Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Anbefal bærbar, ikke gaming

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
pendec

Re: Anbefal bærbar, ikke gaming

Indlæg af pendec » 02 maj 2018 11:48

Husk , lille irriterende ulempe ved mange bærbare som primært er stationære maskiner, er power knappen sidder under skærmen på pc, som primært nok holdes lukket, så du vil altså skulle have plads til maskinen så skærm kan åbnes op.

Jeg mener Lenovo har en power knap på siden uden at åbne skærmen :)

på de 2 første Asus og Acer, synes jeg kun prisen og grafik gør den store forskel? Så her er prisen på Asus en fordel?
de 2 HP maskiner mener jeg ikke du behøver gå op i, at cpu''n har flertrådet cpu (QUAD-core) kræver dine applikationer så også understøtter det, før du virkelig mærker det.

Så gode eksempler, og måske her at Asus maskinen den du får , bedste værdi for prisen , ud af, uden du betaler 5000+ , det er så min mening.


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Anbefal bærbar, ikke gaming

Indlæg af Ulrik » 02 maj 2018 17:05

Det ser også ud til at den Asus koster 5200 alle andre steder end power hvor den koster 3800
MvH Ulrik©

thermik
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 292
Tilmeldt: 09 jan 2011 16:31
Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
Areal: 130 m2
Brændsel: pillefyr
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 28 gange

Re: Anbefal bærbar, ikke gaming

Indlæg af thermik » 02 maj 2018 17:25

Lenovo evt brugt det er bærbar der er lavet til erhvervs folk på farten og de holder længe.

Tjek den her (brugt har selv en magen til købt fra ny ved forhandler til omkring 13k ): https://www.guloggratis.dk/elektronik/c ... ny-core-i5

Mere power og helt ny https://www.guloggratis.dk/elektronik/c ... enovo-t560

Jeg har købt to nye lenovo pcèr af manden selv der er satdig garanti på de nye han sælger.

pendec

Re: Anbefal bærbar, ikke gaming

Indlæg af pendec » 02 maj 2018 17:36

Ulrik skrev:
02 maj 2018 17:05
Det ser også ud til at den Asus koster 5200 alle andre steder end power hvor den koster 3800
Ok, så er det måske et godt tilbud der.
thermik skrev:
02 maj 2018 17:25
Lenovo evt brugt det er bærbar der er lavet til erhvervs folk på farten og de holder længe.
Den sidste du linker til som er ny, er jo rimelig dyr i forhold til denne Asus som fås til 3800,- så det ville jeg ikke købe på guloggratis.
Og den maskine, "som er ny", kikker du på billede af label med serie nummer, så fremgår produktions dato som 2016, så ikke helt virkeligheden afspejlet på den, og så er det altså ligemeget om den er i kasse, det fortæller mere om hardware når produktions dato er så gammel.

Den anden er da billigere men mangelfuld i detaljer, så man er ikke helt sikker på hvad man køber, så skal man slå modellen op på serienummer/modeltype og ikke bare navnet.

Jeg mener jeg spurgte til brugen, og den skal vel bare stå derhjemme siden det ikke blev nævnt, så hvorfor have en maskine til dem på farten :)

thermik
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 292
Tilmeldt: 09 jan 2011 16:31
Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
Areal: 130 m2
Brændsel: pillefyr
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 28 gange

Re: Anbefal bærbar, ikke gaming

Indlæg af thermik » 02 maj 2018 17:51

pendec skrev:
02 maj 2018 17:36
Ok, så er det måske et godt tilbud der.


Den sidste du linker til som er ny, er jo rimelig dyr i forhold til denne Asus som fås til 3800,- så det ville jeg ikke købe på guloggratis.
Og den maskine, "som er ny", kikker du på billede af label med serie nummer, så fremgår produktions dato som 2016, så ikke helt virkeligheden afspejlet på den, og så er det altså ligemeget om den er i kasse, det fortæller mere om hardware når produktions dato er så gammel.

Den anden er da billigere men mangelfuld i detaljer, så man er ikke helt sikker på hvad man køber, så skal man slå modellen op på serienummer/modeltype og ikke bare navnet.

Jeg mener jeg spurgte til brugen, og den skal vel bare stå derhjemme siden det ikke blev nævnt, så hvorfor have en maskine til dem på farten :)
Du må gerne have din mening men jeg må vel også have min ?


pendec

Re: Anbefal bærbar, ikke gaming

Indlæg af pendec » 02 maj 2018 18:00

thermik skrev:
02 maj 2018 17:51
Du må gerne have din mening men jeg må vel også have min ?
joda, så skal du bare argumentere lidt mere for valget. Jeg synes erhvervlivet og være på farten ikke er nok, når det er specs på maskinen , billigst som muligt som er vigtigt her.

Og min holdning til nyt på dba og guloggratis kræver original købs kvitteringer og rimelige priser, ved videresalg af uåbnede produkter. Og der er vel der rådgivning og erfaring kommer Ulrik til gode?


Besvar