Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Indlæg af kovas » 18 okt 2017 19:06

Hej til Jer.
For godt et år siden købte jeg en lenovo thinkpad, for at kunne streame dr- programmer til tv-et. Via hdmi Det har fungeret fint indtil nu hvor der ikke længere kommer lyd med over til tv-et. Når man tilslutter hdmi kommer der i lyd en rubrik som hedder Samsung lyd Samsung er tv-et. Går jeg så længere ind så kan man se at de grønne bjælker i samsung lyd bevæger sig, men der kommer ikke lyd i tv-et. Jeg kan skifte til pc-ens egen lyd og få lyd den vej, men højtalerkvalliteten her er bare dårlig. Er der nogen som har et bud på hvad fejlen kan være? Da problemet startede kom der lyd i crome- browsern, men ikke i firefox, og det virkede på filmstriben i firefox. Nu er den gal i alle browsere. Alle tjenester.
På forhånd tak.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


pendec

Re: Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Indlæg af pendec » 18 okt 2017 19:17

kan du ikke tage et billede fra skærmen hvor du viser lydenheder og lægge op? altså der hvor du ser lyden spille på korrekt udgang f.eks?

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Indlæg af kovas » 18 okt 2017 19:27

Jeg prøver her.
IMG_4303.JPG
IMG_4304.JPG
IMG_4305.JPG
Vil du ha flere billeder så bare sig til :great:
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Indlæg af Zarge » 18 okt 2017 19:46

Måske driveren er blevet "opdateret"

pendec

Re: Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Indlæg af pendec » 18 okt 2017 19:59

WiDi audio har ikke noget med HDMI digital audio at gøre, så vælger du den udgang, så er det forkert.

ELLER,
Mener du egentlig at du forbinder til TV over trådløst , så du "smider" billede over på tv via WiDi?
Så burde lyden jo virke.

ELLER
Hvis du stadig mener det er via HDMI,
så mangler der en en HDMI audio out i din liste nu.
hdmi-out.JPG
Sådan ser min ud, og jeg har også prøvet WiDi men slået det fra, da skærm opdatering er for langsom for mig.

Virker lydeffekter i windows?


pendec

Re: Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Indlæg af pendec » 18 okt 2017 20:06

kovas skrev: Jeg kan skifte til pc-ens egen lyd og få lyd den vej, men højtalerkvalliteten her er bare dårlig.
Jeg tænker lidt, mener du denne lyd kommer ud på TV? og den bare ikke er så god? så kan årsagen være mange andre.

Lyd afhænger jo af hvad du afspiller, og hvordan tv indstilles til at gengive det.

Jeg mistænker du skal vælge denne udgang, da forskellen fra min HDMI lyd og din, er Realtek high definition audio og på min kan du jo ikke se det er HDMI ud men det er det.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Indlæg af kovas » 18 okt 2017 22:19

Hej pendec.
tak for svar.
det er faktisk en trådløs hdmi. Mirascreen- den fungerer super fint. og der er ingen forsinkelse mellem pc og tv Mangler bare lyden. Den lyd jeg kan få som er dårlig er ud af pc-ens små højtalere. dengang det virkede var det normal tv lyd som når man så tv. realtec er kun pc -ens lyd. Men der er også problemer når jeg bruger et hdmi kabel. Havde ikke bemærket at den hed noget andet med den trådløse.
Zarge. Jeg har været inde i enhedshåndtering og bedt den opdaterer alt hvad som har med lyd at gøre. Den påstår at den ikke kan finde noget som er bedre.
Last edited by 1 on kovas; edited 18 times in total
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

pendec

Re: Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Indlæg af pendec » 18 okt 2017 22:31

Så har jeg lige testet igen :)

Jeg fik nu genopfrisket hvorfor jeg ikke bruger det. Jeg har en UHD skærm opløsning, og screenshare/miracast kører desværre kun over wifi, og når man kører 3840x2160 så ryger musen, og den lagger helt vildt, det virker nok fint til film men ikke til almindelig brug som jeg prøvede.

Jeg ved ikke hvorfor lyden fejler, kan kun konstatere det må være dit tv som er indstillinget til ikke at afspille eller du har skruet ned for lyden på den enhed som afspiller (som billede dog ikke viser)

Jeg ville tro du skal forsøge at nulstille tv forbindelsen, evt. slet godkendelse hvis det eksisterer på samsung.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Indlæg af kovas » 18 okt 2017 22:36

Hej.
"Jeg ville tro du skal forsøge at nulstille tv forbindelsen, evt. slet godkendelse hvis det eksisterer på samsung". hvad betyder det? Jeg forstår det ikke når det har virket. Både med kabel og trådløst.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

pendec

Re: Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Indlæg af pendec » 19 okt 2017 09:27

kovas skrev:Hej.
"Jeg ville tro du skal forsøge at nulstille tv forbindelsen, evt. slet godkendelse hvis det eksisterer på samsung". hvad betyder det? Jeg forstår det ikke når det har virket. Både med kabel og trådløst.
Nu må jeg så spørge helt præcist, når du skriver kabel, er det så et HDMI kabel tilsluttet tv? Og har du windows lydeffekter på TV , har du aktiveret den RealTek High def. audio kanal i windows?

Trådløst virkede det bare her, og hvis du mener begge dele fejler nu, så må det være det du afspiller som ødelægger det, her mener jeg , det hjælper ikke at afspille en Blu-ray med Dolby-HD lyd fra PC, og håbe TV så kan afspille den Digitale lyd, det er ikke mange skærme som kan det, der skal en anden afspiller, som VLC til, så du konverterer lyd. Det var så et gæt hvis lyden er væk på sådan en afspilning.

Men når du selv erfarer lyd er væk på kabel og trådløst, så må det næsten være på tv skærmen fejlen sker? Når du sætter kabel i din pc skærm har du jo sagt lyden er tilbage?


Besvar