Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Asus router svigter

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Re: Asus router svigter

Indlæg af Hangaard » 30 jun 2023 10:38

Kan det måske være efter en frimware update den er begyndt at drille ?
Hvis det er det så prøv at gå tilbage til den forgående frimware og se om det fikser dit problem
Den sidste frimware er ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.386.51665 fra den 11.5-23 og den forgående er fra den 2.3-23 med versions nr.3.0.0.4.386.51255
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter


Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Asus router svigter

Indlæg af vinther2 » 30 jun 2023 11:56

Hej Hangaard

Mener at jeg fik en besked fra Asus, om at deres sidste firmware ikke var korrekt, og det er ca. 2 måneder siden. Så for at prøve det af, valgte jeg at følge din plan. Jeg rullede firmwaren tilbage til 2-3-2023. (Er ikke bare noget man lige gør, hvis ikke man har prøvet det før, men det lykkes.)

Resultat: Det samme p..! Enhederne går on and off.

Så nu er beslutningen truffet: Jeg har bestilt en ny router fra PROSHOP, en ASUS RT-AX86U Pro. (Skulle mene jeg var skræmt af deres routere, men jeg tror på deres produkter, jeg har bare,- måske, været uheldig)
Desværre er der lidt lang leveringstid på lige denne router, kommer først omkring 8. juli.

Skal nok komme med en opdatering, når den nye router er installeret..

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Asus router svigter

Indlæg af lamborg » 30 jun 2023 16:44

Tror jeg er en klog beslutning du der har taget og ASUS er sikkert nøjagtigt lige så godt eller dårligt som alle andre . Eller jeg dummede mig sidste gang jeg købte en linksys . Det er ikke så godt som det har været og her kommer det ind som jeg advarede dig mod . Da jeg sluttede min til hoppede alle telefoner- tv-bærbare-styringstablet-gæstenetværk accesspunkt osv bare på selv fordi jeg genbrugte wifi navn og kode fra den gamle og de hedder alle sammen netværksenhed og en mac adr så jeg vidste hverken ud eller ind . Forstod godt det med ip kamera hvis jeg skulle rode med det idag ville jeg også skulle tænke godt og grundigt . Hvordan var det nu lige :-). Men jeg har heldigvis ikke det problem mere mine kameraer kører over G4S :-)
Held og lykke med det .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Asus router svigter

Indlæg af vinther2 » 30 jul 2023 15:28

Router er i hus, men jeg har gået og kredset om den. For hvis det ikke lykkes med at lave samme opsætning som den gamle, så er der 23 enheder som skal startes op fra ny.
På den anden side, så kan jeg vel godt skifte tilbage til den gamle, hvis nu jeg er ved at gå i spåner...? icon_frown.gif )

Men, jeg sætter en dag af til det, og som vejret er lige pt, så kan man alligevel ikke male udenfor,- så måske i morgen........

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Asus router svigter

Indlæg af vinther2 » 31 jul 2023 12:58

Sidste nye!

Ny Asus router blev koblet til i dag. Brugte ASUS egen app til installationen. Nu var jeg spændt, for jeg genbrugte brugernavn til både SSID og kontrolpanel fra den gl. router! Installationen kørte perfekt.

Skyndte mig nu at kontrollere alle enheder som var koblet til, om de fungerede. Alt kørte som smurt i olie :)

Men mine IP kameraer var gået ned, men det vidste jeg godt de ville. Så de skal stilles tilbage til fabriksindstilling og sættes op på ny.

Men nu er forbindelsen helt stabil, ikke flere udfald fra Google hub HT, ingen wifi udfald på TV (indtil videre) Men det bedste er næsten, at min kones bærbare, har forøget hastigheden fra 50 mps til 170mps!

Fejlen har åbenbart været pga routeren, strømforsyning, kabel,- men nu er alt skiftet.

Kunne dog ikke tilgå routerens kontrolpanel på min PC. Det har altid været 192.168.1.1, så til sidst måtte jeg ringe til ASUS support afd., og fik her at vide at nu bruger man 192.168.50.1. Herefter ingen prob., I morgen bliver alle Cams pillet ned og geninstalleret.


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Asus router svigter

Indlæg af Ulrik » 06 aug 2023 13:27

Ved godt det er en gammel tråd.
Problemet hos mig blev løst med en firmware opdatering af router 👍
MvH Ulrik©


Besvar