være slidt, jeg havde selv A3 fejl, der skruede jeg lidt på motorværnet og siden har jeg ikke haft en fejl, men jeg har købt et nyt relæ, bare i tilfælde af at den skulle begynde igen
se evt
viewtopic.php?f=22&t=12360
Med venlig hilsen
Flemming Paulsen
Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt ;)

http://www.citronik.dk
http://www.facebook.com/?ref=home#!/flummer

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

A-3 fejl

Indlæg af thy » 15 jan 2012 21:50

det betyder at sneglen bruger for mange ampærer... det vil sige den måske sider fast på grund af..
tilbagebrands sikring ku have givet vand
sten eller anden ting der kan blokere snegl
det er set der kan blive en slakker/askering lige hvor sneglen ender
eller fejl på kontakt/relæer og termosikring
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

marcohp
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 76
Tilmeldt: 04 dec 2011 20:24
Mit fyr: Baxi MultiHeat 1,5
Areal: 263
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: Ca. 7-8
Geografisk sted: Slagelse, Vestsjælland

A-3 fejl

Indlæg af marcohp » 15 jan 2012 22:09

Øv, nu rækker min forståelse ikke længere :-( Tilbagebrand? Ville det i givet fald have givet en fejl? Dvs. det har intet med mit ventillufteri at gøre?

Jeg må tilstå, at jeg ikke aner hvor jeg skal starte og er heller ikke særlig stærk i håndværk. Bare alene det at skulle finde en printplade kunne være et heldagsprojekt for mig. Er heller ikke særlig glad for at rode med sådan noget selv.

Kunne man forestille sig, at det, som evt. skulle have stoppet sneglen eller overanstrengt den, nu er røget ud? Ellers ville fejlen vel være der igen?

Fyret blev installeret i februar 2011 så håber da ikke, at noget allerede er slidt :-( Men på den anden side, så burde der stadig være garanti/reklamationsret på. Men hvis det ikke er en eller anden dims der er gået i stykker, så dækker det jo ikke alm. vedligeholdelse.

Er i vildrede... Skal man se tiden an og se om det sker igen? Eller er der en med hænderne skruet rigtigt på herinde, som for nogle flasker rødvin (eller aftalt pris) vil inspicere og kontrollere de mulige årsager til fejlen? Eller skal jeg kontakte installatøren som installerede det?

Hvad ville I gøre?

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

A-3 fejl

Indlæg af thy » 15 jan 2012 23:44

:great:
marcohp » 15 Jan 2012, 22:09 skrev:Øv, nu rækker min forståelse ikke længere :-( Tilbagebrand? Ville det i givet fald have givet en fejl? Dvs. det har intet med mit ventillufteri at gøre?

Jeg må tilstå, at jeg ikke aner hvor jeg skal starte og er heller ikke særlig stærk i håndværk. Bare alene det at skulle finde en printplade kunne være et heldagsprojekt for mig. Er heller ikke særlig glad for at rode med sådan noget selv.

Kunne man forestille sig, at det, som evt. skulle have stoppet sneglen eller overanstrengt den, nu er røget ud? Ellers ville fejlen vel være der igen?

Fyret blev installeret i februar 2011 så håber da ikke, at noget allerede er slidt :-( Men på den anden side, så burde der stadig være garanti/reklamationsret på. Men hvis det ikke er en eller anden dims der er gået i stykker, så dækker det jo ikke alm. vedligeholdelse.

Er i vildrede... Skal man se tiden an og se om det sker igen? Eller er der en med hænderne skruet rigtigt på herinde, som for nogle flasker rødvin (eller aftalt pris) vil inspicere og kontrollere de mulige årsager til fejlen? Eller skal jeg kontakte installatøren som installerede det?

Hvad ville I gøre?
helt klart vente og se om det sku komme igen...

tilbagebrandsventil Kan have været utæt og vand i piller låser sneglen(TROR IKKE det er tilfældet her)

måske motorværnet er indstillet for lavt... men men vent og se om der sku komme fejl igen inden der justeres der
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


marcohp
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 76
Tilmeldt: 04 dec 2011 20:24
Mit fyr: Baxi MultiHeat 1,5
Areal: 263
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: Ca. 7-8
Geografisk sted: Slagelse, Vestsjælland

A-3 fejl

Indlæg af marcohp » 15 jan 2012 23:53

Oki, jeg venter lidt, tak! Mener du fugtige piller? Det er ikke utænkeligt. De ligger udenfor, godt nok overdækket (under halvtag), men en pose med hul i kunne godt resultere i fugtige piller.
Jeg vil tro, at motorværnet er sat til fabriksindstillingen. Er det motoren til sneglen du kalder motorværn? Kan man sætte den op i hastighed eller hvordan? Den kan af og til pibe lidt, når den skubber piller ind. Som om den burde smøres lidt.
Endnu engang mange tak for den altid hurtige assistance og hjælp!

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

A-3 fejl

Indlæg af thy » 16 jan 2012 00:01

marcohp » 15 Jan 2012, 23:53 skrev:Oki, jeg venter lidt, tak! Mener du fugtige piller? Det er ikke utænkeligt. De ligger udenfor, godt nok overdækket (under halvtag), men en pose med hul i kunne godt resultere i fugtige piller.
Jeg vil tro, at motorværnet er sat til fabriksindstillingen. Er det motoren til sneglen du kalder motorværn? Kan man sætte den op i hastighed eller hvordan? Den kan af og til pibe lidt, når den skubber piller ind. Som om den burde smøres lidt.
Endnu engang mange tak for den altid hurtige assistance og hjælp!

der sidder en ventil(syrventil) hvis den drypper kan det blokere...

piveriet aftager over årene og tyder på gode/hårde piller..

der sidder i styringen et motorværn der afbryder sneglen hvis den sidder fast feks... den kan stå for lavt når den har slået fra X antal gange kommer A-3.... men A-3 er sometider tegn på dårlig forbindelser på nogle af faserne...

men vent og se om fejlen kommer igen.... så er det nok smartest at montøren lige kikker når det er så nyt et anlæg :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

marcohp
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 76
Tilmeldt: 04 dec 2011 20:24
Mit fyr: Baxi MultiHeat 1,5
Areal: 263
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: Ca. 7-8
Geografisk sted: Slagelse, Vestsjælland

A-3 fejl

Indlæg af marcohp » 16 jan 2012 06:25

Tak for meget informativ forklaring. Jeg forstod det tilnærmelsesvis ;-) Heller ikke nemt, når jeg vil vide det hele og ingenting ved :-P
Vi ser tiden an og håber på det var en engangsforestilling. Fyret kører fint her til morgen. Vi krydser fingre!

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

A-3 fejl

Indlæg af Flyball » 16 jan 2012 08:58

thy » 16 Jan 2012, 00:01 skrev:
.... så er det nok smartest at montøren lige kikker når det er så nyt et anlæg :great:
Helt enig, hør hvad din leverandør af Baxi'en har af kommentarer, idet det er så nyt. Det kan godt blive et problem mht evt senere garanti hvis du bliver alt for "opfindsom" i starten, i hvertfald så længe at han skal gøre noget på garantien.


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons


Besvar