Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Jaloux

Hunde, katte, heste, køer og får
Her er der plads til alt om vores dyr
Besvar
calle

Jaloux

Indlæg af calle » 04 apr 2016 20:47

Vores hund er muligvis jaloux. Fruen og jeg må ikke kramme, når vapsen er i nærheden. Den går helt amok, piber, giver hals, springer op og maser sig ind mellem os. Den er faktisk ret sød, når den gør det, men er den jaloux, eller beskytter den mig :shock:

Venlig hilsen icon_cheesygrin.gif


kent a
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 603
Tilmeldt: 19 feb 2009 07:50
Mit fyr: Bio 18
Areal: 133m2.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Dagligt forbrug: 25kg
Årligt forbrug: 6tons
Geografisk sted: Erslev på Mors
Modtaget likes: 1 gang

Re: Jaloux

Indlæg af kent a » 04 apr 2016 21:23

Jeg tror det er for at beskytte dig, ligesom det er lovgiver i Danmark at mænd er beskyttet imod flere koneri.
Bio 18 med hjemme bygget snegl

Gratis oprativsystem www.ubuntudanmark.dk
Mit system PT.
viewtopic.php?f=19&t=6292

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Jaloux

Indlæg af Oldgaard » 04 apr 2016 21:55

Hvis det er din hund, så er det for at beskytte/ejerfornemmelse ( og en lille smule jaluosi :wink: )
for nogle år siden kunne vi ikke forstå at når en bestemt af vores hunde var oppe hos en af os, så holdt de andre hunde sig på ærbødig afstand, det fandt vi ud af, da vi fik set det pæne gebis hun viste de andre når de nærmede sig :lol:
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2514
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 28 gange
Modtaget likes: 231 gange

Re: Jaloux

Indlæg af Hjemme teori » 05 apr 2016 08:43

Jeg tror nu bare din hund ikke helt kender hakkeordnen. Det er det samme der sker her hos mig, når jeg feks. leger vildt med børnenen, så vil hunden også være med (og helst må børnene ikke længere deltage). Her kan man så gøre sig selv en bjørne tjeneste og synes det er sjovt, men så kan man bokse med det resten af hundens liv.
Hunden skal forstå at den er nederst hakkeordnen, dvs. om det er kone eller børn skal den sættes på plads. Herhjemme gøres det ved pænt at bede hunden om at sætte sig i kurven. Lege vildt igen, så kommer hunden igen og vil være med og så gentager vi det hele til den har forstået det.
(hos mig kan det være mere udtalt, da det er en jagthund først og en familie hund sekundært)

Ellers risikere man en dag at have en hund der napper børnene eller konen. Og uanset racen, skal vi huske at de alle kommer fra ulven og det er omkring 12-15000 år siden. Dog er den største udvikling sket for nylig, hvor man har udviklet kæle og udstillingshunde. Så længe men gik efter brugsegenskaber gik det ikke så stærkt.
Da det ikke er så slemt når en lille hund "opfører" sig er det oftest også disse der ikke kender hakkeorden. Den opførsel der bekrives går jo ikke med en grand danois eller mastiff, så kommer man jo til skade.
Mvh. Sophus

calle

Re: Jaloux

Indlæg af calle » 05 apr 2016 16:43

Det kan sørme da godt være, at vi skal tage det mere alvorligt end vi har gjort hidtil. Indtil videre har vi jo bare grinet af det. Men den er godt nok på vagt. Er der som et lyn, selv om den ligger og sover :shock: Iøvrigt er den jo nuttetheden selv, selv om den også er en meget farlig jagthund icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen


Besvar