Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Manglende undertekster på Deadline

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Besvar
EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Manglende undertekster på Deadline

Indlæg af EJB » 27 apr 2018 19:50

Hej!

Jeg har et mærkeligt problem med undertekster på TV'et.

Jeg modtager signal fra almindelig gammel antenne på taget, og signalet fejler ikke noget.
Men hver gang jeg ser Deadline på DR2, så mangler underteksterne.

Det kan måske være lige meget, når der tales engelsk, men tysk, fransk Italiensk eller russisk, ja, det er ikke lige spidskompetancer.
Det er kun Deadline på DR2, der mangler undertekster.

Jeg kan sidde og se et eller andet på DR2 lige før Deadline, er det udenlandsk, er der fint danske undertekster, så kommer Deadline, så mangler underteksterne.

Deadline slutter og kommer der efterfølgende noget på udenlandsk, ja, så er underteksterne der igen.
Meget mystisk, kan nogen hjælpe?


kivi
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 37 gange

Re: Manglende undertekster på Deadline

Indlæg af kivi » 27 apr 2018 20:33

Har du evt. et ældre tv eller boks, der ikke understøtter undertekster der udsendes seperat.

Eller måske de bare skal aktiveres på tv/boks
Mvh. Ole

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Manglende undertekster på Deadline

Indlæg af EJB » 27 apr 2018 21:35

Nja! Tv'et er fire år gammelt 42" Medion.

Jeg har tilsluttet TV-boks så jeg kan anvende Internet uden om TV, der ellers selv indeholder Internet.

Boksen er under et år gammel.

Men når jeg ser Deadline, er TV'et tilsluttet gammel antenne på taget, og intet andet burde ha' indflydelse på udsendelsen.

Det mærkelige er jo, at jeg kan sidde og se et program på DR2, som, når en udenlandsk stemme kommer på, viser danske undertekster.
Når næste program så er Deadline, kommer der ingen undertekster på udenlandsk sprog.
Så slutter Deadline, næste program fortsætter, og hvis der kommer en, der taler et sprog som ikke er dansk, så kommer der undertekster på.

pendec

Re: Manglende undertekster på Deadline

Indlæg af pendec » 27 apr 2018 21:50

Der findes forskellige typer tekster, og i Danmark, så er nogle programmer på nogle kanaler født med tekster, altså lagt på udsendelsen direkte, og andre skal man selv aktivere. Der er egentlig en helt anden type undertekster, som f.eks Viasat benytter, det er teksttv baserede tekster. Det er nok ikke tilfældet for Deadline.

Jeg vil tro at dine tekster på deadline er valgbare, så du skal ind i undertekst menu på din tv boks , eller på dit tv og finde det sted du kan aktivere eller vælge hvilken undertekst du vil se. TV burde huske det til næste gang, hvis du aldrig har valgt dette.
Sådan en ændring kan også ske, hvis tv ikke står til Dansk i opsætning, og f.eks kører med engelsk eller tyske menu, og derfor matcher undertekst så ikke til det valg, eller din skærm har slet ikke haft dansk understekst som valg?

pendec

Re: Manglende undertekster på Deadline

Indlæg af pendec » 27 apr 2018 22:42

Har tilfældigvis lige slået over på Deadline nu :)

Og jo, de bruger TekstTV undertekster, så du skal finde ud af om du kan få dem sat op på dit Medion tv, måske er det tv't som ikke understøttet Teksttv undertekster som standard i stedet for DVB undertekster.

De ligger på: 369,397,398, 437 Ved ikke lige hvilken du skal vælge når det er andet end dansk som tales, 397 er døve tekstning "live".


EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Manglende undertekster på Deadline

Indlæg af EJB » 27 apr 2018 22:52

På TV'et er undertekst sat til dansk, og er også slået til. Derfor virker det nok på alt andet end Deadline.

Tekst TV har jeg aldrig anvendt, ved ikke rigtig hvad det er, ud over at min svoger altid sidder og kigger på det, - sport, men jeg har aldrig sat mig ind i hvad det er, fordi på mig har det virket som "noget kedeligt noget".

Kan du fortælle mig hvad jeg skal gøre, og helst hvor jeg bliver ført frem skridt for skridt?

NB: Jeg har en knap hvor der står "tekst TV". på min fjernbetjening, når jeg trykker på den, kommer der en del tekst på skærmen.

pendec

Re: Manglende undertekster på Deadline

Indlæg af pendec » 27 apr 2018 23:03

Du trykker på TekstTV knappen, og næste: Taster så en af de tal jeg nævnte, prøv med 369 og så gå fremad, hvis det ikke virker.

Du skal selvfølgelig vælge det, når der er et program som du mener burde have tekster på.
Når tekster kommer frem, så bliver skærmen som regel, ryddet, og den er blank, og kun undertekster kommer på, hvis de er lavet dertil.

Andre knapper virker ikke på remote, før du trykker på teksttv igen for at lukke vinduet / lukke for teksterne

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Manglende undertekster på Deadline

Indlæg af EJB » 29 apr 2018 13:25

pendec skrev:
27 apr 2018 23:03
Du trykker på TekstTV knappen, og næste: Taster så en af de tal jeg nævnte, prøv med 369 og så gå fremad, hvis det ikke virker.

Du skal selvfølgelig vælge det, når der er et program som du mener burde have tekster på.
Når tekster kommer frem, så bliver skærmen som regel, ryddet, og den er blank, og kun undertekster kommer på, hvis de er lavet dertil.

Andre knapper virker ikke på remote, før du trykker på teksttv igen for at lukke vinduet / lukke for teksterne
Nu har jeg danske undertekster på Deadline.
Mange tak for hjælpen.
Altid dejligt at kunne henvende sig her på Stokerpro.


Besvar