Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hente billeder ved download

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Hente billeder ved download

Indlæg af EJB » 31 maj 2017 20:51

Hej!

Jeg anvender All import i Wordpress og har en del billeder, der skal hentes et par af gangen, efter deres navn (et-eller-andet.jpg).
Det drejer sig om flere tusinde.

Er der noget forslag til hvad jeg kan anvende.
Jeg tænker på en form for lagerhotel, hvor All Import kan hente billeder ved hjælp af url-adressen.

Har kigget på Google Foto og Google Drev, men det ser mere ud til at være noget med deling, altså hvor man tildeler andre retten til at gå ind og se med. Det duer bare ikke lige til det her. Men måske har jeg overset noget.

Håber på hjælp fra jer.


pendec

Re: Hente billeder ved download

Indlæg af pendec » 31 maj 2017 21:24

Er dette ikke den hurtigere løsning?

https://www.wpwhitesecurity.com/wordpre ... wordpress/

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Hente billeder ved download

Indlæg af EJB » 31 maj 2017 22:07

Jov, det er det, hvis jeg kan få det til at virke.

Jeg overførte til wp-content/uploads.
Der lå de så alle mine billeder, og der blev de.
Jeg kunne ikke få dem til at vise sig i Medie bibliotek.
Derfor den anden mulighed.

pendec

Re: Hente billeder ved download

Indlæg af pendec » 31 maj 2017 22:24

Har aldrig brugt wp, så der kan jeg ikke foreslå næste skridt.

Det er vel et spørgsmål om hvordan du forventer de kommer ind i medie biblioteket?

Jeg formoder at der hvor du ftp'r filerne til er din webside lokation, så skriver du noget ala wordpress.com/myside/billede1.jpg som et eksempel på at se det, så kommer det frem afhængig af evt folder du lægger dem i, da ftp velnok er direkte adgang til dit web bibliotek.

Og så,
hvis du forestiller din hvad du skrev oprindeligt, så kan du vel linke til egen side og folder du har wp på, og så importere dem, derigennem som om det var en anden URL men nu hedder den wp.com/minside/billeder(måske)/

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Hente billeder ved download

Indlæg af EJB » 01 jun 2017 10:12

Nja! Ikke rigtig.

Jeg har det liggende på min PC i XAMP server, så når jeg lægger det ind, sker det direkte i mappen, men jeg kan se på Google at jeg ikke er alene om problemet, så det er nok i Wordpress systemet "fejlen" ligger.

Det er derfor jeg tænker på et sted hvor billederne kan ligge, og når de enkelte billeder så skal bruges, bliver de hentet derfra. Desværre er det ikke muligt bare at ha' dem i en mappe på min PC og så hente dem derfra.


pendec

Re: Hente billeder ved download

Indlæg af pendec » 01 jun 2017 10:38

Jeg giver dig gerne i ret i at det ikke er løsningen at have dem i en mappe på pc, hvis du vil tilgå dem via en URL.

derfra er jeg så out! :) , kan ikke finde flere kaniner i hatten idag, og slet ikke til måske et custom problem med et produkt jeg kun kender af navn.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Hente billeder ved download

Indlæg af EJB » 01 jun 2017 14:09

Pendec du skal ha' mange tak for dit forsøg.
Håber du får en rigtig dejlig dag.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Re: Hente billeder ved download

Indlæg af kovas » 01 jun 2017 14:31

Hej EJB.
Den måde du henter dine billeder på er jeg ikke bekendt med, men jeg oprettede en picassa konto (nu konveteret til google photo) for længe siden. På den kan jeg uploade alle mine billeder som backup. Programmet sorterer dem efter dato og kommer med forslag til små album. Et sådan kan man lave et link til som så kan sendes til folk i en mail. Man kan sætte søge ord på så man feks kan finde alle med et bestemt ord. Hvis jeg åbner min google photo konto har jeg adgang til mine billeder på alle maskiner med net adgang. Hvis der er noget du vil ha jeg prøver så skriv.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Re: Hente billeder ved download

Indlæg af EJB » 01 jun 2017 16:37

Hej Kovas!

Billederne ligger i en hosted webshop, og er dermed beskyttet med adgangskode og brugernavn.

Jeg har adgang gennem disse, men det jeg skal bruge det til er følgende:

Når jeg laver en ny webshop, skal jeg hente billederne til denne, enten ved at anvende en url adresse på billederne (den har jeg, men kan ikke komme igennem på grund af beskyttelsen), eller som jeg så har gjort hentet alle billederne ud af den beskyttede mappe, og nu har jeg dem i en mappe på min PC (hulter til bulter, nogen kan bruges og andre ikke) og skal så finde ud af hvordan jeg henter dem i denne mappe.

Det program jeg anvender til webshoppen hedder Wordpress, og der er et par muligheder. Den bedste ved hjælp af en url adresse, det næstbedste ved at lægge dem direkte ind i mappen på webshoppen, men så vil Wordpress bare ikke hente dem op igen. De bliver ikke vist i mediebiblioteket, ligesom de ville blive hvis jeg havde oploadet dem normalt til mappen.

Da det drejer sig om flere tusinde billeder af produkter, hvoraf der er mange jeg ikke skal bruge, ville det bedste derfor være at ha' dem liggende på en server med fri adgang direkte til det enkelte billedes url adresse.

Grunden er at jeg samtidig med billederne skal hente tekst, priser og mange andre ting samtidig i en csv fil (regneark), og det program jeg anvender til dette arbejde som udgangspunkt med at hente billederne efter url adressen. Altså jeg henter f.eks. 20 produkter der hver især har 3-4 billeder, der skal følge med det enkelte produkt op i en ny webshop - kan du følge mig?

pendec

Re: Hente billeder ved download

Indlæg af pendec » 01 jun 2017 19:35

Jeg synes problemet lyder lidt mærkelig, og så ikke så mærkeligt.

Har wordpress beskyttelse på at du laver href's til billeder på deres side (at linke til et billede fra en website til en anden).

Hvis du sætter rettigheder på din beskyttet mappe på wordpress, så burde du jo i en firefox/chrome/ie se om du kan se et billede via en link direkte til mappen med alle billeder, som jeg formoder er en folder i din ROOT af din webside på wordpress. Jeg formoder igen, at denne mappe kan tilgås via ftp til din ROOT på wordpress.

Herfra burde det være lige til, hvis der ikke er nogen href beskyttelse (som det vist kan være) at linke til anden webside for at se billeder.


Besvar