Hej
Jeg bringer lige denne tråd til live igen, da den passer på det jeg går og baxier med....
Som alle andre så kigger vi på energiforbruget på el, piller osv. Og i den forbindelse så prøver vi at vente så længe som muligt med at starte baxi 1,5 inkl 3 cirkulationspumper op, da vi har piller til omkring 1/3 sæson. Så derfor kører vandvarmeren pt på el. Jeg har tidligere haft tanker om hvad der bedst kunne betale sig om sommeren,- have baxien til at tøffe afsted for at lave varmt vand, eller elpatron i vandvarmeren. Vi slukker normalt Baxien fra april-maj til oktober.
Jeg har nu kigget på vores elforbrug sommer og vinter, da elpriser jo er stukket af,- Dvs hvor vi havde elvandvarmer om sommeren, og Baxi og cirkulationspumper kørende om vinteren. Og her er det at jeg undres. Vores elforbrug er der ikke særlig meget forskel på sommer og vinter, selvom vandet skulle blive varmet op af baxien om vinteren...... ? Det undre mig meget at Baxien og cirkulationspumper skulle bruge lige så meget strøm som vandvarmeren om sommeren. Ok, der bruges måske lidt mere strøm på lys om vinteren, men det skulle ikke være i samme størrelse som en vandvarmer bruger skulle jeg mene.
Hvad er jeres erfaringer/input
Jeg overvejer om jeg skal slukke vandvarmer, for at se hvad elforbrug den har/bruger.
Og så lave samme test med at tænde Baxi og pumper for at se hvilke udsving det giver
Takker
Mvh Jan