Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Anbefalinger til hundefoder

Hunde, katte, heste, køer og får
Her er der plads til alt om vores dyr
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af lamborg » 11 apr 2015 12:50

De fleste fabrikanter laver ikke hunde/katte foder under egne mærker så det er ikke dem der bestemmer hvad der skal i . Jo det er deres dyrlæger der laver recepterne men det er dem der ejer mærkerne som bestemmer hvor dyrt foder de ønsker at sælge. Rigtigt korn er et fyld stof men pillerne skal jo også kunne hænge sammen. Majs er faktisk rigtigt godt for hunde da de kan optage en meget stor % del af nærringsstof frem for feks korn.. Lad jeg ikke narre af emballering.. prangede blikfangsposer er ikke ensbetydende med at indholdet er godt :-).. Papirsposer er på vejs ud og de fleste får leveret i folie idag og med folie er der ingen grænser for fantasien :-)
Men man kan som sælger af et mærke ikke bare snyde på vægtskålen.. De forskellige landes fødevare kontroller tager prøver af indhold og har man lavet bare den mindste % fejl i blandingen så får man besked på at der er 6 % dit dat i en prøve og der skulle kun være 5%..
Grunden til vi render rundt med huer på er det engelske marked . Der skal man have en fin godkendelse for at måtte sælge til :-)
Men vi lever meget af små og dyre mærker . Vi har de store kæders produkter men kun dem i den dyre ende . De har flyttet deres billigste produkter til de meget store fabrikker i bla holland .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


baggadap
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 22 gange

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af baggadap » 11 apr 2015 17:54

Jeg bruger Hike Original fra www.unodog.dk til 349,- for 15kg. De laver også en kornfri variant. Det er muligt at det billigste affaldsfoder umiddelbart er lige så godt som det dyre, men når jeg ser hvor mange hunde der pludselig dør eller må aflives pga. nyre- hjerte- eller ledsygdomme, så tør jeg ikke tage chancen.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af MichaelK » 11 apr 2015 18:34

baggadap skrev:Jeg bruger Hike Original fra http://www.unodog.dk til 349,- for 15kg. De laver også en kornfri variant. Det er muligt at det billigste affaldsfoder umiddelbart er lige så godt som det dyre, men når jeg ser hvor mange hunde der pludselig dør eller må aflives pga. nyre- hjerte- eller ledsygdomme, så tør jeg ikke tage chancen.
Vi har altid haft hunde i familien, og vi har aldrig været udsat for noget af de årsager til aflivning Du nævner.
Måske Vi har været heldige, det skal jeg ikke kunne sige. Jeg kan blot konstatere, at visse racer har nogle
sundhedsmæssige "skavanker", som jeg mener kan tilbageføres til en vis grad af indavl i racen.

Af samme årsag går jeg uden om rene racehunde, når jeg ser efter en ny hund. Det betyder ofte ingen, eller
meget få dyrlægeregninger, og mere helbredsmæssige robuste hunde. Ham jeg har nu, er 50% labrador,
25% labrador F1, og 25% Cocker Spaniel. Den blanding er den bedste jeg hidtil har haft, ikke bare hvad helbred
angår, men også hans karakter er lige i øjet som familiehund.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

nemocharley

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af nemocharley » 11 apr 2015 19:10

Vi har to hunde en raceren ruhårs jrt og en glåthåret jrt/dansk-svensk/?/ålekvabbe 2 promille/+ måske lidt gravhund

den racerene har kostet det blege i dyrlægeregning med sin allergi, blandingshunden går mest og hygger sig når han ikke laver ulykker.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af triumph » 11 apr 2015 19:12

Jeg køber det hundefoder de har hos Danish Agro. Det er hverken dyrt eller fancy. Men vores 2 hunde er 11 år gamle (samt en på 5 år). De fejler intet, og har kun været til dyrlægen for at blive vacineret


nemocharley

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af nemocharley » 11 apr 2015 19:14

hvilke slags hunde er det?

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af triumph » 11 apr 2015 19:23

De 2 gamle er kleiner munsterlænder / Boarder Collie (de ligner Kleiner Munsterlændere). Den yngste er Næsten ren Boarder Collie

nemocharley

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af nemocharley » 11 apr 2015 19:26

aktive hunde har jeg hørt :)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af triumph » 11 apr 2015 19:28

yes...

calle

Anbefalinger til hundefoder

Indlæg af calle » 11 apr 2015 19:54

Er just kommet hjem fra den store jagtmesse i Hillerød. Det var en fin oplevelse med mange spændende stande. Knivmagerne imponerede mig vildt 8) Vi kom i snak med en repræsentant fra Essential hundefoder , der er dansk, men produceres i England. Han bekræftede ideen om nulkorn-filosofien. Jeg spurgte ind til bindemidlet i pillerne, og han forklarede, at søde-kartofler var anvendeligt, og samtidig kunne udnyttes af hunden imodsætning til stivelsen fra almindelige kartofler. Vi købte faktisk et godt messetilbud indeholdende nogen træningsguffer, en foderspand, en del smagsprøver og 3 kg. foder til hvalpe og unghunde/large breed. Der var også et gavekort på 100 kr. Prisen var 100 kr. Så har vi lidt at variere kosten med, så smagen og retten ikke er den samme gennem hele hundens liv.

Venlig hilsen


Besvar