Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

TV Browser

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
pendec

Re: TV Browser

Indlæg af pendec » 08 dec 2018 13:31

MichaelK skrev:
08 dec 2018 13:19
Jeg kan også caste direkte fra min Samsung tablet, til mit Samsung fjernsyn. Bruger
det bare sjældent, fordi jeg ikke synes billedkvaliteten er helt i top.
Jeg mener ikke du kan sammenligne Chrome "cast" og Samsung casting (Mirror) , da det på Samsung er et spejl af din enhed som du sidder med, hvor Chrome er apps du starter, hvis du ikke i en Chrome browser direkte vælger at dele billede, så derfor får du en ringere kvalitet på samsung, når den sender hele dit billede fra tablet til tv.

Sony har lign. mirror funktion og der er altså ikke så sejt som det ellers kan lyde, ser du film eller sån, så er det i lousy kvalitet, da flaskehalsen er , den laver billede kvaliteten om mellem tablet og tv.


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4672
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 333 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: TV Browser

Indlæg af MichaelK » 08 dec 2018 13:36

Ok, på den måde. Når jeg caster tv signalet til tabletten, går det til gengæld meget bedre.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Re: TV Browser

Indlæg af pendec » 08 dec 2018 13:46

MichaelK skrev:
08 dec 2018 13:36
Ok, på den måde. Når jeg caster tv signalet til tabletten, går det til gengæld meget bedre.
TV Signalet er præcis det samme som hvis du modtog over antenne eller via Fiber kabel, det er kun transport metoden som er forskellig, så når du kan caste tv signal til tablet, som jeg formoder er til en specifik app? Så er det nok også det rigtige tv signal du modtager og behandler, og så er det jo perfekt.

Det samme gør jeg fra min sat modtager, så jeg har streamet tv på telefon i hele huset og "så" kan jeg cast billede fra telefon til andre tv men det bliver altså i ringere kvali.

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 810
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 319 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: TV Browser

Indlæg af Bri_Jac » 08 dec 2018 15:59

MichaelK skrev:
08 dec 2018 12:42
Ja tilsvarende kan også laves med KODI og en RPI3
https://kodi.tv/

pendec

Re: TV Browser

Indlæg af pendec » 08 dec 2018 16:16

Bri_Jac skrev:
08 dec 2018 15:59
Ja tilsvarende kan også laves med KODI og en RPI3
https://kodi.tv/
Det var fint i 480p tiden, nu er der 1080p/HDR , 4K/HDR og 60fps afspilninger i 2160p, der dør rpi3 :) Har selv en, så det er skam afprøvet.


Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 810
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 319 gange
Modtaget likes: 42 gange

Re: TV Browser

Indlæg af Bri_Jac » 13 dec 2018 22:07

pendec skrev:
08 dec 2018 16:16
Det var fint i 480p tiden, nu er der 1080p/HDR , 4K/HDR og 60fps afspilninger i 2160p, der dør rpi3 :) Har selv en, så det er skam afprøvet.
Så tager du bare næste step med større processer og mere RAM, du kan jo bruge en gammel laptop og installere Kodi på den
og virker det heller ikke, så køber du bar en ny dyr maskine og installerer kodi på den :-)
https://kodi.tv/download

thermik
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 292
Tilmeldt: 09 jan 2011 16:31
Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
Areal: 130 m2
Brændsel: pillefyr
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 28 gange

Re: TV Browser

Indlæg af thermik » 14 dec 2018 11:10

Hvis du vil gå den nemme vej skal du købe en Nvidia Shield tv box den kan det hele inkl. kodi,netfix,viaplay,hbo,spotifi, plex, kan også agere plex server, osv. prøv at google den og se hvad folk skriver.

Jeg har selv 2 boxe den ene sidder i vores teknik skab med et hdmi kabel gennem væggen til fjernsyn i køkken og fjernbetjening trækker i gennem væggen, i stuen sidder boxen på bagsiden af fladskærmen.

I øvrigt kan vi betjene boxen med fjernbetjening til vores tv, den stremer 4k over dit netværk hvis der er nok fart på det grej du har. Boxen har indbygget crome cast.

Link til box i elgiganten den findes også med en harddisk indbygget.
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... nbetjening

Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: TV Browser

Indlæg af Kosmic » 26 dec 2018 16:59

Yihaa - jeg fik en Chromecast i julegave og fik den sat til TV'et. Med lidt besvær fik jeg installeret Google Home og jeg fik hil igennem til et par YouTube videoer. Alt er - æhh - fint.
Der er bare en ting som kom noget bag på mig; Mens jeg afspillede et video valgte jag at stoppe og finde noget andet på mobilen, - - men videoen på TV'et fortsatte selvom jeg var gået ud af den på mobilen. Faktisk oplevede jeg at jeg ikke kunne styre TV'et uden at skulle skulle/tænde den.
Må have misset noget??

thermik
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 292
Tilmeldt: 09 jan 2011 16:31
Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
Areal: 130 m2
Brændsel: pillefyr
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 28 gange

Re: TV Browser

Indlæg af thermik » 26 dec 2018 17:02

Kosmic skrev:
26 dec 2018 16:59
Yihaa - jeg fik en Chromecast i julegave og fik den sat til TV'et. Med lidt besvær fik jeg installeret Google Home og jeg fik hil igennem til et par YouTube videoer. Alt er - æhh - fint.
Der er bare en ting som kom noget bag på mig; Mens jeg afspillede et video valgte jag at stoppe og finde noget andet på mobilen, - - men videoen på TV'et fortsatte selvom jeg var gået ud af den på mobilen. Faktisk oplevede jeg at jeg ikke kunne styre TV'et uden at skulle skulle/tænde den.
Må have misset noget??
Du skal vel bare tilbage til den app du brugte på mobilen og stoppe afspilningen ?

pendec

Re: TV Browser

Indlæg af pendec » 26 dec 2018 18:37

Du kan bruge din fjernbetjening til tv, og har den "STOP" og "PAUSE/PLAY" knapper, så brug dem, og du kan styre youtube uden at skulle bruge HOME eller den app som du startede afsplilning med.
Nyere mobiler "føler" at der er en cast igang, og du får et aktivt faneblad på telefonen om denne session kører, den kan du også vælge at stoppe afspilning med. Det er i hvert fald sådan på samsung telefon.

Så et tryk på "stop", og den stopper afspilning.

Det er helt korrekt at alt afspilles uafhængigt af din mobil, og udgangspunkt skal/kan du bruge samme app til at stoppe cast via cast ikonet.


Besvar