Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Indlæg af kovas » 19 okt 2017 13:10

Hej igen pendec.
Den lyd som har interesse her er alene den som kommer smmen med et program fra nettet. Det kan være dr.dk eller filmstriben.dk. det er det eneste som jeg vil overføre til tv. Har en blue-ray som sidder i et andet hdmi stik, og som fungerer.
Men ellers er jeg helt på herrens mark. Problemerne med lyd startede før jeg fik miradimsen. Dvs med hdmi kabel fra pc til tv. Nu til morgen snakkede jeg så med en i motionscenteret som sagde at nogen gange var han nødt til at slukke helt for sit tv (altså på kontakten) for at få det til at køre ordentligt. Det prøvede jeg så da jeg kom hjem, og det var nok slukket i 1/2 time og nu virker lyder når jeg bruger hdmikabel både med dr og filmstriben. Men der er ingen lyd når jeg bruger Mirascreen så slår den over på intel Vidi audio device, som ikke sender lyden med over til tvet.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


pendec

Re: Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Indlæg af pendec » 19 okt 2017 15:45

Nu har jeg endnu engang testet screenshare (WiDi løsning) til min skærm. Her virker lyd fra Bagedysten fint på den tv skærm jeg sender til.
Lyden skifter i windows til den session jeg har forbundet til.

Må jeg spørge om du forbinder til trådløs skærm igennem Windows skærm indstillinger?
Altså
"Forbind til trådløs skærm" funktionen som viser en menu bjælke i højre side af skærmen når du vælger det?
Sådan fungerer det her, og lyder virker fint fra firma maskinen til det formål.

At du også har problemet med et HDMI kabel, det gør ikke nogenting lettere. Du har miracast software installeret? du må måske afinstallere det, og se om HDMI kabel så virker fint igen, for så er det jo miracast software fejl som ødelægger det. Mærkeligt er vel at HDMI kabel til PC skærm virker fint?

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Indlæg af kovas » 19 okt 2017 16:47

Jo jeg forbinder til trådløsskærm gennem windows. Da jeg startede var det gennem tilføj blue tooth eller andre enheder. Så fandt windows mirascreen og koplede den på. Siden brugte jeg i nederste højre hjørne ingen nye beskeder "Opret forbindelse" hvorefter den koblede til skærmen. Så der er som sådan ikke installeret nogen software, medmindre det er kommet fra mirascreen donglen. Jeg ringede til sælger, men der sagde man at de ikke kunne yde support på disse produkter så hvis det ikke hjalp at afinstallere og geninstallere så måtte jeg sende dimsen tilbage. Så det gør jeg nok. Ærgeligt for det var ellers ret fedt at kunne sidde ved pc-en og klare det hele. Så undgik man al flytteriet og kabelhalløj, men sådan skulle det altså ikke være.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

pendec

Re: Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Indlæg af pendec » 19 okt 2017 22:36

kovas skrev:Jo jeg forbinder til trådløsskærm gennem windows. Da jeg startede var det gennem tilføj blue tooth eller andre enheder. Så fandt windows mirascreen og koplede den på. Siden brugte jeg i nederste højre hjørne ingen nye beskeder "Opret forbindelse" hvorefter den koblede til skærmen. Så der er som sådan ikke installeret nogen software, medmindre det er kommet fra mirascreen donglen. Jeg ringede til sælger, men der sagde man at de ikke kunne yde support på disse produkter så hvis det ikke hjalp at afinstallere og geninstallere så måtte jeg sende dimsen tilbage. Så det gør jeg nok. Ærgeligt for det var ellers ret fedt at kunne sidde ved pc-en og klare det hele. Så undgik man al flytteriet og kabelhalløj, men sådan skulle det altså ikke være.
Man behøver altså ikke en dongle, hvis du har et nyere tv. Du nævnte samsung, og der mener jeg screenshare/mirrorscreen , eller hvad samsung vælger at kalde det, også er på skærme tilbage til 2014/2015, så er den ikke så gammel, så burde du finde din tv skærm, så længe du aktiverer den mirror funktion på tv. det mener jeg ikke kræver en dongle.
jeg bruger ingen dongle på min pc eller skærm, tv har screenshare/widi funktionen og pc'n har widi support, så virker det vist rimelig ok.

Hvis du skal afspille film og sende den anden retur, så er Chromecast også en løsning. Den kan også sende billede fra Chromebrowser til tv, virker ok men personligt foretrækker jeg en tv boks (android, AppleTV eller lign) :) Det synes jeg kører bedst.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Indlæg af kovas » 21 okt 2017 08:37

Hej pendec.
Jeg tror at vores tv er for gammelt til at ha indbygget screenshare. Nok 8-9 år. Hvor skal man lede efter det hvis det er der? Har godt hørt om cromecrst, men tror jeg sender dimsen tilbage og så er det det tror ikke jeg gider bruge mere tid på at få den løsning til at fungere. Tak for hjælpen.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


pendec

Re: Pc til tv med hdmi stik ingen lyd i tv.

Indlæg af pendec » 21 okt 2017 09:36

Ok, Jeg tror ikke funktionen er der i et tv med sådan en alder, det kom rigtigt frem for en 3-4 år siden på tv.

Så er du tilbage til fysisk kabel, det virker jo også selvom det er besværligt, sådan gør jeg selv når det kræves.


Besvar