Anbefalinger til hundefoder

Hunde, katte, heste, køer og får
Her er der plads til alt om vores dyr
skrot1

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af skrot1 »

Vi bruger alnutra fra Aldi, det koster ca. 35kr. For 3kg. Vores hunde er glade for det, og da vi købte et andet mærke fra Lidl , fik den ene af vores hunde allergi og blev rød og kløede sig til blods....men det forsvandt igen da vi skiftede tilbage til alnutra...så det har de fået siden:) kan jo selvfølgelig være et tilfælde.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af lamborg »

HIKE har vi lige overtaget produktionen af .. Kanon god produkt og de har en opskrift som giver hunden en meget høj blodprocent der er aktraktiv for bla slædehunde ejere .
Men lad os nu slå 200% fast der er ikke det samme i billig foder som i dyrt foder jeg arbejder altså med det og hvorfor skulle jeg bilde nogen noget ind jeg tjener ikke noget ved det og vi laver både dyrt og billigt foder.. Så kan kontanten dreje historier som de vil . Når de kommer på besøg hos virksomheder får du dem da ALDRIG til at indrømme at nogle af de store kunder de har`s foder er noget bras...
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af baggadap »

MichaelK skrev: .......
Af samme årsag går jeg uden om rene racehunde, når jeg ser efter en ny hund. Det betyder ofte ingen, eller
meget få dyrlægeregninger, og mere helbredsmæssige robuste hunde. Ham jeg har nu, er 50% labrador,
25% labrador F1, og 25% Cocker Spaniel. Den blanding er den bedste jeg hidtil har haft, ikke bare hvad helbred
angår, men også hans karakter er lige i øjet som familiehund.
Jeg er helt klar over at racerene hunde er de mest skrøbelige, og en schæfer som vi har, er en af de slemme. Netop derfor tør jeg ikke tage chancen med billigt foder, også selvom det skulle være spild af penge. Det er et valg man må gøre op med sig selv, for det er jo meget svært at bevise om en sygdom skyldes dit eller dat, dyrlægerne siger jo også mange forskellige ting.
Men nu skal der heller ikke gå religion i den, vi gør blot alle det vi selv mener er bedst for vores små kræ, og vi behøver ikke være enige :)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af Lintz »

baggadap skrev:
Jeg er helt klar over at racerene hunde er de mest skrøbelige.

Det er simpelthen noger vrøvl, ærligt talt.
Det er at kæmme alle racer over en kam.
Jeg kan nævne mange racer som er sunde og raske og ikke døjer med det mindste - Og ja - jeg kan også nævne det modsatte.


og en schæfer som vi har, er en af de slemme.

Hvis vi snakker HD - Så ja.


Men nu skal der heller ikke gå religion i den, vi gør blot alle det vi selv mener er bedst for vores små kræ, og vi behøver ikke være enige

Helt enig med dig på dette punkt :great:
Og lige til sidst - Gider ikke indgå en længere diskussion om emnet "Racerene kontra det modsatte" Det har været vendt flere gange i dette forum - Uden at vi blev enige....... icon_cheesygrin.gif

- Og heldigvis for det...... :lol:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af baggadap »

Lintz skrev:
Og lige til sidst - Gider ikke indgå en længere diskussion om emnet "Racerene kontra det modsatte" Det har været vendt flere gange i dette forum - Uden at vi blev enige....... icon_cheesygrin.gif

- Og heldigvis for det...... :lol:
Ok - jeg formulerede mig for entydigt kan jeg godt se. "Jeg er helt med på at nogle racerene hunde er skrøbelige" Bedre? :)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af Lintz »

baggadap skrev:
Ok - jeg formulerede mig for entydigt kan jeg godt se. "Jeg er helt med på at nogle racerene hunde er skrøbelige" Bedre? :)
:great: :great: :great: icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar