Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Homebox yousee/tdc langsom internet

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
pendec

Re: Homebox yousee/tdc langsom internet

Indlæg af pendec » 05 aug 2017 11:41

vinther2 skrev:Tak for svarene, og som Lamborg skriver om skillefilteret, så vil jeg prøve at gå udenom det og se om det hjælper. Ellers må jeg få Yousee til at skrue lidt ned for "blusset", den er nemlig sat til 10 - 1.

At skifte udbyder gavner vel egentlig ikke, det er jo stadigvæk Yousees/Tdc kabler som bliver brugt, men måske har andre en bedre router end homeboxen.
Det mener jeg ikke det er, selskaber får deres eget udstyr op på centralerne, da de skal administrere det og ikke yousee. Så du kan godt få noget bedre, simpelthen fordi Yousee endnu ikke har opgraderet i det område men at der kommer en anden udbyder ud som har, kan godt gøre en forskel, så målingerne laves ud fra deres eget udstyr når de sætter det på, selvom yousee måler noget andet.

Det er i hvert fald hvad nogle andre har fået fortalt, jeg ved at jeg havde 8Mbit her, så lavede de en parring af kobber, så de bruger 2 sæt(4 tråde), og nu kan jeg altså få 25Mbit i test, router selv mener 35/5. Så de kan altså gøre noget bedre da trådene også giver forskellig belastning.

Men det var da bare et forsøg værd, og er vel kun et opkald væk.


pendec

Re: Homebox yousee/tdc langsom internet

Indlæg af pendec » 05 aug 2017 11:43

vinther2 skrev:Hvis jeg selv købte en ny router, har jeg læst mig til, at man stadigvæk skal bruge homeboxen, den skal så stå i noget som, vist nok kaldes bridge mode.
Så længe man ikke har parret tråde og kun bruger 1 kobber forbindelse til sin router, så kan man købe ADSL2+ router, som har indbygget modem, jeg har selv haft æret af sådanne modem i flere år, og har altid haft TDC her, så jo, det virker fint man skal bare kende konfigurationen af modem men i nyere tid er disse informationer lagt ind i routere så man bare skal vælge udbyder nu.
Bokse som disse ligger helt nede i 300kr og op.0

Besvar