Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pizza i gasgrill

Gourmet retter, grill opskrifter, øl, vin og alt andet der handler om mad og drikke
Lær at "pille" kartofler og "fyre" op under sovsen
EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Pizza i gasgrill

Indlæg af EJB » 01 jun 2016 18:38

Hej!

Selv synes jeg, at jeg er verdensmester i at lave pizza, i almindelig ovn, men har så hørt så meget godt om at lave det på grillen.

Derfor købte jeg en Weber pizzasten for at prøve lykken. Gud fader for et misfoster, den blev ganske sort i bunden, og den medfølgende metalplade som jeg har forstået at pizzaen skal ligge på oven på stenen, den brugte jeg laaaaaang tid på at få ren med en metalsvamp.

Jeg kan jo godt se nu at undervarmen er problemet, men hvad gør man? Låget til grillen holder jo så åbenbart ikke nok på varmen, så overvarme og undervarme passer sammen.

Er der andre pizza-eksperter (på grill-facon) herinde, der kan hjælpe mig med et godt resultat?

I må meget gerne skrive meget udførligt hvordan i tilbereder jeres, til de langsomt opfattende (mig).

Håber I sidder og hygger ude i det gode vejr, jeg går ud nu.


Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Re: Pizza i gasgrill

Indlæg af godsejeren » 01 jun 2016 19:00

EJB skrev:Hej!

Selv synes jeg, at jeg er verdensmester i at lave pizza, i almindelig ovn, men har så hørt så meget godt om at lave det på grillen.

Derfor købte jeg en Weber pizzasten for at prøve lykken. Gud fader for et misfoster, den blev ganske sort i bunden, og den medfølgende metalplade som jeg har forstået at pizzaen skal ligge på oven på stenen, den brugte jeg laaaaaang tid på at få ren med en metalsvamp.

Jeg kan jo godt se nu at undervarmen er problemet, men hvad gør man? Låget til grillen holder jo så åbenbart ikke nok på varmen, så overvarme og undervarme passer sammen.

Er der andre pizza-eksperter (på grill-facon) herinde, der kan hjælpe mig med et godt resultat?

I må meget gerne skrive meget udførligt hvordan i tilbereder jeres, til de langsomt opfattende (mig).

Håber I sidder og hygger ude i det gode vejr, jeg går ud nu.
Daws

Jeg lavede pizzaer på vores Gasgrill igår og de blev rigtig gode :great: fremgangsmåden er smid pizzastenen på risten i midten tænd for grillen på alle brændere fuld skrue og luk låget. Vent gerne 10-12 min og så sluk for den midterste brænder. På med pizzaen som vi har et stykke bagepapir under for at lette håndteringen og luk låget. Tiden kommer an på hvormeget fyld du har på. Vores fik mellem 7 - 10 min pr stk.
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Pizza i gasgrill

Indlæg af EJB » 02 jun 2016 20:21

Er lige kommet hjem her kl. 20 og vil nu gå igang med at afprøve hvad du skrev til mig, mange tak.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Pizza i gasgrill

Indlæg af EJB » 03 jun 2016 02:15

Hej igen!
Lige en tilbagemelding!
Fulgte din opskrift 100% - helt i top. Fine resultater. Faktisk de bedste pizzaer jeg har lavet overhovedet.
Grillen bliver helt sikkert min foretrukne "ovn" til pizza-bagning.
Mange tak for hjælpen.

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Re: Pizza i gasgrill

Indlæg af godsejeren » 03 jun 2016 09:13

EJB skrev:Hej igen!
Lige en tilbagemelding!
Fulgte din opskrift 100% - helt i top. Fine resultater. Faktisk de bedste pizzaer jeg har lavet overhovedet.
Grillen bliver helt sikkert min foretrukne "ovn" til pizza-bagning.
Mange tak for hjælpen.
Daws

Glad for du kunne bruge mit indlæg til noget :great: tror heller ikke vi kommer til at bruge vores ovn til pizza mere
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Pizza i gasgrill

Indlæg af Oldgaard » 03 jun 2016 22:43

EJB skrev:Hej igen!

Grillen bliver helt sikkert min foretrukne "ovn" til pizza-bagning.
Mange tak for hjælpen.
Nu ved jeg/vi jo af gode grunde ikke hvilken grill du har ;)
Men prøv lige at se de forhøjere her http://www.funktiondesign.dk/forhoejere ... -c-22.html
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Re: Pizza i gasgrill

Indlæg af godsejeren » 06 jun 2016 22:34

Oldgaard skrev:Nu ved jeg/vi jo af gode grunde ikke hvilken grill du har ;)
Men prøv lige at se de forhøjere her http://www.funktiondesign.dk/forhoejere ... -c-22.html
Daws
ser spændende ud med den forhøjer. I dag er grillen bestået med topkarakter da der er lavet mad til 14 personer på den.
Menuen var bagekartofler med spareribs og marineret svinemørbrad samt en bearnaisesovs på sideblusset og flutes alle blev mætte :great:
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Pizza i gasgrill

Indlæg af EJB » 07 jun 2016 19:52

Oldgaard skrev:Nu ved jeg/vi jo af gode grunde ikke hvilken grill du har ;)
Men prøv lige at se de forhøjere her http://www.funktiondesign.dk/forhoejere ... -c-22.html
Grillen er en BakerGrill 910 som jeg købte for nogle år siden, i Harald Nyborg tror jeg. Har nærmest ikke brugt den, stod bare over i laden og forfaldt. Pladen til at stege på er ihvertfald rustet. Nå, men så læste jeg om at lave pizza på grill, og så blev den fundet frem, til stor fornøjelse, men jeg griller dog stadig ikke. Her anvender jeg kogeplade og stegepande, som står lige ved siden af grillen. Der er jo blot mig i huset til daglig, der spiser bøffer.

Min svoger har en af disse store flotte grill(er) eller grills, hvad hedder det i grunden? - der kan alt, undtagen vaske op, og der spiste vi i går bl.a. kylling der havde hængt og kørt rundt, meget smart, så det kunne jeg så også tænke mig, men hans er født med det.

Måske kan jeg finde noget der passer til min fattigmands-grill, men problemet er bare, at jeg ikke vil betale ret meget for det.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Pizza i gasgrill

Indlæg af EJB » 07 jun 2016 19:56

godsejeren skrev:Daws
ser spændende ud med den forhøjer. I dag er grillen bestået med topkarakter da der er lavet mad til 14 personer på den.
Menuen var bagekartofler med spareribs og marineret svinemørbrad samt en bearnaisesovs på sideblusset og flutes alle blev mætte :great:
Hatten af! Det er flot præsteret. Men det er vist ikke kun grillen der har været rigtig anvendelig der?

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Pizza i gasgrill

Indlæg af Oldgaard » 07 jun 2016 23:04

EJB skrev:Grillen er en BakerGrill 910 som jeg købte for nogle år siden, i Harald Nyborg tror jeg. Har nærmest ikke brugt den, stod bare over i laden og forfaldt. Pladen til at stege på er ihvertfald rustet. Nå, men så læste jeg om at lave pizza på grill, og så blev den fundet frem, til stor fornøjelse, men jeg griller dog stadig ikke. Her anvender jeg kogeplade og stegepande, som står lige ved siden af grillen. Der er jo blot mig i huset til daglig, der spiser bøffer.

Min svoger har en af disse store flotte grill(er) eller grills, hvad hedder det i grunden? - der kan alt, undtagen vaske op, og der spiste vi i går bl.a. kylling der havde hængt og kørt rundt, meget smart, så det kunne jeg så også tænke mig, men hans er født med det.

Måske kan jeg finde noget der passer til min fattigmands-grill, men problemet er bare, at jeg ikke vil betale ret meget for det.

Tror det bliver svært at få et rotisseri som passer til den :(
Jeg ville nok kigge lidt i dba eller gul og gratis, til tider kan man være heldig og finde en grill til en meget billig penge
Hvis det kan gå med en kulgrill, så får man faktisk selve grillen gratis her ;)
F.eks her : rundtossen koster mere i butikkerne end for det hele
http://www.dba.dk/kuglegrill-weber-57-c ... 025006614/
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


Besvar