Baxi 2,5 med masse uafbrændte piller

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Roed
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 20
Tilmeldt: 26 feb 2011 11:56
Mit fyr: Hillerslev stoker monteret på salemander
Areal: 198+30
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Veflinge, Fyn

Re: Baxi 2,5 med masse uafbrændte piller

Indlæg af Roed »

snubbi » 07 Mar 2011, 22:49 skrev:det er mest aktuelt ved en tilbage brand hvor ved syr ventilen er udløst
har du haft en stål i luft hullerne en gang i mellem og en gang tryk luft i ved blæseren for at blæse hullerne i luft kasserne rene for støv :great:
Den har fyldt vand i mange gange, mest når folk glemmer at fylde piller på og den går tør eller glemmer at lukke låget til magasinet :evil: måske skal jeg se om jeg kan rense de der lufthuller i morgen også, både med stål og luft...

Roed
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 20
Tilmeldt: 26 feb 2011 11:56
Mit fyr: Hillerslev stoker monteret på salemander
Areal: 198+30
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Veflinge, Fyn

Re: Baxi 2,5 med masse uafbrændte piller

Indlæg af Roed »

Jamen jamen så står man jo op til en kedel temp på 76c og en stoker der kører på lav ydelse :great:
Blæser kører dog på 75% i lav ydelse så det er nok luft den mangler.. (stadig en del uafbrænte piller)

Jeg må igang med den store rens senere :shock:

I hører nærmere men foreløbig tak :great:
Roed
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 20
Tilmeldt: 26 feb 2011 11:56
Mit fyr: Hillerslev stoker monteret på salemander
Areal: 198+30
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Veflinge, Fyn

Re: Baxi 2,5 med masse uafbrændte piller

Indlæg af Roed »

Så blev der renset i bund (det er længe siden hvis nogensinde den har været så ren) hvad det skyldes skal jeg ikke kunne sige men et gæt er manglende viden,og vi har haft mange tilbagebrændinger hvor den har fyldt vand på, men de nederste luftdysser var helt stoppet, nu renset med både stål og luft, kedlen er renset med stålbørste på boremaskinen.
Efter 2 1/2 time er fremløb på 78 grader(set temp) :great: og den brænder helt anderledes der ville før være mange piller i kammeret allerede nu dette er ikke tilfældet icon_cheesygrin.gif

køre nu med følgende instillinger:

107
p15
b50

-40
h0,5
l0,2
7,5h
7,5l
cal
au

det bliver spændende at se om et døgns tid hvordan det ser ud :)

Utroligt at så meget visdom kan samles et sted :great:
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Baxi 2,5 med masse uafbrændte piller

Indlæg af thy »

Roed » 08 Mar 2011, 20:18 skrev:Så blev der renset i bund (det er længe siden hvis nogensinde den har været så ren) hvad det skyldes skal jeg ikke kunne sige men et gæt er manglende viden,og vi har haft mange tilbagebrændinger hvor den har fyldt vand på, men de nederste luftdysser var helt stoppet, nu renset med både stål og luft, kedlen er renset med stålbørste på boremaskinen.
Efter 2 1/2 time er fremløb på 78 grader(set temp) :great: og den brænder helt anderledes der ville før være mange piller i kammeret allerede nu dette er ikke tilfældet icon_cheesygrin.gif

køre nu med følgende instillinger:

107
p15
b50

-40
h0,5
l0,2
7,5h
7,5l
cal
au

det bliver spændende at se om et døgns tid hvordan det ser ud :)

Utroligt at så meget visdom kan samles et sted :great:
det ser fornuftig ud... godt at høre at alt er renset...

tilbage brand? er der trækstabilisator? hvilken slaks skorsten?
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Roed
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 20
Tilmeldt: 26 feb 2011 11:56
Mit fyr: Hillerslev stoker monteret på salemander
Areal: 198+30
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Veflinge, Fyn

Re: Baxi 2,5 med masse uafbrændte piller

Indlæg af Roed »

Godmorgen :D har lige smug kigget til fyret det ser rigtig fint ud :great:

Det er som regel ikke ved alm. drift at der er tilbagebrand, det er i virkligheden nok fejl 40....

For at det gir mening skylder jeg måske at fortælle at jeg arbejder på et opholds/udviklingssted for unge mellem 15 og 23år, det er normal vis de unge der fylder piller på fyret samt har renset det (det er slut nu), derfor har der været mange forskellige inden over fyret, nogen med større interresse end andre.

En typisk fejl er ikke at få lukket lågen til magasinet, der ligger måske et par piller i klemme, så kører sneglen jo ikke piller frem, eller den simpelthen er kørt tør for piller.

Det er en stålskorsten uden trækstabelisator (4m)

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Baxi 2,5 med masse uafbrændte piller

Indlæg af thy »

Roed » 09 Mar 2011, 07:47 skrev:Godmorgen :D har lige smug kigget til fyret det ser rigtig fint ud :great:

Det er som regel ikke ved alm. drift at der er tilbagebrand, det er i virkligheden nok fejl 40....

For at det gir mening skylder jeg måske at fortælle at jeg arbejder på et opholds/udviklingssted for unge mellem 15 og 23år, det er normal vis de unge der fylder piller på fyret samt har renset det (det er slut nu), derfor har der været mange forskellige inden over fyret, nogen med større interresse end andre.

En typisk fejl er ikke at få lukket lågen til magasinet, der ligger måske et par piller i klemme, så kører sneglen jo ikke piller frem, eller den simpelthen er kørt tør for piller.

Det er en stålskorsten uden trækstabelisator (4m)
godt så....

trækstabilisator på stål skorsten kan godt drille, hvis den går lige op fra kedlen.men er den kun 4 meter går det sikkert ok uden....

tja.. lidt styr skal der jo være på opfyldning/rensning,ellers er der vist ingen anlæg der kan køre uden fejl..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Roed
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 20
Tilmeldt: 26 feb 2011 11:56
Mit fyr: Hillerslev stoker monteret på salemander
Areal: 198+30
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Veflinge, Fyn

Re: Baxi 2,5 med masse uafbrændte piller

Indlæg af Roed »

Lige præcis skorsten direkte fra stoker og op..
Det kører fint nu ikke flere ubrændte piller :great:
Så er det så bare at smeden har monteret den nye vvb uden afløb på sikkerhedsventilen= vand på gulvet og en tosse der har sat et par sække i vandet og nu fyldt dem i magasinet, det gir så en masse smuld, som formentlig er skyld i alle de A3 fejl jeg render og reseter nu :evil: det er sku op ad bakke!!!
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Blevet takket: 1 gang

Re: Baxi 2,5 med masse uafbrændte piller

Indlæg af snubbi »

du skulle nok ikke smidt dem alle sammen i ,den kan godt brænde fugtig pille i små mængder max 25% giv den en 1/4 liter raps olie ud over pillerne det hæve brændværdigen samt binder smuldet. :great:

Besvar