Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

pc fryser med blå skærm

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Besvar
Brugeravatar
Pawgs
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 221
Tilmeldt: 21 jan 2016 18:41
Mit fyr: Ksm multistoker 325-18
Areal: 195
Fremviser gerne i postnummer: 8940
Givet likes: 44 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: pc fryser med blå skærm

Indlæg af Pawgs » 17 nov 2018 14:55

Der er efterhånden kun bundkort og Cpu tilbage.


Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: pc fryser med blå skærm

Indlæg af John Skov Jensen » 17 nov 2018 15:00

Pis, same shit med ny disk.
Nu er grafikkortet flået ud som anbefalet af pendec

Brugeravatar
Pawgs
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 221
Tilmeldt: 21 jan 2016 18:41
Mit fyr: Ksm multistoker 325-18
Areal: 195
Fremviser gerne i postnummer: 8940
Givet likes: 44 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: pc fryser med blå skærm

Indlæg af Pawgs » 17 nov 2018 15:13

Jeg ville også være stærkt overrasket hvis det havde noget med ssd'en at gøre.

pendec

Re: pc fryser med blå skærm

Indlæg af pendec » 17 nov 2018 19:20

Pawgs skrev:
17 nov 2018 14:55
Der er efterhånden kun bundkort og Cpu tilbage.
Synderen kan da godt være grafik kort, især hvis det har været i nærheden af noget OC som sønnen måske ikke helt kunne styre.

Så endnu en udgift, og grafik kort kan være ret dyre, hvis man lyster men så ville jeg forsøge at hive det ud og teste med intern HDMI først og lade grafik kort ligge ved siden af i nogle dage. Det interne virker nok ikke godt til spil men kan da indikere om grafik kort er synderen, eller Nvidia driver for den sags skyld.
John Skov Jensen skrev:
17 nov 2018 15:00
Nu er grafikkortet flået ud som anbefalet af pendec
Hov, den så jeg så ikke men ja, den kan da afprøves, jeg har checket bundkort og du har en intern HDMI på bundkort.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: pc fryser med blå skærm

Indlæg af John Skov Jensen » 17 nov 2018 19:35

pendec skrev:
17 nov 2018 19:20
Synderen kan da godt være grafik kort, især hvis det har været i nærheden af noget OC som sønnen måske ikke helt kunne styre.

Så endnu en udgift, og grafik kort kan være ret dyre, hvis man lyster men så ville jeg forsøge at hive det ud og teste med intern HDMI først og lade grafik kort ligge ved siden af i nogle dage. Det interne virker nok ikke godt til spil men kan da indikere om grafik kort er synderen, eller Nvidia driver for den sags skyld.


Hov, den så jeg så ikke men ja, den kan da afprøves, jeg har checket bundkort og du har en intern HDMI på bundkort.
Det er helt vildt hvor lidt muskler der er i sådan et internt kort
Selv med alle setting i spillet sat til max performance og minimum af details kan et spil næsten ikke køres

Som knægten sagde, far jeg håber den kommer med blå skærm omgående så vi kan sætte grafikkortet tilbage i maskinen icon_cheesygrin.gif


pendec

Re: pc fryser med blå skærm

Indlæg af pendec » 17 nov 2018 20:05

John Skov Jensen skrev:
17 nov 2018 19:35
Som knægten sagde, far jeg håber den kommer med blå skærm omgående så vi kan sætte grafikkortet tilbage i maskinen icon_cheesygrin.gif
(hov) Personligt, lad os håbe den IKKE gør, for så skal du ud og købe fed julegave, jeg ville klart se på 1070 eller den nye serie GTX2070, det er kun et spørgsmål om 3200-4000kr , så bare 50% af en ny pc i 10.000 klassen men det kort rykker i hvert fald til Fortnite i en fin 1080p opløsning og måske med 144fps.

Nahh,, måske lidt dyrt men kommer du ned i 1060 så begynder det at være sån lidt, som at man næsten skal have fat i en konsol istedet :)

Der er jo også en rigtig god chance for at spare en god portion penge på de kort på Black Friday, altså om ca. 1 uge, så er det bare at skimme netpriser og evt. power om de ryger langt ned eller har nogle gode procenter i rabat på grafik kort.

Men godt at høre, sønnen bare kan leve med sit gamle kort :) Så er det måske bedst den fejler med blå skærm.

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: pc fryser med blå skærm

Indlæg af John Skov Jensen » 18 nov 2018 08:25

Status med demonteret grafikkort er at den fryser jævnligt. Ikke med blå skærm, men fryser og fastholder skærmen der hvor den var
Stadig event 172 kernel power meldinger

Jeg mistænker at problemet er det samme, blot at det interne grafikkort gør at den fryser i stedet for blå skærm
Jeg har siddet og arbejdet med den når det sker, f.eks var jeg ved at foretage ændringer i rocket league opsætningerne så fryser den uden varsel
Også tomgang får den til at fryse uden der er nogen der rører ved den, så fryser den med skrivebordet stående stille. Dvs man på uret kan se hvornår det skete
Eneste måde at komme videre er at holde power knappen inde

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: pc fryser med blå skærm

Indlæg af John Skov Jensen » 18 nov 2018 08:30

Er det bundkortet med processor der står for tur?, ja hvad fanden det er jo det sidste der er tilbage
Er der et bundkort i handlen der kan passes sammen med ram og andet hw i maskinen?
Evt også ny processor

pendec

Re: pc fryser med blå skærm

Indlæg af pendec » 18 nov 2018 09:04

Det som ikke er afprøvet men kunne være en årsag, er cpuen. Blæser kan jo have mindsket kontakt med cpu overflade, og den cpu ikke afkøles korrekt.

Skifter du bundkort/cpu/ram, så får du jo udelukket det problem :) Men det kan være bundkort/cpu er ok men bare ikke spiller godt sammen mere.

Så måske,
af med blæser og ud med cpu, rengør begge, smid cpu i igen, nyt kølepasta på (koster måske 50kr), og blæser på. og se om det hjalp?

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Re: pc fryser med blå skærm

Indlæg af John Skov Jensen » 18 nov 2018 09:06

pendec skrev:
18 nov 2018 09:04
Det som ikke er afprøvet men kunne være en årsag, er cpuen. Blæser kan jo have mindsket kontakt med cpu overflade, og den cpu ikke afkøles korrekt.

Skifter du bundkort/cpu/ram, så får du jo udelukket det problem :) Men det kan være bundkort/cpu er ok men bare ikke spiller godt sammen mere.

Så måske,
af med blæser og ud med cpu, rengør begge, smid cpu i igen, nyt kølepasta på (koster måske 50kr), og blæser på. og se om det hjalp?
Cpu bliver ikke særlig varm, det har jeg holdt øje med med speecy tror jeg det hedder i et stykke tid


Besvar