Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

husdyr til dyrlægen med Falck

Hunde, katte, heste, køer og får
Her er der plads til alt om vores dyr
Besvar
pendec

husdyr til dyrlægen med Falck

Indlæg af pendec » 05 apr 2017 12:26

Nu har jeg hørt nogle nævne at de tegner en dækning hos Falck som gør at deres kat eller hund kan transporteres til nærmeste dyrlæge, hvis de ikke selv har transport mulighed.

Jeg synes dog ikke at kunne finde en aftale som man kan købe hos Falck?
Det eneste som der er at finde at dyrens beskyttelse har et samarbejde med Falck og alle dyr inde som ude, kan afhentes og bringes til dyrlæge, de nævner endda at grænsen ikke er hunde/katte men mus, undulater eller andre dyr udenfor som man finder, alt sammen helt udgifter dem som ringer.
Der står intet om at køre dem tilbage, så jeg formoder at der betaler transporten selv eller hvordan man vælger at gøre det.

Så spørgsmålet er, er der nogen her på forum som betaler for denne hjælp? Er der nogen som har prøvet Falck til indendørs husdyr?
Jeg ville ikke ringe til dem, hvis alt de kan finde på at sige, er du skal købe noget abonnement for at løse det, hvis dyrens beskyttelse allerede har det på plads for dyre ejere?

Måske nogen som ved lidt om emnet?


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: husdyr til dyrlægen med Falck

Indlæg af Lintz » 05 apr 2017 12:47

Jeg syntes næsten at du svaret på det selv. Aftalen gælder vel kun nødstedte vilde dyr eller dyr som man umiddelbart ikke kan finde ejeren på.
Mange vil jo nok afholde sig fra at hjælpe et dyr i nød hvis de ved at der følger en regning på x tusinde kr for transport.

Hvad angår transport at egne husdyr har jeg aldrig hørt om det. Og man må jo også påregne at der er udgifter ved at have dyr.

Nu har vi haft opdræt i over 10 år og vil nok påstå at en taxi regning nok sjældent vil overstige dyrlæge regningen.

MÅSKE du kan finde en forsikring der indbefatter transport men tvivler.

EDIT. Fik lige opfattelsen af at det var en ydelse som du mente var gratis - som med nødstedte dyr. Men kan godt se at du efterlyser en "forsikring" ved Falck hvor transporten er indbefattet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: husdyr til dyrlægen med Falck

Indlæg af pendec » 05 apr 2017 13:21

Nå en videre søgning afklarede det egentlig.

Ejerdyr
Hvis et ejerdyr er kommet til skade, har ejeren selv ansvar at bringe sit dyr til dyrlægen og betale de udgifter der er forbundet med det. Dyrenes Vagtcentral hjælper naturligvis dyret selvom ejeren ikke er til stede, regningen for udgifterne vil efterfølgende blive sendt til ejeren.

Så man må kunne spørge falck om det, da jeg kender dem som har det der hos dem, de har dog ingen biler, så derfor er denne løsning valgt.
Lintz skrev:Nu har vi haft opdræt i over 10 år og vil nok påstå at en taxi regning nok sjældent vil overstige dyrlæge regningen.
Lige præcis men som du sidst nævner, så har Falck et tilbud som jeg må spørge dem om, hvis nu det kan hjælpe andre, så er det godt at vide om det er 50/100 eller mere for at have dem i baghånden, jeg kender som sagt nogen som allerede betaler men der betales også for andet, så specifikt dyr er ikke som sådan nævnt.

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Re: husdyr til dyrlægen med Falck

Indlæg af Knaldperlen » 05 apr 2017 19:34

Ved der er nogle der har et abonnement ved falck, hvor falck transporterer deres hest til dyrehospital mv hvis nødvendigt. Dette kan jeg dog heller ikke finde på deres hjemmeside... jeg er dog faldet over abonnementsbetingelserne for falck kæledyr http://mb.falck.com/Mediebibliotek/Falck%20Kæledyr.pdf

pendec

Re: husdyr til dyrlægen med Falck

Indlæg af pendec » 05 apr 2017 19:41

Knaldperlen skrev:Ved der er nogle der har et abonnement ved falck, hvor falck transporterer deres hest til dyrehospital mv hvis nødvendigt. Dette kan jeg dog heller ikke finde på deres hjemmeside... jeg er dog faldet over abonnementsbetingelserne for falck kæledyr http://mb.falck.com/Mediebibliotek/Falck%20Kæledyr.pdf
Du er super, det var jo rigtig god info.


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: husdyr til dyrlægen med Falck

Indlæg af MichaelK » 05 apr 2017 19:51

Hejsa

Jeg synes jeg kan huske noget om, at Falck for nyligt har fjernet nogle abonnementer, som
de ikke tjente på. Kan selvfølgelig ikke lige huske detaljerne, men mener det er sket inden
for de sidste par år?

Det kan sagtens være, at omtalte abonnement ikke længere er at finde på deres hjemmeside?
Af samme årsag kan der jo være kunder som ikke er opsagt, men stadig har abonnementet?


Mvh.


Edit:
Fandt den: http://ekstrabladet.dk/nationen/oev-fal ... ud/6477826

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Re: husdyr til dyrlægen med Falck

Indlæg af pendec » 05 apr 2017 21:21

MichaelK skrev:Hejsa

Jeg synes jeg kan huske noget om, at Falck for nyligt har fjernet nogle abonnementer, som
de ikke tjente på. Kan selvfølgelig ikke lige huske detaljerne, men mener det er sket inden
for de sidste par år?

Det kan sagtens være, at omtalte abonnement ikke længere er at finde på deres hjemmeside?
Af samme årsag kan der jo være kunder som ikke er opsagt, men stadig har abonnementet?


Mvh.


Edit:
Fandt den: http://ekstrabladet.dk/nationen/oev-fal ... ud/6477826
tak, har ikke fået ringet til dem måske bekræfter de præcis det samme.

calle

Re: husdyr til dyrlægen med Falck

Indlæg af calle » 22 okt 2017 11:02

Har godt set datoen på indlægget, men .... vi har et Falckabb., der dækker transport til og fra dyrlægen, hvis hunden bliver syg. Vi har haft det et par år, og har benyttet det en enkelt gang. Hund og ejer bliver kørt til dyrlægen og retur. Hvis hunden skal indlægges, bliver ejeren kørt hjem. Når hunden udskrives, bliver den kørt hjem. Ejeren bliver dog ikke hentet i forbindelse med udskrivning og hjemkørsel. Abb. koster et par hundrede om året.

pendec

Re: husdyr til dyrlægen med Falck

Indlæg af pendec » 22 okt 2017 11:19

calle skrev:Har godt set datoen på indlægget, men .... vi har et Falckabb., der dækker transport til og fra dyrlægen, hvis hunden bliver syg. Vi har haft det et par år, og har benyttet det en enkelt gang. Hund og ejer bliver kørt til dyrlægen og retur. Hvis hunden skal indlægges, bliver ejeren kørt hjem. Når hunden udskrives, bliver den kørt hjem. Ejeren bliver dog ikke hentet i forbindelse med udskrivning og hjemkørsel. Abb. koster et par hundrede om året.
men i har haft det længe, og falck tilbyder det ikke mere til nye kunder. Så i skal holde godt fast :)

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Re: husdyr til dyrlægen med Falck

Indlæg af Flammen » 22 okt 2017 12:45

for 10 år siden havde jeg et falck abb. med dyrtransport, men det var et landbrugs abb (erhverv).
at det skulle være muligt for private, har jeg ikke hørt om


Besvar