Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dilemma mht. str. på hundebur

Hunde, katte, heste, køer og får
Her er der plads til alt om vores dyr
Besvar
calle

Dilemma mht. str. på hundebur

Indlæg af calle » 19 apr 2015 09:02

Jeg har et meget stort hundebur i bilen. Problemet er, at burene har det med at blive meget store, hvis der skal være fuld ståhøjde, hvilket jeg har en ide om er bedst for hunden. Hunden har dog vanskeligere ved at holde balancen under svingning, når den mangler støtte fra buret. Derfor har jeg tænkt på at anskaffe mig et andet bur. Det jeg har nu, er blot sådan et til at klappe sammen. Nogen der har gode erfaringer med en eller anden løsning ?

Venlig hilsen


Kruse
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Givet likes: 32 gange
Modtaget likes: 25 gange

Dilemma mht. str. på hundebur

Indlæg af Kruse » 19 apr 2015 10:23

Vil har haft denne til en dobberman, han kunne stå op dog med hovedet lidt nede.http://www.petdreams.dk/hundebur-krafti ... ramme.html
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Dilemma mht. str. på hundebur

Indlæg af Oldgaard » 19 apr 2015 10:37

Hvis det er i samme stil som dette ( vi kalder det et pomfritbur) så ville jeg absolut kun bruge det derhjemme og ikke i bilen, det yder ingen beskyttelse for hunden (eller jer) hvis du kører galt.

Vi har grundet at vi kører meget med vores hunde, et VarioCage, ja absolut ikke et af de billigste, men tilgængæld så er vi sikre på at give hundene og os selv de bedste bekyttelse i tilfælde af et uheld

http://www.safedogshop.dk/group.asp?group=1
Kruse skrev:Vil har haft denne til en dobberman, han kunne stå op dog med hovedet lidt nede.http://www.petdreams.dk/hundebur-krafti ... ramme.html
:great: :great:

Sørg for at buret kan gøres fast i bilen, så det ikke kan flytte sig
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Dilemma mht. str. på hundebur

Indlæg af Lintz » 19 apr 2015 10:46

Hej Calle. Alternativt kan du - Som jeg gjorde i forrige 307 stationcar - bygge det op i alu-profiler med "plastik" hjørner. Kan købes i div. byggemarkeder.
Jeg fik lavet et rigtigt godt bur i to etager som var boltet fast i ekstierende huller i bilen .
Når det ikke var i brug blev det brugt til at sætte indkøbsposer ind i - Så stod de godt under transporten.
Sådan et bur blev ikke dyrer end så mange "standart-løsninger" som ellers kan købes til biler.

Det skal dertil siges at konen formåede at trille rundt med bilen 2 til 3 omgange og buret var intakt og sad på sin plads - Der var ingen hunde med.

Om hundene skal have mulighed for at stå op er nok en smagssag for ejerene.
Erfaringsmæssigt syntes jeg at hunden virker mere tryg hvis buret ikke er for stort. Og vores ligger bare og sover under transport og bliver luftet regelmæssigt.

P.S. Jo størrer buret er til hunden - Jo størrer "slyngtur" kan hunden få i en evt. ulykke.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar