Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vælg et tv til konen

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Vælg et tv til konen

Indlæg af Lintz » 03 feb 2018 12:46

Konen i huset vil have nyt fjernsyn.

- Og straks er man på herrens mark da jeg nok må indrømme at det interesserer mig "nada" hvad angår specifikationer på sådan et apparat.

Tv-kiggeri bliver det heller ikke meget af for mit vedkommende - Har stort set ikke set noget siden sidste Formel 1 løb i efteråret men nu nærmer tiden sig jo for opstart og så vil det da være rart at kunne se Formel 1 på TV3 plus - Det kan det gamle ikke.

Vi har et 31 tommer SONY nu med en siddeafstand på ca. 270 cm.
Skal da nok op i størrelse men ikke noget ekstrem.

Wi-fi vil nok være en fordel samt mulighed for optagelse på harddisk hvis det stadig findes.

Opløsning og UH eller UHD aner jeg ikke hvad er normalt i dag.

Pris - Max. 4000 siger konen.

- Så vælg et på https://www.elgiganten.dk/catalog/tv-ra ... er-sidebar
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


pendec

Re: Vælg et tv til konen

Indlæg af pendec » 03 feb 2018 13:05

For at optage til harddisk, skal man bruge det interne antennel signal i tv, altså antennel eller kabel. Eksterne bokse ødelægger dette.

Så supplerende spørgsmål.

- Tv signal? yousee,boxertv,stofa, eller bare dr eller andet.
- 49"? Ser ud til at ramme de 4000,-
- Brede synsvinkler, eller gode farver? Sidder i altid ligefor eller kan i sidde ude i siderne og kikke på tv.
LG har IPS primært paneler i den klasse, og de har ringere sort men bedre vinkler når man sidder ude i siderne.
Samsung bruger VA paneler, som giver bedre sort og derfor farver men de giver dårlige synsvinkler (udsmattet) fra siderne.
- Så er der nogle producenter som er bedre til bevægelser, f.eks Sony , de har dog både VA og IPS paneler, og kan lide af andre problemer.

btw,
din link virker ikke.

Man kan når man ikke ser meget tv, nok godt købe billigt og springe de mere kendte over, og se på TLC/Finlux og lign, hvis tv alligevel ikke er det man gør sig i. Det er dog en smagssag.

Du behøver sjældent købe tillægsforsikring, hvis du allerede har egen forsiking som dækker, selv indbo dækker en del som elskader.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Vælg et tv til konen

Indlæg af Lintz » 03 feb 2018 13:24

pendec skrev:
03 feb 2018 13:05
For at optage til harddisk, skal man bruge det interne antennel signal i tv, altså antennel eller kabel. Eksterne bokse ødelægger dette.

Så supplerende spørgsmål.

- Tv signal? yousee,boxertv,stofa, eller bare dr eller andet.
- 49"? Ser ud til at ramme de 4000,-
- Brede synsvinkler, eller gode farver? Sidder i altid ligefor eller kan i sidde ude i siderne og kikke på tv.
LG har IPS primært paneler i den klasse, og de har ringere sort men bedre vinkler når man sidder ude i siderne.
Samsung bruger VA paneler, som giver bedre sort og derfor farver men de giver dårlige synsvinkler (udsmattet) fra siderne.
- Så er der nogle producenter som er bedre til bevægelser, f.eks Sony , de har dog både VA og IPS paneler, og kan lide af andre problemer.

btw,
din link virker ikke.

Man kan når man ikke ser meget tv, nok godt købe billigt og springe de mere kendte over, og se på TLC/Finlux og lign, hvis tv alligevel ikke er det man gør sig i. Det er dog en smagssag.

Du behøver sjældent købe tillægsforsikring, hvis du allerede har egen forsiking som dækker, selv indbo dækker en del som elskader.
Vi har Boxer.

Havde regnet med et sted mellem 45 - 50 tommer - Så meget passende med ca 49 tommer.

Sidder som regel lige for - Eller ligger :D

Linket er bare til el-gigantens hjemmeside hvor vi kommer til at købe tv.
Prøv evt. denne: https://www.elgiganten.dk/catalog/tv-ra ... dskarms-tv

Vil nok tage de mest kendte mærker (for mig) SONY / Panasonic / LG og ligende.

Vedr. forsikring er vi dækket ind i indbo.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pendec

Re: Vælg et tv til konen

Indlæg af pendec » 03 feb 2018 13:47

Da Elgigantens Sony skærm er med IPS panel, så ville jeg personligt vælge LG skærm med deres WebOS 3.5 , altså en 49UJ* model

Weekend tilbuddet: https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... v-49uj701v
er vel ok, der er nok også en Samsung skærm i den klasse, som matcher prisen , det må blive en smagssag om kvaliteten på billede , da flere samsung har VA panel.
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ue49mu6195

begge er på lager i flere afdelinger, så måske kan du se dem i butikken og vælge lidt ud fra det. Du kan desværre risikere at den skal bestilles online hvis ekspedienten ikke makker ret og skærmen har en anden pris i butikken, så bestil den evt. over telefonen på deres side og gå ind og hent den. De har info'n ved kassen, så du behøver ikke vente 2 timer på de selv finder skærmen og lægger den på en hylde.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Vælg et tv til konen

Indlæg af Lintz » 03 feb 2018 13:51

pendec skrev:
03 feb 2018 13:47
Da Elgigantens Sony skærm er med IPS panel, så ville jeg personligt vælge LG skærm med deres WebOS 3.5 , altså en 49UJ* model

Weekend tilbuddet: https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... v-49uj701v
er vel ok, der er nok også en Samsung skærm i den klasse, som matcher prisen , det må blive en smagssag om kvaliteten på billede , da flere samsung har VA panel.
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ue49mu6195

begge er på lager i flere afdelinger, så måske kan du se dem i butikken og vælge lidt ud fra det. Du kan desværre risikere at den skal bestilles online hvis ekspedienten ikke makker ret og skærmen har en anden pris i butikken, så bestil den evt. over telefonen på deres side og gå ind og hent den. De har info'n ved kassen, så du behøver ikke vente 2 timer på de selv finder skærmen og lægger den på en hylde.

Nu er konen skredet......................Men tror hun kommer hjem senere idag :D

Så forlægger jeg lige hende disse par tilbud :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Vælg et tv til konen

Indlæg af Tom_AT » 03 feb 2018 15:46

Der er jo faktisk rigtigt mange muligheder og stort set alle producenter lave fornuftige tv i alle prisklasser.

Men var jeg dig ville jeg spørge på et forum der har tv som primære interesseområde. Fx flatpanels.dk der er en langt større skare af brugere der ved en masse.

Præcis som man jo bruger stokerpro til varmeinstallation :)

Spørger jo heller ikke på flatpanels ang pillefyr :)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Vælg et tv til konen

Indlæg af Lintz » 03 feb 2018 15:49

Tom_AT skrev:
03 feb 2018 15:46
Der er jo faktisk rigtigt mange muligheder og stort set alle producenter lave fornuftige tv i alle prisklasser.

Men var jeg dig ville jeg spørge på et forum der har tv som primære interesseområde. Fx flatpanels.dk der er en langt større skare af brugere der ved en masse.

Præcis som man jo bruger stokerpro til varmeinstallation :)

Spørger jo heller ikke på flatpanels ang pillefyr :)
Ah - Tror nok der er et par kompetente brugere herinde der kan vejlede - Ellers kan jeg jo altid skyde skylden på dem når konen brokker sig icon_cheesygrin.gif

Derudover kan man jo nok risikerer at man får en meget nørdet tilgang til det ved at henvende sig på sådan et forum.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3399
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Re: Vælg et tv til konen

Indlæg af pelle » 03 feb 2018 15:58

Vi har en 55 tommer LG. Var dog ikke tilfreds med hardwaren så købte en billig stationær pc og sluttede tvet til den. Så, sidder i sofaen med trådløs mus og tastatur. Det virker godt.Streamer alt vores tv .
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 441
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Vælg et tv til konen

Indlæg af vinther2 » 03 feb 2018 15:59

Tror også jeg vil tilslutte mig den anbefaling/forslag Pendec angiver fra Elgiganten, vedrørende 49 tommer LG. Ser ud til at være et fint TV, også til prisen, men som åbenbart kun er gældende her i weekenden! Nogle forhandlere vil have ca. 7000 kr.!
Her er mere omtale på LGs hjemmeside: http://www.lg.com/dk/tv/lg-49UJ701V
Og vil du optage udsendelser, så er der også mulighed for det, via en ekstern harddisk. (PVR)
God jagt :)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Vælg et tv til konen

Indlæg af Lintz » 03 feb 2018 16:03

Kan se at de par som Pendec linker til er inklusiv 3 mdr. Viaplay - Mon ikke det bare skal afmeldes ved køb.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar