Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Endnu engang - Gasgrill.

Gourmet retter, grill opskrifter, øl, vin og alt andet der handler om mad og drikke
Lær at "pille" kartofler og "fyre" op under sovsen
Besvar
dannidines

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af dannidines » 30 sep 2016 13:01

Bilka har tilbud på en T-5000 / TITAN til 5000 og det er en FIN grill


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af Lintz » 30 sep 2016 14:05

KasperHansen skrev:Det lyder til at i har godt styr på det med gasgrille - Jeg regner med her henover vinteren at anskaffe mig en gasgrill, hvor de forhåbenligt er lidt billigere end i sommerperioden.

Jeg skal bruge en grill der passer godt til 4 mennesker (2 voksne, 2 børn) - jeg har et budget i omegen af 5.000 kroner. Hvad skal jeg gå efter?
Jamen - Lige netop sådan en som vi snakker om her syntes jeg er en udmærkede grill. Altså en Charbroil T-36.
Den er rigelig stor til at brødføde 2 + 2. Og så holder du dig også et godt stykke under budgettet.

Hvis det skulle blive en Charbroil og du evt. vil have rotisseri også syntes jeg at forhøjer med tilhørende rotisseri fra Funktionsdesign er bedre end Charbroils egen.

Skulle der komme nogle reklamationer er Dancook (som har Charbroil) yderst fornuftige at snakke med.

Der vil måske nok være nogle der melder ind at den eneste grill der dur er en Weber - og det kan da også være den er god men syntes ærligt talt at den er for dyr.
Charbroilen er ganske fin til vores behov og det var den helt store af Blue mountain som vi havde før også.

Har også en Weber Q100 som gør det udmærket til camping, dog er det lidt af en prøvelse at lave alt maden på den til 4 voksne og 1 barn.
Desuden en Weber 57 cm kulgrill med gastændning - Men må indrømme at den sygner bare hen efter vi har fået gas.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

dannidines

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af dannidines » 30 sep 2016 14:40

Jeg har følgende sortiment:

Charbroil T-47
Weber Q300/3000
Weber Q200
Weber Ø57
Weber Smokey Joe

Kvalitets bemærkninger:

Weber er en klasse for sig selv, min Ø57 er +10 år, og står som "ny," og Q'erne er i kraftig aluminium, dog har jeg måtte reklamere over begge to, da maling/legering smuldrede af - Weber byttede begge låg (god service)

Charbroil T-47 er fin/okay kvalitet, dog lidt tynd i materialet = lidt mere bevægelse hvis man vrider i den (men det gør jeg normalt ikke)

T-500/Titan fra Charbroil er lavet "over there" mod min T-47 som er lavet i østen = T-5000 er milevidt bedre i kvalitet og jeg vil mene man skal op i en +10000kr Weber gassgrill UDEN tilbehør for at kunne sammenligne og så får man "alt grejet" med T-5000 og til den halve pris ;)

Jeg kan godt lide Weber, men skulle jeg vælge om idag, så blev det nok en T-5000

kivi
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af kivi » 30 sep 2016 14:55

Hvad med det ultimative udekøkken icon_cheesygrin.gif
Vedhæftede filer
image.jpeg
Mvh. Ole

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af godsejeren » 27 jan 2017 18:02

Lintz skrev:Jamen - Lige netop sådan en som vi snakker om her syntes jeg er en udmærkede grill. Altså en Charbroil T-36.
Den er rigelig stor til at brødføde 2 + 2. Og så holder du dig også et godt stykke under budgettet.

Hvis det skulle blive en Charbroil og du evt. vil have rotisseri også syntes jeg at forhøjer med tilhørende rotisseri fra Funktionsdesign er bedre end Charbroils egen.

Skulle der komme nogle reklamationer er Dancook (som har Charbroil) yderst fornuftige at snakke med.

Der vil måske nok være nogle der melder ind at den eneste grill der dur er en Weber - og det kan da også være den er god men syntes ærligt talt at den er for dyr.
Charbroilen er ganske fin til vores behov og det var den helt store af Blue mountain som vi havde før også.

Har også en Weber Q100 som gør det udmærket til camping, dog er det lidt af en prøvelse at lave alt maden på den til 4 voksne og 1 barn.
Desuden en Weber 57 cm kulgrill med gastændning - Men må indrømme at den sygner bare hen efter vi har fået gas.
Daws lintz

Er du stadigvæk glad for grillen. Vi er meget glade for vores og bruger den tit. Der har ikke været noget at reklamere over endnu.I aften er der smidt en holger kylling på 1600 gram på rundtossen :D
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af Lintz » 27 jan 2017 18:09

godsejeren skrev:Daws lintz

Er du stadigvæk glad for grillen. Vi er meget glade for vores og bruger den tit. Der har ikke været noget at reklamere over endnu.I aften er der smidt en holger kylling på 1600 gram på rundtossen :D
Den fungerer fint - Gods. Har dog fået byttet to riste på garantien da de bøjede kort efter ibrugtagningen.
Jeg må indrømme at den ikke bliver brugt ret meget i øjeblikket - Mine knogler siger at det er bedst at stå indenfor og lave mad i øjeblikket :)

Julegaven fra konen var en Rømertopf og den har jeg ( med held ) forsøgt at lave diverse retter i.
Sådan en majskylling stoppet med majs, bacon samt æbler bliver nu også god i en Rømertopf skal jeg hilse og sige.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af godsejeren » 27 jan 2017 18:14

Lintz skrev:Den fungerer fint - Gods. Har dog fået byttet to riste på garantien da de bøjede kort efter ibrugtagningen.
Jeg må indrømme at den ikke bliver brugt ret meget i øjeblikket - Mine knogler siger at det er bedst at stå indenfor og lave mad i øjeblikket :)

Julegaven fra konen var en Rømertopf og den har jeg ( med held ) forsøgt at lave diverse retter i.
Sådan en majskylling stoppet med majs, bacon samt æbler bliver nu også god i en Rømertopf skal jeg hilse og sige.
Jeg står inde i laden og griller der er ikke så koldt :great:
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

Sorkriis
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 02 apr 2017 07:58

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af Sorkriis » 02 apr 2017 08:02

godsejeren skrev:Jeg står inde i laden og griller der er ikke så koldt :great:
Kan bekræfte at Charbroil M500 leverer en del varme bagud... stod ca 40cm fra glashavedør da jeg tændte den første gang for at brænde den til på fuldt blus i 20min. Det kostede en rude - den blev så varm at den sprang :( . Ikke specielt godt design at sende så meget varme bagud.

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Re: Endnu engang - Gasgrill.

Indlæg af godsejeren » 02 apr 2017 09:52

Sorkriis skrev:Kan bekræfte at Charbroil M500 leverer en del varme bagud... stod ca 40cm fra glashavedør da jeg tændte den første gang for at brænde den til på fuldt blus i 20min. Det kostede en rude - den blev så varm at den sprang :( . Ikke specielt godt design at sende så meget varme bagud.

Daws

Det var da ærgerligt med ruden men grillen skal du nok blive glad for
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk


Besvar