Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Et lille spring ved FSN Værløse

Hunde, katte, heste, køer og får
Her er der plads til alt om vores dyr
Besvar
calle

Et lille spring ved FSN Værløse

Indlæg af calle » 05 mar 2016 08:42

Så et lille spring på ca. 5 dyr, da jeg var ude og banke hund igår. Der var en flot bastbuk iblandt. Han stod og trykkede sig nede i grøften ovre til venstre ved det lille træ. Området er kendt for sine guldmedaljebukke. Jeg beklager den forringede billedkvalitet, men havde kun telefonen med.
FSN Værløse.JPG
FSN 2.JPG
Venlig hilsen :)


xkfc

Re: Et lille spring ved FSN Værløse

Indlæg af xkfc » 05 mar 2016 09:03

Sig mig, er det malerier efter hukommelsen, eller er der en der ønsker sig en ny mobilos i fødselsdagsgave icon_cheesygrin.gif

calle

Re: Et lille spring ved FSN Værløse

Indlæg af calle » 05 mar 2016 09:08

Du har ret. Synes altid billederne bliver grumsede, når jeg zoomer. Må vist huske mit fotografiapparat i dag icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Re: Et lille spring ved FSN Værløse

Indlæg af Brandsen » 05 mar 2016 09:13

Halløj i forum,

Det er jo altid flot at se et helt spring, og er det i øvrigt ikke helt generelt,
at de militære områder er nogle af landets bedste jagt.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

calle

Re: Et lille spring ved FSN Værløse

Indlæg af calle » 05 mar 2016 09:47

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Det er jo altid flot at se et helt spring, og er det i øvrigt ikke helt generelt,
at de militære områder er nogle af landets bedste jagt.
Det er ihvertfald min oplevelse, at der er godt med råvildt i mange af de militære områder. Det er egentlig utroligt, at fx. Borris skydetærren er propfyldt med råvildt, men det siger vel noget om, at mennesker og hundes færden stresser dyrene mere end krudt og kugler.

FSN Værløse ligger jo i Værebro ådal, og ådalen er som nævnt berømt for store bukke. Man har teorier om, at det skyldes jorbundsforholdene. Jeg har været med på jagt inde på selve FSN Værløse. De har en fantastisk "jagthytte". Det er den gamle tyske telegrafbygning med vægge så tykke som et ondt år. Der er spændende trofæer fra de ansattes missioner rundt omkring i verden - dog kun dyr icon_cheesygrin.gif Desuden et fint værksted, hvor der fremstilles håndlavede lokkefugle mv.

På FSN Karup er der også en rigtig fin bestand af råvildt. Der er desuden en del agerhøns.

Venlig hilsen


Besvar