Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Endnu engang - Gasgrill.

Gourmet retter, grill opskrifter, øl, vin og alt andet der handler om mad og drikke
Lær at "pille" kartofler og "fyre" op under sovsen
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af Lintz » 25 jun 2016 19:05

Har den helt store BlueMountain gasgrill som jeg egentlig er glad for men tiderne og behovet ændre sig.
Sønnen er flyttet hjemmefra og derved er kæresten heller ikke så tit her. Derved er en Grill med 5 brændere og bagbrænder samt sidebrænder rimelig stor til konen og tøsen samt undertegnede i weekenderne og kun konen og tøsen i hverdagen.
Selv om man kun kan nøjes med 2 brændere skal hele grillrummet jo varmes op.
Derudover er rotisserien utrolig lang pga grillens størrelse så den har en tendens til at hænge på midten.

Godsejeren har skrevet lidt om Charbroil og kunne godt være interesseret i sådan en da der køres tilbud i øjeblikket. Det er også T-36G5 jeg har i kikkerten, tror at T-22 bliver for lille hvis der skulle dukke et par gæster op.

Krav: Stor nok til 2/3 mennesker (Personerne skal IKKE i grillen icon_cheesygrin.gif ) - Med rotisserie eller mulighed for tilkøb. Står ude hele året dog rimelig beskyttet. Skal selvfølgelig have overtræk på/med.

Uden have nærstuderet priserne ser det ud til at jeg kan spare et par tusinde i forhold til f.eks Weber - Ellers nogle gode input på Gasgrill....
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af godsejeren » 25 jun 2016 22:05

Lintz skrev:Har den helt store BlueMountain gasgrill som jeg egentlig er glad for men tiderne og behovet ændre sig.
Sønnen er flyttet hjemmefra og derved er kæresten heller ikke så tit her. Derved er en Grill med 5 brændere og bagbrænder samt sidebrænder rimelig stor til konen og tøsen samt undertegnede i weekenderne og kun konen og tøsen i hverdagen.
Selv om man kun kan nøjes med 2 brændere skal hele grillrummet jo varmes op.
Derudover er rotisserien utrolig lang pga grillens størrelse så den har en tendens til at hænge på midten.

Godsejeren har skrevet lidt om Charbroil og kunne godt være interesseret i sådan en da der køres tilbud i øjeblikket. Det er også T-36G5 jeg har i kikkerten, tror at T-22 bliver for lille hvis der skulle dukke et par gæster op.

Krav: Stor nok til 2/3 mennesker (Personerne skal IKKE i grillen icon_cheesygrin.gif ) - Med rotisserie eller mulighed for tilkøb. Står ude hele året dog rimelig beskyttet. Skal selvfølgelig have overtræk på/med.

Uden have nærstuderet priserne ser det ud til at jeg kan spare et par tusinde i forhold til f.eks Weber - Ellers nogle gode input på Gasgrill....
Daws lintz

Jeg er godt tilfreds med min charbroil :great: da jeg kiggede efter grill spurgte jeg i Bilka hvilken en de solgte flest af. Jeg stod nemlig og kiggede meget på den med 4 brændere. Sælgeren sagde at i 99 procent af de gange man griller er den med 3 brændere nok. Det kan jeg nu give ham ret i da jeg har lavet mad til os 4 i den nogle gange nu men jeg har så også prøvet at lave mad til 14 gæster på den uden problemer :great: den med 2 brændere kunne så men også godt bruges til hverdag men når man så vil bruge rotesseri med indirekte varme bliver den for lille vil jeg mene. Jeg valgte så den med emalje overflade da Den er pænest efter min menig men om det er den mest praktiske ved jeg ikke. Men vi griller meget mere efter vi har skiftet til Gasgrill.
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af Lintz » 25 jun 2016 22:10

godsejeren skrev:Daws lintz

Jeg er godt tilfreds med min charbroil :great: da jeg kiggede efter grill spurgte jeg i Bilka hvilken en de solgte flest af. Jeg stod nemlig og kiggede meget på den med 4 brændere. Sælgeren sagde at i 99 procent af de gange man griller er den med 3 brændere nok. Det kan jeg nu give ham ret i da jeg har lavet mad til os 4 i den nogle gange nu men jeg har så også prøvet at lave mad til 14 gæster på den uden problemer :great: den med 2 brændere kunne så men også godt bruges til hverdag men når man så vil bruge rotesseri med indirekte varme bliver den for lille vil jeg mene. Jeg valgte så den med emalje overflade da Den er pænest efter min menig men om det er den mest praktiske ved jeg ikke. Men vi griller meget mere efter vi har skiftet til Gasgrill.
Tak for respons - Godsejer. Er det den originale rotesseri som du har, ser ud til at den ikke er lang nok til T-36 så den lander på et beslag inde i grillen.
Nogle anmeldelser kritiserer at en kylling på rotesserien rammer låget og brødholder, samt at dækken til grillen er alt for stort. Passer det ???
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af godsejeren » 25 jun 2016 22:38

Lintz skrev:Tak for respons - Godsejer. Er det den originale rotesseri som du har, ser ud til at den ikke er lang nok til T-36 så den lander på et beslag inde i grillen.
Nogle anmeldelser kritiserer at en kylling på rotesserien rammer låget og brødholder, samt at dækken til grillen er alt for stort. Passer det ???
Daws

Ja det er det originale rotesseri og ja det er ikke langt nok til at nå hele vejen igennem grillen. Det står på en fod inde på risten men det ser jeg nu ikke som et problem. Angående brødholderen har jeg taget den ud når jeg bruger rotesseri mest fordi at den så ikke bliver svinet til. jeg ved faktisk ikke om den kan være der når der er gang i kyllingen. Det vil jeg da se efter næste gang. Angående højden på låget er det nok rigtigt at der ikke er plads til en kalkun icon_cheesygrin.gif men mine kyllinger kan nu godt være der. Man kan jo fjerne grilristene og sænke rotesseriet og få mere plads på den måde hvis det er nødvendigt. Med hensyn til overtræk er det jo universal til en t-36 og t- 47 så ja det er lidt for stort til en t- 36 men den har min svigermor fikset ved at lægge det lidt op :great:
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af godsejeren » 25 jun 2016 22:39

Daws

Jeg skal da se om jeg ikke kan få taget lidt billeder i morgen
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af Lintz » 25 jun 2016 22:42

godsejeren skrev:Daws

Jeg skal da se om jeg ikke kan få taget lidt billeder i morgen
Det ville da ikke skade :great:

Skægt når man læser anmeldelser på nettet. Nogle roser modellen til skyerne andre siger den er det rageste loXX.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af godsejeren » 25 jun 2016 22:52

Lintz skrev:Det ville da ikke skade :great:

Skægt når man læser anmeldelser på nettet. Nogle roser modellen til skyerne andre siger den er det rageste loXX.
Daws

Ja der er blandede meninger/ anmeldelser af den. Dem har jeg også læst men kom frem til at jeg godt turde købe en efter at jeg havde vendt det her på stokerpro :great:
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af godsejeren » 25 jun 2016 22:55

Angående højden på låget kan det jo også løses Pizza i gasgrill
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

dannidines

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af dannidines » 25 jun 2016 23:51

Hejsa,

Jeg har en Charbroil T-47G (4+sidebrænder) og den er RIGELIGT stor! Skulle jeg vælge en, så blev det nok en Charbroil TITAN når på bud, set til 35-3999kr. Det er deres TOP model og en helt anden kvalitet (de almindelige fejler nu ikke noget), men den minder ekseptionelt meget om WEBER genesis, tungt låg, højere med plads til rotissesterie m.v.

Jeg ville ikke være bange for at købe en Charbroil, men gør dig selv den tjeneste og kig på Bilka.dk eller Føtex.dk og vent på deres TITAN på bud.

P.s. TITAN skulle være en direkte import af mærket SABER fra USA, bare kaldt Charbroil i EU, de andre modeller er vist produceret øst på. Det er kun hvad jeg har læst mig til på andre fora
Vedhæftede filer
DSC_0079.JPG

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af Lintz » 26 jun 2016 09:21

dannidines skrev:Hejsa,

Jeg har en Charbroil T-47G (4+sidebrænder) og den er RIGELIGT stor! Skulle jeg vælge en, så blev det nok en Charbroil TITAN når på bud, set til 35-3999kr. Det er deres TOP model og en helt anden kvalitet (de almindelige fejler nu ikke noget), men den minder ekseptionelt meget om WEBER genesis, tungt låg, højere med plads til rotissesterie m.v.

Jeg ville ikke være bange for at købe en Charbroil, men gør dig selv den tjeneste og kig på Bilka.dk eller Føtex.dk og vent på deres TITAN på bud.

P.s. TITAN skulle være en direkte import af mærket SABER fra USA, bare kaldt Charbroil i EU, de andre modeller er vist produceret øst på. Det er kun hvad jeg har læst mig til på andre fora
Ja - Den T-47G ser ud til at være stor, men den jeg har nu er faktisk 40 cm længere end din. 190 cm lang.
Hvis jeg tager T-36G er den 139 cm og ifølge Godsejeren er den også rigelig stor.
Kan for øvrigt ikke helt regne ud hvad forskellen er på CM-36 og T-36 og T-36G er.
Bilka har dem til 2750 i øjeblikket. Den TITAN som du omtaler skal de pt have 5000 for.

Det omtalte "Tru-infrared" grillsystem som de bruger er åbenbart en tynd plade med masser af huller der er placeret over brænderen - Min frygt kunne godt være at det simpelthen brænder i stykker efter et par sæsoner.
Er den frygt begrundet ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar