Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

PC hastighed, eller mangel på samme

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Re: PC hastighed, eller mangel på samme

Indlæg af H.S » 26 jul 2008 20:14

Julehund skrev: jeg valgte Open SUES 11.0 med kde 4.0.4
vrd ikke om det er den nemmeste installation at lege med, men nu skal det være!! (syntes den er ok) :great:
Hej
Jeg har også leget med OpenSues men opgav den i server mode
syndtes den var lidt tung at danse med

Men den overgår helt sikkert Asta la Vista Gragisk med KDE
Fed brugerflade osv.. Men med en pc med lidt power spiller den
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190


mr.mcp
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 143
Tilmeldt: 28 okt 2007 11:42

Re: PC hastighed, eller mangel på samme

Indlæg af mr.mcp » 26 jul 2008 21:51

H.S skrev:Hej
Jeg har også leget med OpenSues men opgav den i server mode
syndtes den var lidt tung at danse med

Men den overgår helt sikkert Asta la Vista Gragisk med KDE
Fed brugerflade osv.. Men med en pc med lidt power spiller den
Hvis det er en Linux server du mangler, så prøv Clarck Connect http://www.clarkconnect.com/
Det har jeg brugt på en gammel 300 MhZ maskine i mange år. Det er klippe stabil.

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Re: PC hastighed, eller mangel på samme

Indlæg af H.S » 27 jul 2008 19:17

mr.mcp skrev: Hvis det er en Linux server du mangler, så prøv Clarck Connect http://www.clarkconnect.com/
Det har jeg brugt på en gammel 300 MhZ maskine i mange år. Det er klippe stabil.
Hej
Nej jeg mangler ikke nogen server jeg svarede bare min erfaring på OpenSues
Men den du nævner vil jeg da kikke på

Jeg bruger selv SME server meget nem at gå til :great:
Og Debian server
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

pendec

Re: PC hastighed, eller mangel på samme

Indlæg af pendec » 30 jul 2008 00:28

Jobak skrev: Det her er fremtiden... http://www.comon.dk/news/eee.kommer.til ... 36930.html
Det med at du har alt liggende på din harddisk i hjemmet er snart forbi. Ud på nettet med det (så bliver der osse taget backup og det bliver ikke stjålet af indbrudstyve)..
Og så koster den under 2500,- og vejer under et kilo...
Den loader styresystemet hurtigere end du kan nå at sige: "Stoker Pro Forum er det bedste forum i Danmark..."
Hvorledes kan sådanne en maskine være fremtiden, når den kommer med en skærm under 10" (som tilbage i 1996, da laptops var nye og skærme dyre) . Du kan dårlig nok åbne word eller lign produkter fra windoze på sådanne en maskine.
Alle kontor folk har næsten standard word/notes/outlook og IE6/IE7 på deres maskiner, og så har de dårlig plads til at åbne mange vinduer..
Os private sætter maskinerne op på borde som normalt kan rumme en 17-24" skærm, og der er jo pt ikke fordi de bliver mindre..
Så er der kun studerende tilbage, og linux folket som vil bruge den som server... (minoriteterne)

Så er der også ram, cpu og batteri levetiden.. alt i alt, så er den dømt til fiasko for den størrere gruppe af personer som køber bærbare til hjemmebrug og til spil til børnene.. Tænk du også på problemet omkring øjne, når du skal sidde med en 8" skærm :-) ..

Tror slet ikke de har overvejet en docking station til den, for man sætter jo bare udstyret på direkte? og hvor mange sætter skærm / printer /keyboard til når de kommer hjem fra studie og gider gøre det efter hver flytning af maskinen..

Når de nye OLED skærme kommer ud og de andre teknologier er på markedet, så vil vi nok få leveret vores hjemme pc i cigaret æsker som åbnes og tilsluttes med universal adapter, som erstatter "docking" stationen... Du kan nok allerede sammenligne den løsning med mobil telefoner som idag kan en del, og sammenfletningen af PDA og telefon i ét. Det er nok nærmere fremtiden end disse mini bærbare som stadig er for store og kan for lidt..

Når vi skal købe nye maskiner, vil vi nu have MASSER af plads, store skærm, hurtige harddiske, gode grafikkort.. hvad skal vi med sådan en baby?
Studie pc, ja.. Brugervenlig hjemmepc til almindelig brug.. nej!

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: PC hastighed, eller mangel på samme

Indlæg af Lau » 31 jul 2008 00:34

Jobak skrev:
Det her er fremtiden... http://www.comon.dk/news/eee.kommer.til ... 36930.html
Og så koster den under 2500,- og vejer under et kilo...
Den loader styresystemet hurtigere end du kan nå at sige: "Stoker Pro Forum er det bedste forum i Danmark..."
Sådan en har jeg faktisk lige købt icon_cheesygrin.gif skriver på den nu :P
Asus Eee pc900 :great: Linux programmet der medfølger (istedet for windovs) er super nemt at hitte ud af :D


Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: PC hastighed, eller mangel på samme

Indlæg af Jobak » 31 jul 2008 23:13

pendec skrev: Hvorledes kan sådanne en maskine være fremtiden, når den kommer med en skærm under 10" (som tilbage i 1996, da laptops var nye og skærme dyre) . Du kan dårlig nok åbne word eller lign produkter fra windoze på sådanne en maskine.
Alle kontor folk har næsten standard word/notes/outlook og IE6/IE7 på deres maskiner, og så har de dårlig plads til at åbne mange vinduer..
Os private sætter maskinerne op på borde som normalt kan rumme en 17-24" skærm, og der er jo pt ikke fordi de bliver mindre..
Så er der kun studerende tilbage, og linux folket som vil bruge den som server... (minoriteterne)

Så er der også ram, cpu og batteri levetiden.. alt i alt, så er den dømt til fiasko for den størrere gruppe af personer som køber bærbare til hjemmebrug og til spil til børnene.. Tænk du også på problemet omkring øjne, når du skal sidde med en 8" skærm :-) ..

Tror slet ikke de har overvejet en docking station til den, for man sætter jo bare udstyret på direkte? og hvor mange sætter skærm / printer /keyboard til når de kommer hjem fra studie og gider gøre det efter hver flytning af maskinen..

Når de nye OLED skærme kommer ud og de andre teknologier er på markedet, så vil vi nok få leveret vores hjemme pc i cigaret æsker som åbnes og tilsluttes med universal adapter, som erstatter "docking" stationen... Du kan nok allerede sammenligne den løsning med mobil telefoner som idag kan en del, og sammenfletningen af PDA og telefon i ét. Det er nok nærmere fremtiden end disse mini bærbare som stadig er for store og kan for lidt..

Når vi skal købe nye maskiner, vil vi nu have MASSER af plads, store skærm, hurtige harddiske, gode grafikkort.. hvad skal vi med sådan en baby?
Studie pc, ja.. Brugervenlig hjemmepc til almindelig brug.. nej!
Hvor mange tror du der udnytter den kraft der er i en bærbar PC til 8000,-... under 2% har jeg set et sted. Hvis jeg bliver spurgt til råds om købe af ny maskine (ret tit egentlig). Spørger jeg altid hvad den skal bruges til. I starten fortæller de at den skal bruges til billedbehandling - hm billedbehandling ??? Så spørger jeg som regel hvilket program de bruger. Ja vi bruger da Picasa og måske endda Paint shop pro.. Ved du hvad? Dette kræver INTET af PC'en. men hvis det nu var Adobe's programmer kan vi da begynde at snakke Dualcore processor osv.. men inden det er det total spil af penge. Denne omtalte maskine er primært til surf og mail brug. Så derfor skal den ikke samlignes med andet end det. Der kommer kraftiger modeller senere. Og en PC er ikke til at spille på - det er derfor man kan købe Playstation, Wii og Xbox og alle de andre spillekonsoller.

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: PC hastighed, eller mangel på samme

Indlæg af Ulrik » 31 jul 2008 23:20

Nej Jobak, man får den beste grafiske oplevelse af at spille spil på en kraftig PC.

Men jeg vil give dig helt ret i at det vi bruger i dagligdagen ikke kræver alverden.
Nu er jeg jo blevet voksen grin.gif og spiller ikke længere computerspil.
Derfor blev mit sidste køb en "alm" PC der ikke bruger så meget strøm - Eller larmer.

Fremtiden i ovennævnte maskine er størrelsen.
MvH Ulrik©

pendec

Re: PC hastighed, eller mangel på samme

Indlæg af pendec » 31 jul 2008 23:45

Jeg kan kun give Ulrik ret her omkring spil..

Og omkring surfing og mail "pc"..
Brugere er rigtige "dumme" her, de mener at med et super Nvidia 10000 og 5GB ram og 10TB så vil deres surfing og mail fungere hurtigere.. Så der er stadig mange som køber en 6000+ i elgiganten kun på grund af deres præsentation af indhold, som altid ender op i hjørne af stuen og bruges præcis som du siger.
Så har vi igen den store gruppe som bruger maskinen til andet, deriblandt medie center, og det vil en E pc aldrig kunne opfylde, før vi har lavet nyere og mindre teknologier..
Så de vinder ikke markedet, de er et tilskud, men ikke nogen erstatning på nogen måder, og derfor ikke fremtiden..

Kender for mange uvidende som selv om man forklarer dem om deres reellle behov så køber de alligevel de store maskiner.. så den går ikke.. det lyder for godt, og billigt så derfor køber de den "store" løsning..

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: PC hastighed, eller mangel på samme

Indlæg af Jobak » 31 jul 2008 23:56

Ulrik skrev:Nej Jobak, man får den beste grafiske oplevelse af at spille spil på en kraftig PC.

Men jeg vil give dig helt ret i at det vi bruger i dagligdagen ikke kræver alverden.
Nu er jeg jo blevet voksen grin.gif og spiller ikke længere computerspil.
Derfor blev mit sidste køb en "alm" PC der ikke bruger så meget strøm - Eller larmer.

Fremtiden i ovennævnte maskine er størrelsen.
Wrong Ulrik
Du har da vist aldrig prøvet en Xbox eller Playstation 3 på et godt fladskærms TV kan jeg se. Det er betydelig flottere i grafikken end på din PC. Det er da også lidt nemmere at lave et spil til 2 forskellige spillekonsoller end til flere hundrede forskellige grafikkort/processorer. Det er nok mere det med at du skal bruge et joystick/gamepad der trykker istedet for et tastatur. Der er mange spil fra nu af der slet ikke kommer til PC.
Det med fremtiden var nu også mere ment med teknologien/meningen i at harddisken ikke skal være til at lagre uerstattelige fotos på osv. Men istedet lagres på dit eget "space" på internettet.

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: PC hastighed, eller mangel på samme

Indlæg af MichaelK » 01 aug 2008 00:22

Nu kan man jo sagtens finde en super PC med grafik, der slår Xbox, Playstation 3 med min. 1 træskolængde.
Problemet er prisen. 2 stk. supergrafikkort i en SLI konfiguration, løber op i 8-9000,- kr. Og det er bare for
grafikkortene alene, så komme maskinen oven i. Samlet pris 12-15.000,- kr.

Det kan der da købes nogen af de "rene" spillemaskiner for. Derfor må jeg jo erkende, at man skal være
rimeligt entusiatisk for at købe en PC med den slags maskineri under hjelmen.

Som en lille sidebemærkning, kan jeg da nævne, at jeg her i huset også har en Nintendo WII.
Den er sgu sjov. Grafikken er ikke overvældende, men underholdningsværdien er fantastisk.
Som motionsapperat er den alle tiders. Prøv at stå foran fjernsynet og tage et par runder i
bokseringen. Det får den dovne sved frem på panden, kan jeg godt love jer for.


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Besvar