Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Homebox yousee/tdc langsom internet

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Homebox yousee/tdc langsom internet

Indlæg af vinther2 » 02 aug 2017 21:17

Har problemer med svingende download hastighed fra Yousee. Vi har en 8/1 forbindelse via telefonstikket og må nok sige at det ikke fungere optimalt.

Det er den hvide homebox fra Yousee/tdc som er koblet til, og med et skillefilter. Det ene øjeblik er hastigheden næsten 7 mb og 1 minut senere er den 3 mb og sådan kører det hele tiden. Testen er udført med kablet forbindelse til stationær pc.

Før den hvide homebox fra Yousee, havde vi en den sorte homebox, den var ikke bedre,- men før den tid havde jeg min egen router,- og den var stabil og med noget højere hastighed end deres homebox.
Kanalskift ændrer ikke noget, genstart af router ændrer ikke noget, genstart af pc ændrer ikke noget og netkort er opdateret med nyeste drivere.
Har haft kontakt til Yousee, og de fortæller mig, at det er helt i orden at jeg kun får det halve af hvad jeg betaler for, altså kun 4 mb kontra 8 mb.!!!
Den udmelding havde jeg svært ved at fordøje. Det svarer jo til at I går til købmanden og køber et kilo kartofler, men får kun et halvt kilo udleveret!

Er der nogen der kan svare på om den svingende/langsome hastighed skyldes homeboxen eller er det selve internettet der opfører sig på den besynderlige måde?

Og spørgsmål 2.: Er det muligt at skrotte homeboxen samt skillefilter og derefter gå ud og købe en ny trådløs router og koble til i stedet for,- men modem skal man vel ha´?

Eller er man fuldstændig låst fast til Yousee`s produkt, fordi man har internet igennem dem?

Mvh.
Per


pendec

Re: Homebox yousee/tdc langsom internet

Indlæg af pendec » 02 aug 2017 21:39

vinther2 skrev:Den udmelding havde jeg svært ved at fordøje. Det svarer jo til at I går til købmanden og køber et kilo kartofler, men får kun et halvt kilo udleveret!
Det er desværre dagens virkelighed, der loves ikke høje hastigheder som minimum hvis du taler ADSL, der ligger de vist helt ned på 0,5Mbit som et mål.

Hvordan måler du hastigheden?
Hvis du mener egen router har gjort det bedre, er det så ikke der du ser problemet og ikke leveringen af kobber nok til dig alene, hvis du kan se med eget udstyr at du får bedre signal?

Du kan godt skrotte deres router, så længe du ikke har 2 tele ledninger ind i homeboxen, denne type router er der ikke så mange af du selv kan købe.
Jeg havde i mange år selv en dedikeret router hvor jeg sprang tdc's modem over, dog kun med 8Mbit dengang, nu kan jeg få 25Mbit på en god dag, selvom deres homebox melder 35Mbit/5Mbit. Men så bruger den jo også 2 kobber ind hvor den gamle løsning var 1.

Du er ikke låst til yousee hvis det er kobber, gå ind på http://www.hiper.dk , der betaler du altid 199,- lige meget om de kan levere 100Mbit eller 8Mbit, de kan da give en måling og vurdere om der kan gives mere end 8Mbit.

pendec

Re: Homebox yousee/tdc langsom internet

Indlæg af pendec » 02 aug 2017 21:40

har du prøvet at gå ind på din homebox (gateway er ip til websiden) og se hvad hastigheden den siger der?

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Homebox yousee/tdc langsom internet

Indlæg af BWJ » 02 aug 2017 22:02

Har du lavet en hastighedstest, med PC direkte til en port i homeboks ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

pendec

Re: Homebox yousee/tdc langsom internet

Indlæg af pendec » 03 aug 2017 00:10

BWJ skrev:Har du lavet en hastighedstest, med PC direkte til en port i homeboks ?
vinther2 skrev:Testen er udført med kablet forbindelse til stationær pc.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Homebox yousee/tdc langsom internet

Indlæg af lamborg » 03 aug 2017 12:23

Har du fastnet telefon ? ellers fjern skillefilter og gå direkte i router . Defekt skillefilter kan være en mulig fejlkilde .Nej du kan ikke gå udenom homeboks for så mangler du modem delen for uden den får du ingen bærebølge.
Kanalskift hjælper kun på trådløs .
Log i homeboks under værktøj kan du se om du har csc fejl ved send og modtag.
Ellers skift til fullrate (som også er TDC men lidt mere frie i tøjlerne) og bed om at få dobbelt korepar. Du kører sikkert nu på 2 tråde men kan komme op på dobbelt hastighed med 4 altså to par.
har du TV på så sluk for boksen den tager 4mbit også selvom fjernsyn ikke er tænt.
Ellers ring til yousee og bed dem om at sætte overvågning på. Hvis du står til en for høj hastighed som linien pga afstand til ctr ikke kan bære vil du få denne pendlen op og ned .Bed dem om at sætte hastighed fast på feks 4-5 mbit så vil din forbindelse kører hurtigere fordi den er stabil. Grunden til at den pendler er at hvis den feks står til 10-1 så vil hele tiden forsøger at nå den højste hastighed derfor vipper den rundet .
Du betaler sikkert for laveste hastighed som er 10-1 så derfor er det ligegyldigt på prisen bare den er stabil.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Re: Homebox yousee/tdc langsom internet

Indlæg af BWJ » 03 aug 2017 19:20

[quote="pendec"][/quote]


Shit, brillen vendte forkert :lol: :oops:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Homebox yousee/tdc langsom internet

Indlæg af vinther2 » 04 aug 2017 23:29

Tak for svarene, og som Lamborg skriver om skillefilteret, så vil jeg prøve at gå udenom det og se om det hjælper. Ellers må jeg få Yousee til at skrue lidt ned for "blusset", den er nemlig sat til 10 - 1.

At skifte udbyder gavner vel egentlig ikke, det er jo stadigvæk Yousees/Tdc kabler som bliver brugt, men måske har andre en bedre router end homeboxen.

Hvis jeg selv købte en ny router, har jeg læst mig til, at man stadigvæk skal bruge homeboxen, den skal så stå i noget som, vist nok kaldes bridge mode. Desuden kører jeg med 3 IP kameraer og de skulle også gerne kunne tilkobles hvis jeg købte en anden router, men det skulle vel heller ikke volde problemer. Om det vil blive bedre med en anden router, må stå hen i det uvisse, men for år tilbage, inden homeboxen blev anvendt, var min gl. router på det tidspunkt noget hurtigere. I dag har vi mange ting som kører trådløst over routeren, måske er det også med til hastigheden/stabiliteten er nedsat, og her var det jeg tænkte, om en ny router bedre kunne håndtere dette.

Rigtig go` weekend.

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Re: Homebox yousee/tdc langsom internet

Indlæg af Flammen » 05 aug 2017 10:16

har du prøvet at deaktiverer wifi, inden du laver hastighedstesten

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Homebox yousee/tdc langsom internet

Indlæg af lamborg » 05 aug 2017 10:51

Ja homeboxen er ikke verdens bedste router men du har den sidste nye model 4 (hvid) så den burde være god. Tror ikke du henter meget på hastighed via ny router . Men dit problem ligger ikke i routeren men i linien . Den skal holde 6db for at være stabil og hvis du beder dem LÅSE (skal du huske at sige ) hastigheden på feks 6 så tror jeg det hjælper . Når du nu har fat i dem alligevel så bed dem tjekke om det er nyeste software du kører med i routeren . Det sker der er fejl i software og den opdatere ikke altid automatisk til den nyeste selvom den burde ved genstart .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Besvar