Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Spørgsmål til IT eksperter

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Besvar
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Spørgsmål til IT eksperter

Indlæg af vinther2 » 02 jan 2023 17:13

Har her et spørgsmål som ikke er helt almindeligt.
Jeg har arbejdet med computere siden Commodore 64, er dog ikke så fortrolig med routere.

Har 6 (rigtige) IP kameraer, ikke wifi kameraer som kun kan bruges på mobil, men rigtige kameraer som man opsætter via kablet forbindelse til router og senere gør trådløs. Fordelen for mig er, at man kan se kameraerne på sin PC. Det er Foscams, som jeg mener er et godt produkt.

Men nu til mit spørgsmål: For et stykke tid siden (3 måneder) begyndte min stationære Asus computer at komme med 4 korte bip lyde. Den er kun 2 år gammel, så jeg tænkte, det var hurtigt der blev problemer. (Har 3 års garanti) Ringede til firmaet, og ud fra 4 korte bip, tyede det på systemfejl. (Havde også selv undersøgt det) Så efter deres mening, så stod dato og kl forkert i BIOS, eller at batteriet var færdigt. Men var velkommen til at indlevere den.

Inde i Bios stod klokken som den skulle, så det var ikke det og alle andre parametre var ok, temperatur mv.

Nu fortæller min kone mig, at hver gang jeg gik ud i værkstedet/garagen for at se til pillefyret, så bippede min computer lystig her inde i stuen!
Et af mine kameraer står netop derude.

Vi testede det, og det viste sig, at hver gang der blev registreret bevægelse fra mit kamera, så begyndte min stationære computer at komme med 4 korte biplyde!
Vi koblede kameraet fra, og ingen 4 korte biplyde!

Er der nogle som kan komme med en forklaring på ovenstående mysterium?

Ingen problemer fra 5 andre kameraer. Måske en opdatering af firmware vil hjælpe, men det kamera er kun 1 år gammelt, og har 1 mere af samme årgang, hvor der ikke er problemer.

Lige en fodnote: En af mine venner havde et fuglehus med et kamera, så de kunne sidde inde i stuen og se fra redekassen. På et tidspunkt blev deres internetforbindelse frygtlig langsom. Det viste sig, at hvis de koblede kameraet fra i redekassen, så havde de igen normal hastighed!

Så hvad der sker når man "leger" med diverse kameraer, kan faktisk give mystiske problemer.


kivi
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Givet likes: 51 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: Spørgsmål til IT eksperter

Indlæg af kivi » 02 jan 2023 19:40

Det er vel bare kineserne der holder øje med dig😄

Kan det ikke være noget kameraet er sat til når der er bevægelse, kan det ikke ændres i nogle indstillinger.
Mvh. Ole

Besvar