Røgtemperatur 230 gr +

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
chopper
Stoker V
Stoker V
13
Indlæg: 157
Tilmeldt: 28 apr 2011 21:31
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Røgtemperatur 230 gr +

Indlæg af chopper »

Jeg var ude ved en kedel den havde 90 pascal i træk Han havde samme problem. Har du rense lem på skorsten. Den kan man tage af og se om det hjælper. Hvis det gør skal du have købt nogen træk stabilisator. Ps få altid målt træk man kan have et grimt overforbrug ved meget træk

Baxiamatør
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 117
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:15
Mit fyr: Baxi 2,5, 360 uden iltstyring
Areal: 300
Brændsel: Træpiller/Flis/korn
Fremviser gerne i postnummer: 4780
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 9-10
Geografisk sted: 4780 Stege

Røgtemperatur 230 gr +

Indlæg af Baxiamatør »

Det lyder meget rigtigt med for meget træk i skorstenen, især i de sidste 3 dage med stormvejr, det kan være der har været hætte på sidste gang du havde gang i fyret (før renoveringen) og dermed et andet skorstenstræk.
crawack
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19 okt 2011 10:01
Mit fyr: Baxi Multiheat 1.5
Areal: 270
Brændsel: Barlinek 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6430
Dagligt forbrug: 54

Røgtemperatur 230 gr +

Indlæg af crawack »

Turbolatorerne fik med stålbørsten ved rengøringen i torsdags samtidig med at alle rør fik med boremaskinebørsten.

Selve fyret står i garagebygning som ikke er sammenhængende med huset og heller ikke en del af ombygningen. Jeg tror derfor ikke der nogensinde har været en trækstabilisator på fyret.

Værdier aflæst her til morgen:

Fremløb: 70gr. i går 64gr.
Retur: 50gr. i går 47gr.
Skorsten: 265gr.

Lagde mærke til at der var en pause på ca 1-2 min på sneglen imens fyret stadig stod på høj drift. Om det er noget fyret selv gør ved jeg ikke.
chopper
Stoker V
Stoker V
13
Indlæg: 157
Tilmeldt: 28 apr 2011 21:31
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Røgtemperatur 230 gr +

Indlæg af chopper »

Når røg temp
stiger over.. snegler den ikke ind.. har du prøvet og tage et rense låg af på skorsten for og se om det hjælper
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Røgtemperatur 230 gr +

Indlæg af Bigfoot »

din returtemp er også alt for kold.... den skal gerne op på 60, ved 70 i fremløb. Det har jeg her, så det kan sagtens lade sig gøre.

Men jeg tror at trækket i din skorsten, er fejlen her....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Røgtemperatur 230 gr +

Indlæg af thy »

crawack » 11 Dec 2011, 09:44 skrev:Turbolatorerne fik med stålbørsten ved rengøringen i torsdags samtidig med at alle rør fik med boremaskinebørsten.

Selve fyret står i garagebygning som ikke er sammenhængende med huset og heller ikke en del af ombygningen. Jeg tror derfor ikke der nogensinde har været en trækstabilisator på fyret.

Værdier aflæst her til morgen:

Fremløb: 70gr. i går 64gr.
Retur: 50gr. i går 47gr.
Skorsten: 265gr.

Lagde mærke til at der var en pause på ca 1-2 min på sneglen imens fyret stadig stod på høj drift. Om det er noget fyret selv gør ved jeg ikke.
der gør den på grund af for høj røg temp...

nu kan røgtemp følern godt måle noget forkert...

din retur er som det nævnes alt for lav... det giver flere uheldige påvirkninger... :oops:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
crawack
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19 okt 2011 10:01
Mit fyr: Baxi Multiheat 1.5
Areal: 270
Brændsel: Barlinek 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6430
Dagligt forbrug: 54

Røgtemperatur 230 gr +

Indlæg af crawack »

Efter en god samtale med thy i telefonen i går aftes fandt vi et par mulige løsninger på problemet.

I sløjfen mellem frem og retur har vedkommende der engang har installeret fyret monteret en danfoss radiatorventil. Og som de fleste ved, og man ikke altid tænker over, :oops: skal disse ventiler have lidt gymnastik en gang i mellem.

Efter "idrætstimen" er returen nu oppe på ca. 60 gr. og fremløb på 74 gr. hvor den så slår over på lav.

Yderligere bliver næste projekt nok at få monteret en trækstabilisator på skorstenen, da den hiver meget luft ud gennem skorstenen hvilken kan være medvirkende til den forhøjdede røgtemperatur.

Og skulle man vinde i lotto, eller konen mangler en julegaveide, kan man jo passende ønske sig en iltstyring til Baxien. icon_cheesygrin.gif

Mange tak for hjælpen thy, jeg skal nok vende tilbage når næste projekt er sat i gang (trækstabilisator).

Besvar