Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Digitalt Nemid

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Digitalt Nemid

Indlæg af Lintz » 07 mar 2021 12:26

Det lakker mod enden med mit Nemid kort og da jeg åbenbart ikke kan få tilsendt noget nyt bliver det så den elektroniske udgave.

Når og hvis jeg handler på nettet eller kigger på netbank har jeg det bedst ved at sidde ved en pc med rigtig tastatur samt mus men har det ligesom at jeg ikke er meget for at få min nemid til at ligge på firmaets pc - Så hellere en app på min telefon.

Men kan jeg bruge min pc til handel og bekræfte via min telefon?

Andet spørgsmål:
Min datter er Appel fan og skal have Iphone. Hendes 8 Plus vil ikke håndterer Nemid appen.
En google søgning viser at der kan være et problem med 8 plus og løsningen skulle være opdatering af appén men der er ingen opdatering - Siger hun.

Tredje spørgsmål:
Min svigerfar har også Iphone og snakke om at vil have en ny med størrer skærm - Skal han holde sig fra en 8 plus som han har snakket om - Netop grundet dette problem med Nemid.
Han har nået den alder hvor det med telefoner skal forklares mere en én gang og hvis det ikke virker vil der komme så meget brok at det kan høres milevidt omkring.
P.S. Skal han have ny skal det være en Iphone da han bil kun kan snakke med den og den skal altid tilkobles med navigation uanset om han skal køre 3 km eller 100 :)
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pendec

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af pendec » 07 mar 2021 12:46

første spgsmål:
ja.
Med digital nemid app på telefon, er alt du ser på pc, et nemid-login, så spørger den om godkendelse på din app, samme med handler med kort på nettet, så vil mange få en nemid godkendelse via app idag.
Så du kan bruge din pc som før , og du har app på telefonen.

2. og 3. spgsmål: ved ikke, er ikke Apple fan.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af thy » 07 mar 2021 13:04

Lintz skrev:
07 mar 2021 12:26
Det lakker mod enden med mit Nemid kort og da jeg åbenbart ikke kan få tilsendt noget nyt bliver det så den elektroniske udgave.

Når og hvis jeg handler på nettet eller kigger på netbank har jeg det bedst ved at sidde ved en pc med rigtig tastatur samt mus men har det ligesom at jeg ikke er meget for at få min nemid til at ligge på firmaets pc - Så hellere en app på min telefon.

Men kan jeg bruge min pc til handel og bekræfte via min telefon?

Andet spørgsmål:
Min datter er Appel fan og skal have Iphone. Hendes 8 Plus vil ikke håndterer Nemid appen.
En google søgning viser at der kan være et problem med 8 plus og løsningen skulle være opdatering af appén men der er ingen opdatering - Siger hun.

Tredje spørgsmål:
Min svigerfar har også Iphone og snakke om at vil have en ny med størrer skærm - Skal han holde sig fra en 8 plus som han har snakket om - Netop grundet dette problem med Nemid.
Han har nået den alder hvor det med telefoner skal forklares mere en én gang og hvis det ikke virker vil der komme så meget brok at det kan høres milevidt omkring.
P.S. Skal han have ny skal det være en Iphone da han bil kun kan snakke med den og den skal altid tilkobles med navigation uanset om han skal køre 3 km eller 100 :)
hmm den var ny med at 8er ikke kan bruges til nemid, tilgengæld er det sometider lidt dumt ved nogle opdateringer..kenner ikke nogen der ikke har fået det til at virke,så nok lidt en undskyldning for ny tlf..

din Far tja hvis han er fan af homeknappen så den ny se model så er han kørende i mange år med samme tlf..

bruger selv iphone og har aldrig haft problemer med nemid på iphones 5-6-6s første se model(konens) og den ny købt i år 11er

27. oktober 2020
Publiceret af: Nets

Flere brugere har den seneste måneds tid oplevet problemer med deres NemID nøgleapp på iOS enheder.

Dette skyldes, at mange har opdateret deres iOS til version 14, men ikke har opdateret app’en til seneste version. I langt de fleste tilfælde vil en opdatering af app’en løses problemet. Du opdaterer nøgleappen under fanen opdateringer i App Store.

Hvis det ikke løser problemet, skal du afinstallere app’en og installere den på ny.

Vi beklager fejlen.
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af Lintz » 07 mar 2021 14:15

pendec skrev:
07 mar 2021 12:46
første spgsmål:
ja.
Med digital nemid app på telefon, er alt du ser på pc, et nemid-login, så spørger den om godkendelse på din app, samme med handler med kort på nettet, så vil mange få en nemid godkendelse via app idag.
Så du kan bruge din pc som før , og du har app på telefonen.
Ok - Tak. Det er da til at forstå.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af Lintz » 07 mar 2021 14:19

thy skrev:
07 mar 2021 13:04
27. oktober 2020
Publiceret af: Nets

Flere brugere har den seneste måneds tid oplevet problemer med deres NemID nøgleapp på iOS enheder.

Dette skyldes, at mange har opdateret deres iOS til version 14, men ikke har opdateret app’en til seneste version. I langt de fleste tilfælde vil en opdatering af app’en løses problemet. Du opdaterer nøgleappen under fanen opdateringer i App Store.

Hvis det ikke løser problemet, skal du afinstallere app’en og installere den på ny.

Vi beklager fejlen.
@thy Lige nøjagtig denne tekst har vi også selv fundet, men det hjælper bare ikke en dyt at gøre som foreslået.

Så det er ikke bare en undskyldning for at få den skiftet. :)

Med hensyn til Svigerfar må vi se - Han er ikke så hurtig mere inden for elektronik - For at sige det pænt :wink: Men som sådan burde det ikke være et problem at få en 8ér så.

Med hensyn til datterens må der næsten være noget på hendes som går ind og blokerer for dette Nemid.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af MichaelK » 07 mar 2021 14:30

Jeg har brugt Nem-id appen siden den kom frem, og jeg har faktisk aldrig oplevet problemer.
Hurra for at kunne smide papkortet ad helvede til :great: Super nemt, og lyn hurtigt :great:

Jeg har så aldrig haft andet end Windows og Android enheder, så jeg kender ikke til nogen
udfordringer på andre platforme?

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af thy » 07 mar 2021 14:40

Lintz skrev:
07 mar 2021 14:19
@thy Lige nøjagtig denne tekst har vi også selv fundet, men det hjælper bare ikke en dyt at gøre som foreslået.

Så det er ikke bare en undskyldning for at få den skiftet. :)

Med hensyn til Svigerfar må vi se - Han er ikke så hurtig mere inden for elektronik - For at sige det pænt :wink: Men som sådan burde det ikke være et problem at få en 8ér så.

Med hensyn til datterens må der næsten være noget på hendes som går ind og blokerer for dette Nemid.
8er vil være fint for ham :great: og bliver den nulstillet og så ind med ham som bruger kan det måske være den så makker ret med nemid hvis han vil have det
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af BWJ » 07 mar 2021 17:15

Lintz skrev:
07 mar 2021 12:26
Det lakker mod enden med mit Nemid kort og da jeg åbenbart ikke kan få tilsendt noget nyt bliver det så den elektroniske udgave.

Når og hvis jeg handler på nettet eller kigger på netbank har jeg det bedst ved at sidde ved en pc med rigtig tastatur samt mus men har det ligesom at jeg ikke er meget for at få min nemid til at ligge på firmaets pc - Så hellere en app på min telefon.

Men kan jeg bruge min pc til handel og bekræfte via min telefon?

Andet spørgsmål:
Min datter er Appel fan og skal have Iphone. Hendes 8 Plus vil ikke håndterer Nemid appen.
En google søgning viser at der kan være et problem med 8 plus og løsningen skulle være opdatering af appén men der er ingen opdatering - Siger hun.

Tredje spørgsmål:
Min svigerfar har også Iphone og snakke om at vil have en ny med størrer skærm - Skal han holde sig fra en 8 plus som han har snakket om - Netop grundet dette problem med Nemid.
Han har nået den alder hvor det med telefoner skal forklares mere en én gang og hvis det ikke virker vil der komme så meget brok at det kan høres milevidt omkring.
P.S. Skal han have ny skal det være en Iphone da han bil kun kan snakke med den og den skal altid tilkobles med navigation uanset om han skal køre 3 km eller 100 :)
Hvor læser du at du ikke får et nyt kort tilsendt? her står det modsatte !?? https://www.nemid.nu/dk-da/faa_hjaelp_t ... oeglekort/
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af svanggaard » 07 mar 2021 19:35

Jeg holder fat i papkortet så længe som muligt. Jeg klarer mig nok når vi får "mitID", men jeg har lidt ondt af ham der taber telefonen i kummen... alt er hermed lukket - inkl. muligheden for at ringe efter en taxa til borgerservice :headbang:

Sikkerheden bliver efter min mening ringere... Det bliver mulig at handle og godkende med samme fysiske "enhed/ting"... tidligere skulle skiderikkerne ha' fat i både telefon og papkort.

Jeg erkender blankt, at telefonen er bekvem, og der er større sandsynlighed for at tegnebogen bliver glemt. Postnord har også leveringstid. Men jeg kommer helt sikkert til at rette ind, men vil ha' lov at være tvær lidt endnu.

Mht. den der nye kørekort's App... Er der nogen som ved om den kræver internet for at virke (når ordensmagten vil se kortet)? I så fald bliver der nok lidt problemer omkring markederne og festivalerne hvor mobilnettet ofte bryder ned pga. belastningen.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af triumph » 07 mar 2021 19:43

Når man har app'en, har man stadig også kortet. Det ene, udelukker ikke det andet


Besvar