Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

"Rævejagt"

Hunde, katte, heste, køer og får
Her er der plads til alt om vores dyr
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

"Rævejagt"

Indlæg af Lintz » 12 okt 2015 18:25

I går aftes, da min kone kom hjem og stod ude på gårdspladsen - Jeg var kørt på arbejde - så hun pludseligt en af vores katte i fuld firspring op over græsplænen mod gårdspladsen med noget efter sig. Da de kom nærmere kunne hun se at "Møffe" blev jagtet af en ræv.....Da de var kun nogle få meter væk begyndte hun at råbe og fægte med arme og ben og løbe hen imod ræven, hvorefter den tog flugten.

Jeg har hørt at en ræv en sjælden gang kan finde på at gå efter en kat, men jeg har aldrig hørt eller oplevet at den er så aggressiv at den tør komme så tæt på mennesker under sin jagt.

Nogle af jer Stoker-frænder der har været ude for noget lignede ?

Overvejer kraftig at kontakte ham som ejer skoven rundt om os og anbefale at rævejagten skal gå ind, jeg ved godt at vores katte også gør en naturlig indhug i "vildtbestanden" og at de lever et farlig liv. Men når den / de evt. skal jagtes af en ræv som ikke er bange for at komme så tæt på mennesker, har jeg ikke så meget imod at den skulle falde for en kugle.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


nemocharley

Re: "Rævejagt"

Indlæg af nemocharley » 12 okt 2015 19:43

De konkurerer om den samme føde, ræven gør jo det den skal for at sikre sin overlevelse.

Vi har også haft ræv ganske tæt på, og ja de kan blive ret truende. Vi har også haft mår på loftet, mink og mosegrise i haven. Ingen af disse dyr pånær ræven har overlevet mødet med vores to jack russel terriere - rævene er blevet sendt på flugt (de er jo noget mere gesvindt end mine hunde).

Så vi kan opkludere at i må købe jer en terrier :)

Kruse
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 782
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Givet likes: 32 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: "Rævejagt"

Indlæg af Kruse » 12 okt 2015 20:00

Kan anbefale et par ponnyer, vi havde haft høns gående i flere år uden problemer, indtil vi solgte de 2 ponnyer så begyndte det at svinde i høns.
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?


Besvar