Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Efter snart et år uden hund, så ....

Hunde, katte, heste, køer og får
Her er der plads til alt om vores dyr
Besvar
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Efter snart et år uden hund, så ....

Indlæg af MichaelK » 23 jul 2023 21:01

Hej Alle sammen


Jeg vil lige dele en lille nyhed med Jer. For snart 1 år siden, måtte jeg sige farvel til
min trofaste følgesvend gennem 13 år. For en labrador kan man vel næsten heller ikke
forlange ret meget mere? -Men nok om det.

Nu skal der skrives et nyt kapitel om hunde, her på matriklen, da jeg 1/8 igen får hund.
IMG20230722111106_2.jpg
Som I nok kan se, så smiler jeg over hele femøren. Ganske forståeligt, når man ser på
denne herlige lille pelskugle jeg holder i mine arme. Jason, som han skal hedde, er en
ægte Golden Retriever hvalp på 7 uger (Pr. dd.). Så om godt og vel en uge, på tirsdag
d. 1/8 kører jeg 175 km, til et område lige syd for Tarm i Vestjylland, og henter
guldklumpen til Feldballe.

Jeg glæder mig vildt meget til igen at kunne nyde selskabet af menneskes bedste ven :great: icon_cheesygrin.gif



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Efter snart et år uden hund, så ....

Indlæg af Lintz » 23 jul 2023 21:51

Simpelthen herligt at høre - Tillykke med din nye følgesvend.

Fik du en løsning med firmabilen?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Efter snart et år uden hund, så ....

Indlæg af MichaelK » 23 jul 2023 22:12

Lintz skrev:
23 jul 2023 21:51
Simpelthen herligt at høre - Tillykke med din nye følgesvend.

Fik du en løsning med firmabilen?
Tak. Ja, jeg har i hvert fald købt et hundebur, som jeg mener kan bruges :great:

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Efter snart et år uden hund, så ....

Indlæg af vinther2 » 24 jul 2023 16:04

Tillykke med den nye "guldklump" Jeg er slet ikke misundelig... :roll: , jo, meget. :D

Har haft 2 schæfere, den første i 10 år. Jeg trænede i politihundeforeningen og gik til konkurrencer. Fatter slet ikke hvordan jeg fik tid til det, havde også hus og have som skulle passes.

Efter 10 år, var der et par år vi ikke havde hund, men så kunne jeg ikke undvære det længere.

Fik en anbefaling fra en i politihundeforeningen om hvor vi skulle købe. Det var på Amager. Betingelsen for at vi kunne købe, var at jeg kendte til schæferhunde og deres temperament, samt tidligere havde trænet.

Vi var derinde hver uge, indtil han var gammel nok til at komme med hjem. Prisen snakker vi ikke om, men det var i den høje ende!

Alt forløb planmæssigt, startede med at træne ham fra helt lille og ingen problemer her. Han var ved at fylde et år, og klar til aflægge kåringsprøve.

Så en dag går min kone og jeg en tur på stranden med ham, pludselig er han væk! Vi finder ham bag nogle klitter, hvor han ligger med kramper og savler fra munden. Efter 1 minut kommer han til sig selv, men er helt groggy. Disse krampeanfald blev hyppigere herhjemme. Og når han var i den "trance", var han meget farlig. Det viste sig ved, at når han vågnede, så stod pelsen op på ham fra snudespids til halespids, alt imens læberne var krænget tilbage, og han var lige klar til at angribe. Efter, måske 20 sekunder, faldt han fuldstændig sammen og så helt forvirret ud.
På det tidspunkt gik vores datter i skole og luftede ham når hun kom hjem. Men, tænk nu hvis han fik et anfald, mens hun var selv med ham.....

Dyrlægen blev kontaktet, og hele historien blev fortalt. Hun var ikke i tvivl, han havde epilepsi! Hun ville nu kontakte Landbohøjskolen og høre om der var kommet noget nyt medicin som kunne bruges i dette tilfælde.

Hun ringede til os kl. 12 og sagde: "Ingen medicin, og symptomerne ville yderlige udvikle sig. Han er for farlig at have hjemme, kom med ham kl. 16."

Det var 4 lange timer! Han var glad og skøn, men symp. kunne jo opstå lige ud af den blå luft.
Han blev aflivet.

Siden har min kone og jeg ikke haft mod på en ny hund, uanset race, og vi er også blevet pensionister i mellemtiden.

Men spørger I om jeg savner en hund, så er svaret ja, i allerhøjeste grad.


Besvar